תנועת "ישראל חופשית" יוצאת בימים אלה במהלך לקידום הפעלתם של קווי תחבורה ציבורית בסופי השבוע בערים בעלות רוב חילוני בישראל.
המטרה: הפעלת קווים בתוך העיר בתוך שלושה חודשים. הרצון הוא לעלות מחדש לסדר היום את סוגית התחבורה הציבורית בסופי שבוע ובחגים, כמשהו שנמצא בקונצנזוס הציבורי והפוליטי וזוכה לתמיכה של מרבית הציבור, במקביל לקביעת עובדות בשטח וקידום פתרונות תחבורה פרטיים ב-10 ערים נבחרות ברחבי הארץ – כולל בנתניה.
במסגרת זו "ישראל חופשית" תקיים בשבועות הקרובים כנסים מקומיים במטרה לרתום תושבים ולגייס פעילים מקומיים ויזמים שיהיו שותפים למהלך, גם באמצעות פלטפורמות קיימות כגון "נוע תנוע" או "שבוס". במהלך השבועות הקרובים גם יערך מיפוי של צרכי הציבור בנושא ועבודת שטח לרתימתם של ראשי רשויות לקידום הסוגיה, כאשר המטרה היא שגם התושבים המקומיים יפעילו לחץ על ראשי עריהם במטרה שאלה יפעלו לסבסוד קווי תחבורה ציבורית בסופי שבוע.
אייל אקרמן, מנהל מרכז "תשתית" להכשרות וליזמות אזרחית‏ בישראל חופשית אמר השבוע: "מטרתנו היא לייצר מסה קריטית לתמיכה במתווה הפעלת קווי אוטובוס בסופי השבוע בערים בעלות רוב חילוני.
אנו רואים כי יש ביקוש בציבור להפעלת תחבורה ציבורית בסופי שבוע ובחגים, ומתכוונים להפעיל את מלוא הלחץ על הממשלה. עלות קידומו של קו כזה מסתכמת בכ-150-100 אלף שקלים, ובמידת הצורך גם נפנה למימון המונים באינטרנט. הציבור הישראלי לא מוכן להמשיך ללא תחבורה ציבורית ראויה בסופי השבוע".
1 צפייה בגלריה
תחבורה ציבורית בשבת- חלום או מציאות? (צילום: איתמר רותם)
תחבורה ציבורית בשבת- חלום או מציאות? (צילום: איתמר רותם)
תחבורה ציבורית בשבת- חלום או מציאות? (צילום: איתמר רותם)
כיום פועלות יוזמות של קווים מקומיים בבאר שבע, חולון, אשקלון, רמת גן, בת ים, יפו, תל אביב, גבעתיים וירושלים, וישנן עיירות דוגמת חולון, רעננה ורמת השרון שכבר מסבסדות קווים מצומצמים במהלך סופי שבוע.
כאשר גם קווים לאילת ומאילת פועלים אחרי כניסת השבת ולפני מוצאי השבת. מלבד נתניה, רוצים ב"ישראל חופשית" להפעיל את פורמט התחבורה הציבורית בשבת גם בחדרה, אשדוד, ראשל"צ, אריאל, נהריה, מודיעין, יבנה, כפר סבא וערד.