החופש הגדול כבר כאן, ואין הורים שלא חושבים איך הם עוברים את זה, בעיקר בגלל הנטל הכלכלי. המלחמה שפרצה השנה והצפי למערכה בצפון, לא תורמים למצב הרוח הלאומי וכך גם לתוכניות של הורים לילדים. משפחות רבות ועסקים קטנים חשו את אי הוודאות הכרוכה במלחמה בחשבון הבנק שלהם וחופשת הקיץ צפויה להוסיף לכך קושי פיננסי ניכר. אז איך בכל זאת מצליחים ליהנות ולבלות בחופש הגדול מבלי לקרוע את הכיס? לצד ההנאה מרצועות החוף היפות באזורנו, הפארקים והפינות הירוקות, הרשויות המקומיות והמוזיאונים באזור נערכו עם פתרונות משלהם הכוללים שלל אטרקציות חינמיות או במחיר השווה לכל נפש ואינו עולה על 50 שקלים.
8 צפייה בגלריה
הילדים אבידן, אדר, אוריה ודוד־יוסף צרויה בכיכר העצמאות בנתניה
הילדים אבידן, אדר, אוריה ודוד־יוסף צרויה בכיכר העצמאות בנתניה
הילדים אבידן, אדר, אוריה ודוד־יוסף צרויה בכיכר העצמאות בנתניה
(צילום: יריב כץ)

חום יולי בנתניה

(רחצה לילית וסיור גרפיטי)

אהבה יפנית: כבר בראשית החופש בתאריך ה־2.7 יתקיים, ביוזמת עיריית נתניה שמפעילה מגוון אירועים לכל הגילאים, חלקם בתשלום וחלקם במחיר השווה לכל כיס שלא יעלה על 50 שקל, אירוע 'טאנאבטה', חג האוהבים היפני, ולכן יתקיימו פעילויות וסדנאות לכל המשפחה בפלנתניה. בתאריכים 3-4.7 יתקיים טורניר סטריטבול כדורסל בספורטק 'יהלום מזרח' נתניה והכניסה חינמית. כמה ימים לאחר מכן, ב־8.7 נוער נתניה יוכל לחגוג עם האמנים האהובים ששון שאולוב, כפיר צפריר ונס וסטילה בפארק אגם החורף, כשכרטיס להפקה הזו יעלה 25 שקלים בלבד.

8 צפייה בגלריה
מבלים בנתניה
מבלים בנתניה
מבלים בנתניה
(צילום: יריב כץ)

מני ממטרה מגיע: הילדים הצעירים יותר יוכלו ליהנות מהופעה של מני ממטרה ודילן דרור בכיכר העצמאות (ב־11.7) ללא תשלום. בתאריך 18.7 יתקיים יריד קומיקון - פסטיבל פנטזיה ומדע בדיוני ב'רוביז' כשכרטיס יעלה לכם 40 שקלים. בני הנוער יוכלו גם ליהנות מרחצה לילית בעלות של 15 שקלים בלבד בקאנטרי אליצור.

8 צפייה בגלריה
מני ממטרה בקניון
מני ממטרה בקניון
מני ממטרה בקניון
(צילום: ניר עמוס)

סבלימינל מגיע: בסוף החודש הראשון של החופש בתאריכים 31.7-1.8 ייפתח מתחם אוכל שף, מול הים במדשאות חניון בית פלדמן. תוכלו ליהנות שם גם מהופעה של סטלוס ואורן חן ומהופעה של סבלימינל והכניסה חופשית. הופעה של נסרין קדרי במסגרת בימות פיס תתקיים ב־19.8 באמפיקניון עיר ימים וכרטיס יעלה לכם רק 30 שקלים. החופש הגדול ייחתם עם פסטיבל הבירה בתאריכים 28-9.8 בכיכר העצמאות והכניסה אליו חופשית.

רואים כוכבים

(הגן המדעי ומופע בפלנתריום)

8 צפייה בגלריה
מבלים בנתניה
מבלים בנתניה
מבלים בנתניה
(צילום: יריב כץ)

