הבחירות הבאות לראשות עיריית נתניה ייערכו בעוד שנתיים, אך תמונת המתמודדים לתפקיד מתחילה להתבהר. אהרון אורגד, חבר המועצה והמשנה לראש העירייה, מודיע השבוע כי יתמודד על התפקיד, מול ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר.
2 צפייה בגלריה
אהרון אורגד
אהרון אורגד
אורגד. "אין לי כל בעיה אישית עם ראש העירייה"
(צילום: אסף פרידמן)

להיות הקברניט

"ההחלטה התגבשה לאחר תהליך של בדיקות מסוגים שונים שבחנו את מעמדי בציבור", אומר אורגד, "והם תודה לאל חיוביים מאוד, פניות רבות, ובעיקר הגעה למסקנה שאני רוצה להשפיע באופן מוחלט על ההווה והעתיד של העיר שנולדתי בה ואני כל כך מזוהה איתה".
מדוע החלטת להודיע עכשיו, שנתיים לפני?
"כי אני מכבד את תושבי העיר, שהם לשיטתי הלקוחות של העיריה, ואני מבקש שהם יידעו על כוונותיי. לא אבוא אליהם שלושה חודשים לפני הבחירות ואבקש אמון כי זה לא רציני. אני שקוף להם, הם יודעים מי אני, את הרקע שלי, מה עשיתי בעבר, מה אני עושה היום וזכות הבחירה שלהם"
למה צריך להחליף את פיירברג-איכר?
"להחליף נשמע אישי מדי, וזה לא המצב כאן. אין לי כל בעיה אישית עם ראש העירייה הנוכחית. אני חבר בקואליציה, קיבלתי על עצמי את התחומים שאני ממונה עליהם, תרבות ואירועים וקשרי ממשל, יו"ר ועדת חינוך וחברות בוועדות הליבה המרכזיות של העירייה, כספים ותכנון ובניה, ואני משקיע בהם מאוד כולל במענה לציבור 24/6 ומזל שיש את שבת למנוחה. היחסים תקינים. אמנם הוכתרתי בתואר האופוזיציונר של הקואליציה, כי אני נוהג לבטא את דעתי גם כשהיא לא נוחה למישהו, ובנושאי תכנון ובניה שם אין קואליציה-אופוזיציה אני מצביע רק על פי צו הכרתי ומצפוני, אבל בסך הכל הייתי חבר נאמן בקואליציה. העניין הוא לא להחליף, העניין הוא להביא סדר יום חדש שבעיניי נכון יותר לעיר. זאת זכות של כל שליח ציבור".
קראו גם:
אתה חושב שיש לך סיכוי לנצח אותה?
"קודם כל פיירברג עוד לא הודיעה רשמית שהיא תתמודד, ואם היא תתמודד אז יהיה בוודאי מעניין ותחרותי, ומאוד מאוד קשה כי היא בכל זאת ותיקה ומוכרת, ובוא, יש לה גם קהל די שבוי ומעריץ, אנחנו רואים את זה. אבל אני אדם שקורא נתונים ומנתח אותם. נתון אחד הזכרתי קודם. אם היא תחליט לרוץ זה יהיה לקדנציה השישית שלה. אני כמובן מאחל לה בריאות איתנה ולא אשיא לה עצות. על עצמי אני מעיד שכבר לפני שנים אמרתי שראש עירייה בישראל צריך לכהן מקסימום שתי קדנציות. עשר שנים זה די והותר. לא אלמן ישראל ויש מספיק ראויים להמשיך ולהנהיג".

