1 צפייה בגלריה
הכנפיים הייחודיות שקיבל קצין בן 20 מנתניה (צילום: דובר צה"ל)
הכנפיים הייחודיות שקיבל קצין בן 20 מנתניה (צילום: דובר צה"ל)
הכנפיים הייחודיות שקיבל קצין בן 20 מנתניה (צילום: דובר צה"ל)
הכשרת המפעיל מתבצעת בבית הספר לכטמ"ם שנמצא בבסיס פלמחים. ההכשרה נמשכת כחצי שנה, לאחריה ישובץ המפעיל בטייסת. לאחר סיום הכשרתם, חותמים מפעילי הכלי טיס בלתי מאוייש חמש שנים לשירות קבע, ויזכו לשרת במספר תפקידים ביניהם תפקידים מבצעיים בטייסות הכטמ"ם ותפקידי מטה שונים.
טייסות הכטמ"ם השונות נמצאות בבסיס פלמחים ובסיס תל נוף, כאשר בסיס פלמחים הוא הבסיס המרכזי של פעילות טייסות הכטמ"ם.
כלי הטיס האלו מסוגלים לשהות שעות ארוכות באוויר, לשאת מאות קילוגרמים ולהגיע לטווחים רחוקים במיוחד. כל זאת על מנת לשמור ולהגן על כוחותינו בשגרה ובחירום. בשנים האחרונות צומח מערך הכטמ"ם בקצב אדיר, ומקבל עליו משימות נוספות. לדוגמה: איסוף מודיעין, סיוע לכוחות חי"ר ואיתור נעדרים. מבין המסיימים הרבים, שניים הם תושבי נתניה.
סג"ם ב', יסיים במגמת האחוד, מספר על הקורס כי "ניתן להרגיש שהמדריכים רוצים שתצליח, יש אווירה תומכת ועוזרים מאד אחד לשני, החניכים מחוברים למבצעיות מהרגע הראשון להכשרה." ב' מספר כי עבר שיפור רב במהלך הקורס, ושהקורס היה מגוון מאד. הוא מנגן על גיטרה באופן מקצועי (היה בהרכב). הרחיב בתיכון פיזיקה, מחשבים וקולנוע, וחובב ספורט על כל סוגיו. בזמן התיכון היה בתנועת הנוער "האיחוד החקלאי", ויצא להדרכה. בהמשך לתפקיד זה הוא יצא לשנת שירות של האיחוד החקלאי, עשה מגוון פעילויות לנערים והתנדב בבית הקשיש.
סג"ם ב' אשר סיים במגמת זיק א', החל בקורס טיס, הפסיק והגיע ליחידה 5252 בחיל התותחנים. שם הוא עשה קורס מפעילי מערכות זיק, יצא לבה"ד 1 ובהמשך הגיע לקורס מפעיל כטמ"ם. הוא החליט לצאת לקורס מפעיל כי עניין אותו התעופה ועולם ההפעלה. "זה תפקיד שעוזרים בו ללוחמים בקרקע ומצילים בו חיים." הוא מספר. לסג"ם ב', בא ממשפחה עם שני ילדים, אמו עקרת בית ואביו קבלן. בשירות הצבאי שלהם אביו היה אלחוטן קשר מוטס ואימו הייתה באותה יחידה.