האביב של נתניה: את המסעדה החדשה שלו מארי (Maree) החליט השף אביב משה לפתוח בנתניה, על גג מלון Lagoon Vert. משה, אחד השפים המצליחים בישראל, שמאחוריו שובל של מסעדות יוקרה מצליחות וחדשניות, מסביר את החיבור שלו לעיר.
3 צפייה בגלריה
אביב משה במסעדת "מארי". "בחרתי במקום הזה בגלל הלוקיישין והנוף"
אביב משה במסעדת "מארי". "בחרתי במקום הזה בגלל הלוקיישין והנוף"
אביב משה במסעדת "מארי". "בחרתי במקום הזה בגלל הלוקיישין והנוף"
(אלי דסה)
"אני מאוד מחובר לאוכל ולאנשים", הוא אומר. "אני ירושלמי, אני בא מהאוכל העדתי, מאוכל תוניסאי, תבשילים. בגלל זה יש לי מעדניה פה בנתניה".

התקופה הנכונה

משה מסביר כי מבחינתו השינוי שעבר הוא טבעי ומתבקש, לא רק בגלל תקופת הקורונה שטרפה עבורו את הקלפים והכניסה את המסעדה שלו בברלין לתקופה הקפאה, אלא בגלל הבחירה לנהל חיי משפחה ביתיים, לצד עסקים הרחק מהעיר הגדולה.
''אני מודה שאז לא היה בתכנון לפתוח עוד משהו, בנוסף למעדנייה במתחם פיאנו", הוא מסביר. "אבל ממש בסמוך לזה, נפגשתי עם איציק רוסו, איש עסקים, מסעדן בחסד, ושותף לעסק. איך שהוא דיבר איתי על לפתוח מסעדה, משהו גדול, היה בינינו חיבור ואמרתי לו 'יאללה אני איתך'.
"אני חושב שבאותו הרגע הקונספט למארי נולד. איציק הוא שותף שמבין עניין ומבין באוכל ואנחנו מדברים באותה השפה. הוא ראה את הנכס, ואחריו גם אני, ומפה הדרך הייתה קצרה. שבעה חודשים אחרי כבר פתחנו מסעדה ביחד''.
איך קיבלו אותך בנתניה?
"בשתי הפעמים קיבלו אותי בעיר הזו באהבה. גם כשפתחתי את המעדנייה וגם עכשיו. עובדה, המקום רק נפתח והוא מלא כל יום. בלי הרבה פרסום, בלי כלום. הכל זה מההיכרות שלנו עם האנשים. עבורי, זה מרגיש כמו סלון גדול לארח בו ולגרום לאנשים להנות דרך האוכל".
לא חששת לפתוח מסעדה דווקא עכשיו?
"אני לא חושב שיש דבר כזה תקופה נכונה לפתוח עסק, כי כל פעם קורה משהו שישפיע. פעם זה מלחמה ופעם זה קורונה. עבורי מסעדות זה חיידק, משהו שאוהבים וזה המקצוע שלי, ולכן לא היה לי שום חשש, דווקא היו לי הווייבים הכי טובים שיש. גם מהעיר הזאת וגם מהאנשים. רואים לאחרונה התעוררות בעיר. של הבליינים וגם של מקומות בילוי.
מארי נפתחה סמוך למספר מוקדים קולינריים מצליחים בעיר, בית הקפה ג'ורנו והמסעדות ני-שי האסייתית ובר איטליה.
"אני חושב שתחרות זה דבר מבורך ואני חושב שהיום ערים מחוץ לתל אביב נהנות מכל ההיצע של מסעדות טובות מבלי לסבול מכל העניין של פקקים", אומר משה. "נתניה מבחינה קולינרית היא בכלל מקום חזק. נכון. יש כבר עכשיו שתי מסעדות טובות שזה הני-שי ובר איטליה שעובדות נפלא והן חזקות.
קראו עוד>>>
"אבל מבחינתי לא היו פה הרבה שאלות. אני מבחינתי זיהיתי התעוררות קולינרית בעיר הזו ואני רואה בנתניה עיר נפלאה עם קהל מדהים וצמא. יש בה אנשים יפים שאוהבים לבלות ומעריכים בילוי ואוכל. המון לקוחות שבאים אליי הם לקוחות שבילו אצלי במסעדה בתל אביב אבל יש לי גם חברים בעיר הזו, והלקוחות מגיעים ומפרגנים".

