2 צפייה בגלריה
נחנך בית חם לנוער דרום נתניה
נחנך בית חם לנוער דרום נתניה
נחנך בית חם לנוער דרום נתניה
ביום רביעי בערב התקיים אירוע פתיחת ה-"בית החם" בדרום העיר נתניה, בשיתוף פעולה תקדימי בין עירית נתניה משרד הרווחה ועמותת מניפה.
הבית החם הוא מרכז העצמה לנוער משכונות הדרום בעיר, בבית יהיו פעילויות חינוכיות יחד עם מטבח משותף של הנוער ומועדון לשעות הפנאי תוך ליווי צמוד של מדריכים של עובדים סוציאלים ושל עיריית נתניה ועמותת מניפה. את הבית החם תלווה קבוצת פוקס וקרן נתניה.
הטקס החל בסרטון על הבית החם בנאומים קצרים של המשתתפים ובליווי מוזיקלי של זמר צעיר בן השכונות בדרום נתניה. שלישיית הנשים הבולטת שהובילה את המהלך הן נורית פוקס אתיה דן ורותי גור כל אחת בתחומה הפשילה שרוולים ועשתה צעדים משמעותיים שהביאו להצלחת הפרוייקט- אחריות נשית מרגשת בתחום הציבורי שמוכיחה את עצמה ומהווה מודל חיובי ומוצלח לטובת הנוער והצעירים במדינת ישראל כולה.
"מרגש שמגזר עסקי חובר למגזר שלישי חובר גם לראשות מקומית להקים בשותפות פרוייקט להעצמת נערים, אנחנו ייחודיים בכך שזה הפעם הראשונה שחוברים יחד ולא פועלים לחוד!! ביחד אפשר להצליח הרבה יותר", אמרה מנהלת מחלקת הרווחה בעיריה רותי גור. רויטל הרפז הוסיפה, "אין סיפוק גדול יותר מלראות איך כל הבירוקרטיה והדרך הארוכה שטמונה בחובה מתנקזת בסופו של דבר לכיף אחד גדול של הצלחה שתביא לעתיד הנערים בעיר, נערים שההנאה שלהם מהבית החם תתרום לכל מדינת ישראל ולא רק לעיר נתניה"
2 צפייה בגלריה
נחנך בית חם לנוער דרום נתניה
נחנך בית חם לנוער דרום נתניה
נחנך בית חם לנוער דרום נתניה
עובדת סוציאלית של הבית החם -אג'ינסו בת לעדה האתיופית: "בעיני לראות נער שמחכה בחוץ עד שאני אפתח לו את הדלת זה ממש נותן לי תחושה של שליחות, הם ממש מחכים ומלאים באור כשאני פותחת להם את הדלת, זה ממש מרגיש שזה הבית שלהם- כאן יהיה להם עתיד כאן אנחנו מדליקים להם את האור"
אלון אחד מהנערים שגרים בשכונה ויהנו מהבית: "סוף סוף אפשר להתחיל להנות ולקרוא לכל החברים שלי", על כל המכובדים שנאמו בטקס ועל השאלה אם ראש העיר הייתה גם היא בטקס הוא אמר: "הייתי אומר לה שסוף סוף יש לי מקום להיות בו ולהנות עד עכשיו הייתי או סגור בבית ומשחק לבד או ברחובות אם היה פה גם ראש הממשלה ביבי הייתי מבקש ממנו לעזור להורים שלי בבית בחשבונות בנק או משו"
מנכלית מניפה אתיה דן: "בשעה שבה נערך הטקס המרגש של פתיחת הבית החם לנערים בדרום נתניה בארה"ב אחד מנערי מניפ"ה במרכז לנערים בעיר לוד מציג בכנס בינלאומי את הסטרטפ שהוא יזם, אני יודעת חדש משמעית שכלל ילד מסוגל להגיע למצוינות בדרכו שלו, התפקיד שלנו בבית החם בנתניה ובכל הארץ הוא להצמיח לו כנפיים וכוחות ולתת לנערים את הכלים לפתח את הכישורים והקשר שלהם לחברה הישראלית ולעולם באופן חיובי"
דניאל בשארי סגן ראש העיר ומחזיק תיק הנוער : "אין לי מילים מאוד התרגשתי, אנשים מלאכים גם אתיה דן ונורית פוקס ורותי גור כולן נשים ענקיות, ממשות את דבר הנביא "חזקו ידיים רפות וברכיים כושלות אמצו" (ישיעהו) אני שמח שנפתחים פרויקיטים כאלה לאוכלוסיות מוחלשות זו ממש עשייה של חסד יום יום".
