בעקבות אירועי אלימות חריגים במתחם הספורט העירוני סקייטפארק בנתניה, ההורים דורשים הגברת פיקוח, והסדרה של שימוש במתקני המתחם."עד שלא יקרה אסון, לא יעשו פה משהו''.

1 צפייה בגלריה
האירוע האלים בסקייטפארק נתניה
האירוע האלים בסקייטפארק נתניה
האירוע האלים בסקייטפארק נתניה
(צילום: מתוך מצלמות האבטחה של העירייה)

''רק השבוע קרו שני מקרים של אלימות במתחם'', מספרת אמא לילד המחליק בסקייטפארק על בסיס קבוע, שהייתה עדה לדבריה, לחילופי דברים ואיומים בין מחליקים במתחם בתחילת השבוע.
''לצערי אני שוקלת לאסור על הבן שלי להגיע למקום, כי בכל פעם מחדש הוא חוזר עם סיפורי זוועה על מקרים של אלימות במתקן עירוני שאין בו פיקוח והשגחה של מבוגר ומגיעים אליו חבר'ה גם בני שלושים''.
האמא שמספרת על כך שהייתה עדה לא פעם למקרי אלימות הכוללים דחיפות, קללות וגם מכות, מספרת שהיא תאלץ להרחיק עד מתקנים מחוץ לעיר, במידה והנושא לא יטופל.
''יש אלימות שמשתוללת במקום שמיועד לאימון ספורט אולימפי לכל דבר'', היא מבהירה. ''להבדיל ממתקנים אחרים ברחבי הארץ, במתקן בנתניה, לא מוצב שומר ואין פיקוח למרות שיש עמדת בוטקה במקום, שחשוב שיהיה בה גם עזרה ראשונה".

האירוע בסקייטפארק נתניה

צעירים איתם שוחחנו, סיפרו על אווירה לא נעימה אשר שוררת במתחם לאחרונה, בעיקר בשל דמויות ססגוניות שאוהבות לבלוט באמצעות מופעי ראווה ורעש.
"יש פה כמה אנשים שעושים רעש ומדברים לא יפה, דוחפים, וגם מאיימים'', מספר גולש שמבקש להישאר בעילום שם. לטענתו, אחת מהדמויות האלו היא דמות המכונה אלביס שגם תקף באוקטובר האחרון את אריאל דורי, גולש בן 28 הנחשב למומחה בתחום הגלישה, שמאז המקרה ממעט להגיע למתחם.
"הוא אכן תקף אותי'', מספר אריאל שמעדכן כי מקרה התקיפה התרחש באוקטובר האחרון במתחם הזה, כשהגיע למקום להעביר שיעור.
איך הוא תקף אותך?
''דיברתי עם בחור שנוסע שם על גלישה, משהו שקשור לכלי בו הוא משתמש, ולפתע הגיע הבחור הזה משום מקום, והיו חילופי דברים, כולל זה שהוא טען שאני לא יודע לגלוש ואמרתי לו שהוא פלופ – גנוב, כי הוא לא ראה אותי גולש בכלל, והוא פשוט הרים את הקארוור ונתן לי אותו בפנים. התלוננתי במשטרה והם הוציאו את הסרטון מהעירייה, הבחור היה בחקירה ומעצר בית וזהו, אחרי שהשלמתי עדות, הבנתי שזה עבר לבית משפט והוא ממשיך לגלוש שם כרגיל".
אריאל טוען כי הוא עצמו היה עד פעמיים למקרי אלימות והתנהגות לא הולמת. ''לצערי היו במקום לא מעט מקרי אלימות. לא רק של אלימות פיזית אלא גם של קללות, צעקות והתנהגות בוטה. כולל התנגשות מכוונת בגולשים, אפילו בילדים קטנים בני שש שבע, וחבל. זה ימנע ממני ומגולשים אחרים להגיע למתקן הזה שהוא ברמה מאוד גבוה''.
קראו גם:
''יש מקרי אלימות במתחם הזה ובגללם אני נמנע להגיע למקום ואף מרחיק עד הסקייטפארק בהרצליה, למרות שפה זה בסמוך לבית שלי'', מבהיר ינאי אסיף, רוכב על סקייטבורד מסוג קארבר, ואב לשני ילדים המגיעים למקום לרכב. ''מתקן כזה מצריך פקח קבוע או שיסגרו את המקום, בלי קשר למקריי האלימות. יש שם אווירה לא של ספורט. אני בעצמי ראיתי ילדים מרביצים או מקללים. זה מתקן ספורט שאין בו אחראי, ולא יכול להיות מקום כזה פתוח בלי שום פיקוח או הסדרה, כמו שיש במקומות אחרים דומים ברחבי הארץ, וחבל. כי מדובר במתקן מקצועי בו העירייה השקיעה הרבה כסף ולכן הוא מושך ספורטאים מכל רחבי הארץ."
"לצערי אירוע הדקירה הוא לא היחיד ולא הראשון, ומסתבר שיש לנו זירת אלימות נוספת בסקייטפארק, מתקן עירוני שבו בוטקה לשומר אבל מטעמי חיסכון העיריה לא מציבה שם מאבטח, ולכן מידי ערב המקום הופך למקום בו האלימות חוגגת וישנם דיווחים קשים מאוד מגולשים והוריהם שהילדים מאוימים וחשים פחד להגיע למקום נוכח מקרי אלימות רבים שהיו במקום", כך לפי חברת המועצה טלי מולנר. לדבריה, ''צר לי שהעיירה שבנתה מתקן ספןרטיבי יפה, חוסכת כסף על גבם של הגולשים ומסרבת להציב מאבטח בכניסה. יש גל אלימות שעולה בעל הארץ ולא פוסח על נתניה ואם המצב בסקייטפארק הוא כזה על העיריה להציב מאבטח במקום במיידי".
ממשטרת ישראל נמסר: "ככל שמתקבלת תלונה או דיווח בדבר חשד לאירוע אלימות, המשטרה חוקרת בהתאם להוראות החוק, לצד שילוב גורמי רשויות עפ"י סמכותם".
מעיריית נתניה טרם התקבלה תגובה.