בלדה לקיבוץ

את בת זוגו, המעצבת מאיה גיגי, שגם אחראית על עיצוב המעדנייה בנתניה, פגש משה בבליינד דייט שצלח, אחרי שנים בהם היה מוכר כרווק תל אביבי הולל מוקף נשים יפות. החיבור בין השניים הוביל להצעת נישואין תוך שלושה חודשים ואיתה אבהות ובחירה בקיבוץ געש כביתם החדש.
3 צפייה בגלריה
מנה במארי
מנה במארי
מנה במארי
(אמיר מנחם)
"אני חושב שעבורי המשפחה היא העוגן, המנוע להצלחה. יש לנו שני ילדים (ארבע וחצי ו – 12), ובשבילם אני עושה שילוב בין העבודה למשפחה, כשהדגש הוא על המשפחה".
במה זה מתבטא?
"עבורי כיום המשפחה זה הכל. אני ירושלמי, טיפוס ביתי, ולכן אני שם ונהנה מזה. זה ברמה של לקום בבוקר בשעה חמש כל יום, להכין אותם ולפזר למסגרות. ואני קם כל יום ככה, לא משנה מתי אני חוזר מהעבודה. אני גם יוצא מהעבודה כשצריך. אני מת על זה. אני נהנה כיום מהמגורים בקיבוץ, התאהבנו שנינו במקום. זה די קרוב לנתניה, ממש ארבע וחצי דקות נסיעה.
"ומה שעוד משך אותנו היה המסגרות לילדים, הגן ובית הספר אדם וסביבה שזה בית ספר נפלא. חוץ מזה שמיציתי את תל אביב. גרתי שם שנים. עכשיו אני נהנה איפה שאני גר, אוהב את הפינה שלי. ולמרות הכל, אני יותר בנתניה בעסקים שלי, מאשר בבית. יש לי חיבור עם העיר הזו".
מדברים על גל שישי של קורונה, אתה מוכן לזה?
"נכון לעכשיו אנחנו לא רוצים לדבר על עוד גל או סגר, אבל המסעדה הזו ערוכה לכל דבר אפשרי. אני מקווה שלא יהיה גל שישי קודם כל מבחינה בריאותית. חוץ מזה, אני איש מאמין. לאיש למעלה יש את כל הקלפים.
"אני חושב שאמונה והיאחזות באמונה עושה אותך בן אדם יותר טוב, עם ערכים. אני מקווה בשביל עם ישראל שלא נגיע לזה בכלל".
בחרת לפתוח מסעדה כשרה בגלל האמונה?
"המסעדה שלי כשרה לא בגלל האמונה שלי, אני לא מכתיב לאנשים את הדרך! אני חושב שהקהל שאוכל פה לא מסתכל על המקום כמקום כשר כי בעיני אין מגבלות באוכל כשר. הוא יכול להיות טעים באותה מידה.
3 צפייה בגלריה
מנה מיוחדת במארי
מנה מיוחדת במארי
מנה מיוחדת במארי
(אמיר מנחם)
"אצלי במסעדות אכלו אלפי אנשים, ובחרו להזמין מנות שמלכתחילה היו כשרות במסעדה, לא בגלל שהן נבנו כמנות כשרות, אלא בגלל שלא היה צריך לערבב בהן דברים אחרים, ואנשים אהבו. כנ''ל גם פה במארי. זו מסעדה שאמורה לקלוע לאוהבי אוכל ובילוי, בכל צורת בילוי, משפחה, שולחנות גדולים, עסקים, דייטים. הכל".
המסעדה תהיה פתוחה בשישי-שבת?
"בשישי בערב אנחנו עדיין לא פותחים. אבל בשבתות תהיה פה מתכונת שבתות צהרים כי יש פה החרגה של מלון, עם דרינקים ואוכל – טאפס קרים, כי יש פה את הווייב הזה, הוא פשוט קיים פה. בשישי ערב יהיה פחות ניתן לבשל את המנות של המסעדה אבל שבת צהרים יהיה פה פתוח נכון לעכשיו.
"אולי דברים ישתנו קדימה גם בשישי. כרגע, בגלל שהמסעדה מלכתחילה היא מסעדה כשרה, שישי פתוח רק צהרים. זאת התפיסה. חוץ מזה, זו מסעדה עם לא מעט עובדים, חלק מנתניה וחלק מהיישובים והמושבים, בסופו של דבר זה שוק גדול שממנו זורם גם חלק מהקהל שלי.
"אני חושב שיגיעו לפה מכל מקום, כולל רשפון וגעש, כפר שמריהו, הרצליה וחדרה שכבר נוכחים פה במסעדה, וגם מתל אביב מגיעים אליי לפה אנשים. אנשים שבילו אצלי ואכלו אצלי לאורך כל השנים".
ומה הלאה?
"יש לי בברלין את אקסודוס, מסעדה שנפתחה עם הרבה הצלחה ואז באה הקורונה וטרפה את הקלפים. לברלין לוקח זמן להתאושש, אז כרגע אני מתמקד בשני העסקים שיש לי בארץ, המעדנייה שקיימת ועובדת חזק ויש מצב שנפתח עוד סניפים כאלה בארץ, והמסעדה. כמסעדן, תמיד אתה רוצה להתפתח ושוקל לפתוח עוד דברים, אבל קודם כל נעבור את הדבר הזה.
"פתחנו פה בקומה ה- 15 מסעדת שף ברמה גבוהה, עם רוף טופ מדהים ברמה מטורפת שאפילו בתל אביב אין מקומות בקנה מידה של הכוח של הקומה הזו. ברגע שנכנסים פנימה מבינים ישר, זאת מסעדת רוף טופ שמתפרסת על פני 900 מ''ר! אני בחרתי במקום הזה בגלל הלוקיישין והנוף.
"המלון זה לא האישיו פה, אלא הקומה והמבנה הזה. הכל פה מוקף בחלונות שמשקיפים על העיר, ויש גם מרפסת מדהימה שמשקיפה על הים. זה ממש מדהים. הסתובבתי קצת בעולם וגם בחו''ל למצוא מקום כזה זה נדיר"
לעדכונים: חדשות נתניה