ערימות של זבל ופסולות מסוגים שונים מתגלות לאחרונה ברחבי העיר נתניה, במקומות שבהם מוצבות קרטוניות המיועדות לאיסוף קרטונים בלבד. מקורם, ככל הנראה, בבעלי עסק ותושבים שמנצלים את הקרטוניות לטובת השלכת פסולת אחרת.
(האשפה ברחוב המסגר 8 באזור התעשייה | צילום: אופיר יובל)
קראו גם:
אופיר יובל, תושב נתניה ונציג הציבור מטעם הארגונים הסביבתיים בישראל בוועדת איכות הסביבה בעיריית נתניה, מספר: "כאשר מגיעים אנשי החברה שמפנה את הקרטונים, הם לוקחים את הקרטונים ומשאירים את הפסולת שמתפזרת בסביבה. הזבל מצטבר וגורם למפגעים סביבתיים ובריאותיים".
יובל טוען עוד כי בימים האחרונים נעלמה קרטונית מרחוב המסגר 8 באזור התעשייה הישן, ובמקומה נוצרה ערימה של זבל. “מישהו 'העלים' את הארגז ולא פינה את הערימה. על העירייה לדאוג לנושא הזה בדחיפות".
מעיריית נתניה נמסר, כי על פי חוק האחריות על כל בעל עסק שמייצר אריזות, במסגרת עיסוקו, להתקשר עם תאגיד תמיר לאיסוף האריזות, לרבות קרטונים. עם זאת, נמסר עוד, במטרה לתת שרות מיטבי לבעלי העסקים, מפזרת העירייה קרטוניות ברחבי אזה"ת ודואגת לפינויים. “לצערנו, באזור המתקן המדובר, נהגו להשליך פסולת רגילה ולא קרטונים. בשל כך, הוחלט להעביר את הקרטונית למיקום סמוך. נדגיש, כי ברחבי אזור התעשייה הישן קרית אליעזר 8 קרטוניות לטובת העסקים”.
כל העדכונים - חדשות נתניה