כמו פעם: פעילויות נוספות במחיר סמלי שיתקיימו בעיר במהלך החופש הן סדנאות והפעלות, מופע כוכבים בפלנתריום וסיור בגן המדעי בפלנתניה יתקיימו לאורך כל הקיץ כשהמחיר לכרטיס 45 שקלים. במוזיאון בית הבאר יתקיימו פעילויות רחבות ללא תשלום וחלק בתשלום סמלי מאד של 10 שקלים למשל: סיור ומשחקים של פעם ופעילות לילית במוזיאון. במוזיאון העיר יתקיימו מגוון פעילויות במחירים שלא עולים על 50 שקלים לכרטיס כך סיור עששיות ותצפיות כוכבים, סיור לילידם חוקרים, סיור גרפיטי ומשחקי מים.
עושים ספורט: אם אתם בענייני תנועה ובריאות, מידי יום שני תוכל להצטרף לזומבה בכיכר העצמאות ללא תשלום או לצ'יקונג עם השקיעה בירידה לים גם כן ללא תשלום. בימי שלישי סלסה בכיכר העצמאות, וכן, גם כאן הכניסה חופשית. מידי יום חמישי בטיילת העיר תתקיים יוגה על הים ומידי יום רביעי אימוני ריצה מגיל 16 ומעלה בספורטק עיר ימים. במוצאי שבת בכיכר העצמאות הרקדה ולכל אלו הכניסה חופשית.

8 צפייה בגלריה
נסרין קדרי
נסרין קדרי
נסרין קדרי
(צילום: טל עבודי)

ומה קורה אצל השכנה בחדרה?

(הרקדות, סרטים ובירה)

רוק אנד רול: גם בחדרה התכוננו עם מגוון חגיגות קיץ ללא תשלום או במחיר סמלי. כך למשל באחד ביולי בשדרת אמיר מי טל יתקיים אירוע 'רוק בשדרה' עם הופעות חיות, אוכל בירה ואווירה. בחודש אוגוסט צפוי בטיילת אולגה אירוע 'אהבה ים תיכונית' עם טברנה חיה ובמוצ"שים של יולי־אוגוסט יתקיימו הרקדות עם ירון כרמל.

8 צפייה בגלריה
הילדים ריף, ריי וסאן גומעה מבלים בסקייט פארק חדרה
הילדים ריף, ריי וסאן גומעה מבלים בסקייט פארק חדרה
הילדים ריף, ריי וסאן גומעה מבלים בסקייט פארק חדרה
(צילום: שרון צור)

איזה סרט: ביולי־אוגוסט תוכלו לצפות בסרטים בצורה פחות קונביציונלית, במסגרת 'סינמה קיץ', תחת כיפת השמיים. אגף תרבות וספורט בעיריית חדרה יקיים מידי יום שני הקרנת סרטים בחוץ לכל המשפחה ברחבי העיר: באקו פארק, בטיילת חוף הים ובפארק עין הים כשהכניסה חופשית. (הסרטים והתאריכים הם: בתאריך 1.7 באקו פארק פיטר ראביט 2, ב־8.7 יתקיים שם הקרנה של הסרט פלונטר. בפארק עין הים יוקרן ב־15.7 טרזן, ב־22.7 בטיילת חוף הים ריה והדרקון האחרון, בתאריך 29.7 באקו פארק עידן הקרח 4, ב־5.8 בפארק עין הים הסרט מעופפת בסוף החופש 26.8 באקו פארק הסרט קדימה.)
תשמעו סיפור: כדאי לכם גם להתעדכן במרכזי הפנאי האזורים בשכונות מגוריכם שם הכינו פעילויות ליד הבית, שכוללות: שעות סיפור, הצגות וארועים קהילתים לכל המשפחה. אגב יתקיימו שם גם אירועים ייעודיים לאוכלוסיות המיוחדות.הפעילויות חינמיות או במחיר חברתי במיוחד.
סטנד אפ: לבני הנוער החדרתים דאגו במחלקת הנוער העירונית לסרטים ב־10 שקלים בסינמה סיטי, לסדנאות בישול, אפיה וקינוחים בבית רם, סדנאות ציור ואמנות ערבי, סרט במרכזי הפנאי וסטנד אפ עם אמירם טובים ב־20 שקלים. יתקיימו גם ערבי מולטימדיה ופעילות חדרי בריחה בבית רם ובמרכזי הפנאי ולכל הארועים הכניסה חופשית או בעלות סופר סמלית.

8 צפייה בגלריה
הצגה בחוץ בחדרה
הצגה בחוץ בחדרה
הצגה בחוץ בחדרה
(צילום: פרטי)

בואו נברח: מוזיאון הח'אן בחדרה מציע פעילות תחת הכותרת 'תעלומה במנהרת הזמן' הכוללת חדרי בריחה, פעילות חצר ומשחקי מים וכל זאת במחיר חברתי מאד של 20 שקלים לילד ו־15 למבוגר. אגב, גם הכניסה למוזיאון החדרתי 'מלח פלפל' יכולה 'להרוג' שעה שעתיים עם הילדים עם מגוון מרהיב של מלחיות פלפליות מרחבי העולם כשהכניסה היא במחיר סמלי מאד.