נורית פוקס בעלי קבוצת Fox שאחראית על קידום נוער בחברה: "היה טקס מכובד היה טקס יפה, הרשות המוניציפלית בנתניה היא רשות שאפשר לעבוד איתה, אנשים רציניים ויש הרבה נוער שצריך תמיכה מאחר ואנחנו טובים בזה נלך איתם הלאה לטובת הנוער בסיכון, חברת פוקס ועמותת מניפה מתמקדים בנוער בסיכון והרעיון המשותף הוא לקדם את הנוער הזה כמו שצריך הן בצד הטיפולי והלימודי, גם חינוך וגם רווחה- פנינו לכל מקום בארץ ואנחנו מחפשים את שיתוף הפעולה הרחב עם רשויות מוניציפליות נוספות לא בכל רשות יש עם מי לעבוד"
שמואל צבע יו"ר קרן נתניה: "כמה גופים קמים יחד ומתלכדים כל דבר אפשרי ושיש שילוב של המגזר העסקי הפרטי והממסד ועם מתנדבים ואנשים טובים זו נוסחה מנצחת כדי להציל בני נוער שללא המסגרת הזו שנקראת בית חם היו פוגשים את העורף הקר של החברה במקום בית חם"
סגנית ומ"מ ראש העיר שירי חגואל סידון: "שמעתי שבחרתם את הדם בית חם, בית חם זה אומר הכל לא צריך לפרט הרבה על המשמעות, הבית נותן ארוחות חמות ראיתי את התפריט אני אבוא לעל האש, יש פה צוות חינוכי וחוגים מאוד אטרקטיביים ואיכותיים- קירות טיפוס, גרפיתי ועוד הבית קיים כבר שלושה חודשים והוא ייתן מענה ל-30 בני נוער בגילאי 13-18 כולם מדרום נתניה זו החלטה חיונית וחיובית לקיים את הבית הזה"
. התכנית מספקת תמיכה חינוכית, חברתית ורגשית לאורך השנה. הרציונל החינוכי של מניפה מקדם את המתבגרים על בסיס הרקע התרבותי והאינדיווידואלי הייחודיים להם. כיתות מניפה מספקות מענה לימודי מותאם לכל תלמידה ותלמיד, תמיכה רגשית וחברתית, ליווי מקצועי ופעילויות העצמה אישית. התכנית פועלת בשיתוף פעולה עם משרד החינוך, רשויות מקומיות ובתי ספר.
מרכזי תמיכה חינוכית-רגשית למתבגרים: מניפה מציעה מודל טיפולי לנוער במצבי משבר, בתוך סביבתם הקהילתית. נוער המתמודד עם אתגרים נפשיים מגוונים, זוכה במסגרת זו לסביבה בטוחה ותומכת, תכנית לימודים מותאמת אישית, טיפול רגשי פרטני והעצמה כללית. מרכז צ'רנה בירושלים הוא מרכז הדגל של מניפה בתחום זה – אותו אנו משכפלים כעת למודל ארצי בתחום. התוכנית זוכה לתמיכה מצד משרד הרווחה, ומנוהלת בשיתוף עם וויצו וג'וינט ישראל.
מרכזים קהילתיים להעצמת המשפחה: מניפה מציעה לקהילות המתמודדות עם קשיים סוציו-אקונומיים, מרכזים להעצמת המשפחה. המודל כולל תכניות לחיזוק הקשרים במשפחה, כלים חינוכיים לילדים ומבוגרים, ופלטפורמה לחיזוק החוסן המשפחתי ותחושת המסוגלות העצמית. במתנ"ס שיקגו בעיר לוד, באחת השכונות הקשות ביותר בישראל, מנהלת מניפה את תכנית קהילתית מצליחה בתחום, בתמיכת חברת פוקס. ההצלחה של המודל, מועתקת בימים אלו לשכונות נוספות ברחבי הארץ.
מועדונים ופעילויות לנוער בסיכון – מחוץ לשעות בית הספר: אנו מאמינים שטיפול בנוער בסיכון חייב להימשך גם מעבר לשעות בית הספר, כמו גם בתקופות בהן אין לימודים בבתי הספר. לשם כך, הקימה מניפה מועדונים לנוער בסיכון, ומגוון תכניות להעשרה וליווי פרטני. מודל זה פועל בהצלחה בכמה מוקדים ברחבי הארץ, בקרב אוכלוסיות מגוונות.