החלה ההרשמה לגני העירייה בנתניה לקראת שנת הלימודים הבאה. הורים לילדים שקיבלו קישור לרישום, גילו להפתעתם כי אין להם אפשרות לבחור באיזו מסגרת ילמדו ילדיהם.

1 צפייה בגלריה
האם הגיל הרך הוא הזמן הנכון?
האם הגיל הרך הוא הזמן הנכון?
גן ילדים
(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)

"אחרי שכבר עשיתי שיעורי בית, ביררתי מידע עם הורים אחרים על גנים ובחרתי גן, אני מגלה להפתעתי שאני לא יכולה לבחור גן והזכות לבחור איפה הילד שלי ישובץ הועברה ממני לעיריית נתניה. באיזו זכות? זה הילד שלי, אני זו שצריכה להחליט לאיזה גן הוא ילך", אומרת אם לילד בן שלוש. "ביקשו ממני לבחור לאיזה זרם אני שייכת, חילוני, ממלכתי-דתי, דתי או חרדי. זה מזעזע בעיני שמי שיבחר עבורי את הגן הכי מתאים לילד שלי, זו לא אני. במקרה אני חילונית שרוצה שבני ילמד בגן ממלכתי דתי. אנחנו ההורים של הילד יודעים מה הכי טוב עבורו".
הורה נוסף סיפר: "זה מזעזע אותי לחשוב שככה משבצים כיום ילדים למסגרות חינוך. אני בעד קדמה, אבל זה כבר מוגזם. מה קורה במקרה כמו שלנו שיש שני ילדים? יפרידו ביניהם כי בגן יש רישום יתר? ומה לגבי המרחק מהבית שלנו?"
"הילדה שלי תהיה בלי אף אחד שהיא מכירה", אומרת אמא לילדה בת שלוש שתיכנס בספטמבר הקרוב לגן עירייה בזרם ממלכתי. ''עשיתי שיעורי בית, ביררתי פרטים על גנים, אבל בניגוד לשנים קודמות שהיה ניתן לבחור בין מספר גנים בסביבת המגורים, החליט מנהל חינוך לשנות את זה וילידי 2020 ישובצו לפי צרכי המערכת. זה מפריע לי כאמא כי יש שני גני ילדים בסביבת מגוריי, ביניהם גן שהבן הבכור שלי היה בו שנתיים והוא מבחינתי הגן שבחרתי, הן בגלל הקרבה לביתי והן בגלל הצוות. עכשיו אין את שתי אופציות הבחירה ואנחנו כהורים נדע לאיפה הילד ילך בשנה הבאה רק בסמוך לתחילת הלימודים כשכבר הרישום מוסדר והגנים מלאים".
קראו גם:
"מנהל החינוך עבר הרבה שינויים וזה לא בהכרח לטובת הילדים, כמו למשל במקרה שלי שהילד שלי על הרצף האוטיסטי, והוא נופל בין הכיסאות", אומרת אמא משכונת אגמים שבנה עולה לגן עירייה. "זו זכותם המלאה של ההורים להחליט איפה הילדים שלהם ילמדו, במיוחד אם עולה הצורך שילד יהיה עם החברים שלו. אני מאמינה שהם עושים את זה בגלל גנים שיש בהם רישום נמוך. הם חיפשו דרך למלא את כל הגנים. זו לא חוכמה להתעלם מהנתונים ולמנוע מההורים לבחור איפה לרשום את הילדים. זה לא לגיטימי לדעתי, למרות שהמטרה של הדבר הזה היא לשבץ ילדים בצורה מיטבית בהתאם למקום פנוי, התפתחות, כמה בנים ובנות יש בגן, גילאים וגם אזור מגורים".
מהעירייה נמסר: "השנה, כמידי שנה, יבחרו הורי תלמידי גילאי 4 + 5 באותה מתכונת של בחירה שהייתה נהוגה בשנים האחרונות. הורים בוחרים את הזרם החינוכי ועדיפות לשלושה גנים. תלמידי גילאי 3, בשנים עברו, שובצו לאחר בחירת זרם וגן על בסיס מקום פנוי. בכדי למנוע תסכול ואכזבה בקרב ההורים, אנו מחדדים את מהלך הרישום על פי חוזר מנכ"ל וילדי גילאי שלוש יבחרו זרם חינוכי וישובצו בגן הקרוב לביתם. לכל הורה תינתן הזכות לבקש גן אחר המרוחק מביתו. לצערנו שמועות יוצרות בלבול מיותר".