מתחת לשמיים

(הקרנות מיוחדות ודוכנים)

שתי מילים: גם במתחמי הבילוי והפנאי בעיר יוזמים תדיר פעיליות חינמיות לילדים, הקרנות מיוחדות ודוכנים ייעודים בחודשי הקיץ. בקניון עופר למשל יוקם מתחם ענק של המיניונים לפעילות יצירה לילדים. זה יקרה בין ה־1-4 ביולי, המתחם יעוצב בהשראת הסרט 'גנוב על החיים' ויכלול יצירה כמו: עיצוב מחברת בהשראת כוכבי המיניונים, עיצוב מעמד לכלי כתיבה, עיצוב מסכות לפנים וקופת חיסכון ויוצבו שם עמדות קעקועים, איפור וצילום מגנטים.
רואים אורות: לילדים חובבי הספר, אם נותרו כאלה, הספריה העירונית ברחוב הנשיא היא פינת חמד ממוזגת ונעימה שמספקת חוויה תרבותית ואסקפיזם נפלא של שיטוט בין הכותרים החדשים וקריאה נעימה באווירה אחרת.

8 צפייה בגלריה
סרט מתחת כיפת השמיים בחדרה
סרט מתחת כיפת השמיים בחדרה
סרט מתחת כיפת השמיים בחדרה
(צילום: פרטי)

בחדרה תוכלו למצוא גם הרבה הזדמנויות לבילוי חוץ מזגני בשל הטבע המרהיב שבה. בשעות אחר הצהריים והערב תוכלו ליהנות מיופיו של פארק נחל חדרה, או של חוות חפציבה ואם כבר אתם שם, שווה להתעדכן אם יוצאים סיורים של 'אורות רבין'. הללו חינמיים ומסבירים על הליך ייצור החשמל בגובה העיניים. האקו פארק בשכונת הפארק, פארק עין הים וגם פארק אופירה בנווה חיים יוכלו לספק תעסוקה קרוב לבית ובחינם לילדים במגוון גילאים. הסקייטפארק בשכונת 'חדרה הצעירה' וגם מתחם הסקייטפארק בחוף הים יוכלו להעסיק את הילדים הסקייטרים ומעל הכול רצועת החוף המרהיבה של העיר מספקת בילוי חינמי מיטבי ומצנן תחת עינם האחראית של מצילי חוף אולגה וכפר הים. בקרוב מאד יושק בחוף 'פוד טראק' ותמוקם מסעדה, ככה שגם יהיה פתרון קולינרי לשהייה ממושכת בים.
מיציתם את העיר ובא לכם לצאת קצת החוצה? גם לרשויות המקומיות השכנות יש לא מעט להציע.

קראו גם:

חוף הכרמל, זכרון יעקב ובנימינה

(חתול במגפיים דוז פואה)
גאים להציג: מופע דוז פואה יתקיים בסוף חודש יולי בהפקת הבית הגאה בנימינה־גבעת עדה ופורום תרבות גאה. זה יקרה בבורג' בבנימינה ב־30 ליולי וישחזר במדויק את השירים הישראלים שנשלחו לאירוייון. מחיר כרטיס 45 שקלים בלבד ובמסגרת זו הקהל יבחר את השיר המנצח.
הצגה ואגדה: ברמת הנדיב בזכרון יעקב יתקיימו מגוון הצגות ילדים במחיר סמלי, כך למשל ב־2.7 בשעה 18:30 ההצגה אהבה ועץ המשאלה ב־35 שקלים בלבד. בתאריך 9.7 האגדה על השיח הקטן ובתאריך 23.7 ההצגה החתול במגפיים.
יוצאים לסיור: סיורים מודרכים ללא עלות יתקיימו בגני רמת הנדיב בימי שלישי ושבת מידי שבוע ויובילו אותם מתנדבי 'מארחים בגנים' של רמת הנדיב.
תיאטרון לילדים: במוזה היכל התרבות של חוף הכרמל , יתקיימו הצגות ילדים מבית תיאטרון אורנה פורת במחיר של 25 שקלים לאדם. הן מיועדות לגילאי 3-6 וכוללות בין היתר את ההצגות 'משלים של נמלים', 'אבא של עמליה נוסע לאוסטרליה', 'שוליית הקוסם 'ואחרים.