סיעות "למען נתניה", בראשות עופר אורנשטיין, ו"כולנו עם אורגד", בראשות אהרון אורגד, בדרך לאיחוד. בין ראשי הסיעות כבר הושגו הבנות ונראה כי בקרוב יחתמו על מסמך משפטי בנוגע לחבירה.
2 צפייה בגלריה
עופר אורנשטיין | צילום: יח"צ
עופר אורנשטיין | צילום: יח"צ
עופר אורנשטיין | צילום: יח"צ
השם המסתמן: "כולנו למען נתניה". שתי הסיעות התאכזבו מתוצאות הבחירות: "למען נתניה", שמטעמה התמודד אורנשטיין לראשות העירייה, זכתה בשני מנדטים, ואילו "כולנו עם אורגד", שהתבססה על היכרות התושבים עם האג'נדה החברתית שהוביל אורגד בתפקידו כמנכ"ל "רדיו תשעים", קיבלה מנדט אחד בלבד.
במהלך שיחת המו"מ על כניסה לקואליציה שניהלו אתמול (רביעי) אורנשטיין ואורגד עם הצוות מטעם "נתניה אחת", סיעתה של ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, הם דרשו בין היתר להעניק לסיעה המשותפת את תפקיד סגן ראש העירייה, על פי מפתח של שלושה מנדטים לסגן.
2 צפייה בגלריה
אהרון אורגד | צילום: אסף פרידמן
אהרון אורגד | צילום: אסף פרידמן
אהרון אורגד | צילום: אסף פרידמן
אם ייענו בחיוב, התכנון הוא שאורגד יכהן בתפקיד בשנתיים וחצי הראשונות ואורנשטיין בשנתיים וחצי שלאחר מכן. דרישות נוספות שהעלו השניים: אחריות על נושאי החינוך, התרבות וההתחדשות העירונית, וכן העלאה בהקצבה לתנועות הנוער, ולמתנ"סים והפעלת לחץ להקמת בית חולים ציבורי באזור נתניה, שיפעל בנוסף ללניאדו. הסיעה זוכה לגיבוי מצד שר האוצר, משה כחלון.
חרף המגעים הקואליציוניים, קיימת האפשרות שאורנשטיין ואורגד יבחרו לבסוף לשבת באופוזיציה, עקב מצבה המשפטי הלא ברור של פיירברג-איכר.
אורנשטיין ואורגד מסרו בתגובה: "לאור תוצאות הבחירות, אנו סבורים כי העיר נתניה צריכה היום יותר מתמיד איחוד של כל הכוחות כדי לקדם את הנושאים החברתיים בעיר. לאור זאת, סיעות 'למען נתניה' ו'כולנו עם אורגד' מנהלות בימים האחרונים מספר שיחות כדי לקדם מצע משותף עבור העיר. ישנו דמיון אידיאולוגי בין הסיעות, המבקשות לקדם את נושאי החינוך, הנוער, הקהילה והשכונות, בחמש השנים הקרובות. אם יהיה סיכום רשמי לשיתוף פעולה, אנו נעדכן את הציבור בקרוב".
מ"נתניה אחת" נמסר בתגובה: "צוות המו"מ לא מכיר באיחודים לצורך סגנים, אלא בתוצאות הבחירות, המשקפות את רצון הבוחר. הדרישות של אורנשטיין ואורגד היו ככל הנראה בכוונת מכוון, מטעמי תקשורת ומטעמים אחרים, ומוגזמות לכל הדעות. הם ביקשו כל הדברים שרק ניתן להעלות על הדעת, בעלויות שהעירייה לא יכולה לעמוד בהן, וכאילו מדובר בסיעה שזכתה בלפחות 24 מנדטים. השניים מבקשים להצטייר כרובין הוד, שמבקשים את הכל ובוחרים לשבת באופוזיציה, משדרישותיו הלא הגיוניות שעלולות להוביל את העירייה לפשיטת רגל, לא נענו. חשבנו שהפופוליסטיות הסתיימה ב-30 באוקטובר. צר לנו שהיא ממשיכה גם עכשיו".