אם אתם נוהגים בכבישים, אתם בוודאי מרגישים שלא מעט מהצמתים מסוכנים וקשה לחצות אותם בנתניה ובכל רחבי הארץ. הרבה תאונות מתרחשות בצמתים, ועמותת "אור ירוק" מפרסמת את הנתונים הקשים.
2 צפייה בגלריה
הצומת המסוכן ליד בית הספר אור שמרית
הצומת המסוכן ליד בית הספר אור שמרית
הצומת המסוכן ליד בית הספר אור שמרית
(צילום: פרטי)
תאונות חזית-צד מתרחשות כאשר חזיתו הקשיחה של כלי רכב אחד פוגעת בצידו של כלי הרכב אחד. תאונות אלו אופייניות לצמתים מסוכנים או קשורים ישירות למעבר צומת באור אדום.

קראו גם:

על פי הנתונים הבלתי נתפסים, 137 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בנתניה בשנת 2023, מהם עשרה נפצעו קשה. 1,508 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בעיר בעשור האחרון (2023-2014), מתוכם שבעה נהרגו ו-57 נפצעו קשה.
כדי לצמצם את תאונות הדרכים מסוג חזית-צד ניתן לשפר את הצמתים באמצעות סימון נתיבים, הורדת מהירות הנסיעה והשתלבות בטוחה יותר בצמתים. מערכות בטיחות לרכב כמו כריות אויר צדיות יכולות לצמצם את הפגיעה בנוסע או בנהג הרכב הנפגע.

2 צפייה בגלריה
תאונה בצומת
תאונה בצומת
תאונה בצומת
(צילום: באדיבות עמותת אור ירוק)

צמתים מסוכנים - נתונים ארציים


53 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בשנת 2023, שלושה יותר בהשוואה למספר ההרוגים בתאונות דומות בשנת 2022, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס.
מהנתונים עולה כי 6,755 בני אדם נפגעו בשנת 2023 בתאונות חזית-צד, מהם 552 נפצעו קשה. בעשור האחרון (2023-2014) נפגעו קרוב למאה אלף בני אדם בתאונות חזית-צד ו-577 בני אדם קיפחו את חייהם. מניתוח הנתונים של עמותת אור ירוק עולה כי 43% מכלל הנפגעים בתאונות דרכים בשנת 2023 נפגעו בתאונות חזית-צד.