תמורה לארנונה

מה האג'נדה שתביא לכיסא ראש העירייה?
"שירותיות. זאת האג'נדה. 'לא שררה נתתי לכם, עבדות נתתי לכם' זה מוטו שמלווה אותי הרבה שנים. צריך להבין שלשירותיות אין גבול, וצריך להפנים שהתושב כיום הרבה יותר תובעני מבעבר ובמידה רבה בצדק. הארנונה כאן די גבוהה ואנשים רוצים תמורה. אתה יודע כמה פניות ביום אני מקבל מתושבים? בכל הנושאים, משיבוצים לבתי ספר ועד כריתת עצים. וכשאני שואל אותם למה התקשרתם אליי דווקא התשובה היא כי 'אתה בין היחידים שתמיד זמין'. לגבי השאלה השנייה, ראש העירייה פועל בכל התחומים, בשביל זה הוא ראש העירייה. ייצוב המערכת הכספית, וכמובן בנושאים האסטרטגיים של חינוך, תשתיות התחבורה שלנו, רווחה, ובמקרה שלי גם תרבות, כי תרבות זה הפרח היפה של העיר וזה המנוף לתדמית מלוטשת של העיר. אם אהיה ראש העירייה של נתניה, אנשי התרבות יקבלו תקציבים משמעותיים הרבה יותר מהיום ויפיקו הרבה תרבות מגוונת לתושבים".
למה תושבי נתניה צריכים לבחור בך?
"בבחירות הקודמות הצטרפתי ממש בדקה ה-99 וניהלתי קמפיין של חודש בלבד ובכל זאת זכיתי ל-4000 קולות וכמעט הכנסתי את המנדט השני. לו התמודדתי אז לראשות העיר, בוודאות היה בנתניה סיבוב שני כי פיירברג קיבלה 46 אחוז לראשות, כשהרף היה 40 אחוז. אז אפשר לסמוך על תושבי נתניה. בינתיים חלפו שלוש שנים, התושבים רואים את הפעילות, ההשקעה, התוצאות וגם את הזמינות שלי עבורם וכל זאת, אגב, בהתנדבות מלאה".
2 צפייה בגלריה
מרים פיירברג- איכר. ניהלה מאבק מול גופים ממשלתיים
מרים פיירברג- איכר. ניהלה מאבק מול גופים ממשלתיים
פיירברג-איכר. "להחליף נשמע אישי מדי"
(צילום: ריאן)
אם תיבחר מה הם שלושת הדברים המשמעותיים הראשונים שתעשה?
"דבר ראשון, אנחה את הממונה על מנהל הכספים ואת גזבר העיריה להתחיל לעבוד על תקציב שנתי מותאם למדיניות המעודכנת. דבר שני, אפעל בכל הכוח מול שרי האוצר והבריאות לקדם את הקמת בית החולים הציבורי העתידי במזרח נתניה. זה דגל מרכזי אצלי והגעתי למסקנה שכדי שזה יקרה, צריך להיות ראש עירייה ולהקדיש לזה זמן ומאמצים רבים והנעת כל המערכת בכיוון. לאחרונה הייתי בקשר עם הנהלת 'אסותא' וידוע לי שגם עם מדיקל סנטר היו מגעים עירוניים. אבל זו התוכנית הקטנה. התכנית הגדולה היא בית החולים הציבורי שכבר יש לו קרקע במזרח נתניה ובי נשבעתי שאם אהיה ראש העירייה לא ארפה מהנושא ולו ליום אחד. מבחינתי זה הזוי שעד היום אנחנו נשענים רק על לניאדו, שעל פי תוכניתי יישאר וייתמך גם הוא. זה מגיע לתושבי נתניה ולאזור השרון הצפוני בכלל, ותקופת הקורונה רק הדגישה את זה עוד יותר. שלישית, אקים צוות מומחים משכמם ומעלה בתחום החינוך לגיבוש תכנית אב כוללת לעיר הגדולה שלנו הכוללת זרמים שונים המבקשים מענה לילדיהם. אומר לך עוד דבר, ואני חושף אותו כאן לראשונה: אני לא חושש גם לבדוק אם שיטת חטיבות הביניים הוכיחה את עצמה בנתניה. אני שומע שישובים בהם לומדים מכיתה א' עד ח' ביסודי מדווחים על הצלחות. אבל זה נושא ענק ומורכב שעוד נדבר בו, העיקר לא להתקבע ולא לחשוש להתחדש".
אם תפסיד בבחירות, עדיין תיכנס לקואליציה?
"אצלי אין אישי בפוליטיקה. הכל פתוח בעניין הזה. לקואליציה יתרונות כי יש בה עשייה ומי שהוא איש עשייה יכול לבטא עצמו בקואליציה. מאידך, אופוזיציה זה כיף כי אתה יכול לומר מה שבראש שלך בלי שיחמיצו לך פנים. אני יכול לומר לך שכאדם שבא מעולם התקשורת הביקורת והטלת הספק טבועים בי ומבחינה זו אני נושך שפתיים לא מעט, אבל זו דרך העולם או הפוליטיקה. בסוף מה שחשוב הוא שאני פועל על פי הקודים שלי, ביושרה ובאמונה, ולכל השאר אני אדיש לחלוטין".
כל העדכונים - חדשות נתניה