תושבים טוענים כי העירייה לא התכוננה מבעוד מועד לסופה כהלכה, מה שהוביל לקריסת עצים ופציעה אנושה של עובר אורח. בעירייה טוענים אחרת.
1 צפייה בגלריה
מזירת האירוע בנתניה
מזירת האירוע בנתניה
מזירת האירוע בנתניה
(צילום: דוברות איחוד הצלה)
מאז פרוץ סופת כרמל, תושבים בנתניה טוענים כי העירייה לא נערכה למערכה החורפית כהלכה. כזכור, אמש קרס עץ ברחוב רזיאל, ופצע קשה גבר כבן 40, שעדיין נאבק על חייו בבית החולים בילינסון. במקביל, עצים נוספים קרסו ברחבי העיר ורחובות כגון רחוב אלקלעי הוצפו כליל.
"אני לא מבין למה העירייה לא התכוננה הפעם כמו שצריך", אומר בעל עסק ממרכז העיר, "עצים קורסים, רחובות מוצפים. הפעם הסופה כמעט גבתה מחיר בנפש. היה לה מספיק זמן להתכונן כהלכה ולחזק את העצים כמו שצריך".
"אני לא יודע אם מדובר ספציפית בנתניה או בכל הארץ, אבל יש ערים שבהן עצים קורסים זו לא תופעה נפוצה", אומר תושב העיר, "אני לא יודע איזה הכנות עשו בנושא, אבל עובדות בשטח - מקרים כמו קריסת העץ ברזיאל, לא צריכים לקרות".
קראו גם:
מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "עיריית נתניה מצרה על פגיעתו של אדם שנפגע כתוצאה מקריסתו של עץ, זאת בעיצומה של הסופה 'כרמל' שפקדה את כל המדינה מיום שני בשעות הבוקר המוקדמות.
מפרוץ מזג האוויר הסוער, אנו ממשיכים לספק מענה ברחבי העיר לנזקי הסופה. כמו כן, עובדי העירייה יחד עם אנשי המקצוע נמצאים בשטח ברחבי העיר ומפקחים על הנעשה באופן שוטף.
נדגיש, כי העירייה נערכה מבעוד מועד ופעלה לגיזום העצים בעיר בהתאם להנחיות המקצועיות, לפתיחת ניקוזים לרבות פעילות שוטפת לפינוי פסולת שנסחפת עקב הגשמים העזים וסותמת את פתחי הניקוז. כמו כן, אנו דואגים כל העת לשמירה על צירים פנויים, אספקת חשמל וקשר עם חברת החשמל, רמזורים פעילים והמשך שגרת החיים תחת מזג האוויר הסוער.
בעיר נתניה עשרות אלפי עצים ולא ניתן היה לצפות אירוע שכזה. באזור המדובר שדרה עם עצים דומים שלא קרסו ולכן הנושא נמצא בבדיקה מקצועית לבחינת נסיבות נפילת העץ".