על סימוני הכבישים

עומר שחר, מרכז העיר
7 צפייה בגלריה
כבישים לא מסומנים. הצבע לא שרד
כבישים לא מסומנים. הצבע לא שרד
כבישים לא מסומנים. הצבע לא שרד
(צילום: רני אלוש)
"בכל רחבי נתניה התבצעו לא מזמן עבודות סימוני דרך, גם של מעברי חציה, וגם של שפת המדרכות וסימוני כביש דוגמת פניות וקו הפרדה. אבל כמעט הכול נמחק. משום מה, הצבע לא שרד את החודשים האחרונים וכל העיר מחוקה. מבחינתי, העירייה צריכה לטפל בזה מייד ולהגיד סליחה לתושבים, במיוחד לאור העובדה שחלק מהסימונים שנמחקו זה בסמיכות לבתי ספר וגני ילדים''.

על המחסור בממ"דים

מירב רודה, ממרכז העיר, ממ"ד גני ילדים
7 צפייה בגלריה
"יכול לקרות אסון". מקלט ציבורי בנתניה
"יכול לקרות אסון". מקלט ציבורי בנתניה
"יכול לקרות אסון". מקלט ציבורי בנתניה
(צילום: עידו ארז)
"בעיני מה שמטריד אותי מאוד זה המיפוי העירוני לכל הגני ילדים הישנים ברחבי העיר, שבהם אין ממ''ד. אנחנו ההורים של ילדים בגנים זועקים על זה שנים אבל לצערי שום דבר לא נעשה עד היום. אני פועלת מזה שנים לקדם את זה שיציבו מיגונית בסמוך או שיכשירו חדר פנימי לטובת בטיחות הילדים כי אף אחד לא יודע מתי חלילה נצטרך מרחב מוגן, ואירוע שכזה עלול לקרות כשהילדים במסגרות. כיום, כשיש מקרה חירום דוגמת מבצע שומר חומות, הגננות היו צריכות להוציא את הילדים מהגנים לממ"ד סמוך או להעבירם לחדר השירותים. אם חלילה יקרה שוב מצב כזה של מבצע צבאי או חשש להתקפת טילים, יכול לקרות אסון. איך גננת עם עשרים ילדים צריכה להספיק תוך דקה לממ''ד סמוך?"

על בעיות התחבורה הציבורית

אוסי רואה, פעילה חברתית
7 צפייה בגלריה
מוניות שי-לי. בעיות תנועה
מוניות שי-לי. בעיות תנועה
מוניות שי-לי. בעיות תנועה
(צילום: יאיר שגיא)
"אני חושבת שצריכים לבקש סליחה ומחילה מהקשישים והמוגבלים שתלויים באופן מוחלט בתחבורה הציבורית ומאז שהוציאו להם את מוניות שי-לי ושינו להם את הקווים, ממש סובלים וקשה להם להתנייד ברחבי העיר. אני בטוחה שלא עשו את זה כי הם אנשים רעים אבל מדובר פה באוכלוסיות חלשות שבאמת סובלים מהמצב החדש ומרגישים שאף אחד לא מקשיב להם ומבינים את הבעייתיות שיש במצב החדש. קשה לי לראות את הקשישים האלו ככה, שהם לא ניידים, לא יכולים יכולים".

על תמיכה לא מספיקה בתיירות

עוז שורקי, מבעלי סיאסטה ביץ'
7 צפייה בגלריה
הסיאסטה ביץ'. תעזרו לתיירות
הסיאסטה ביץ'. תעזרו לתיירות
הסיאסטה ביץ'. תעזרו לתיירות
( צילום: יאיר שגיא)
"צריכים להגיד לבעלי העסקים שיש להם עסקים בחוף הים כי הם סובלים מאוד מהירידה בתיירות הנכנסת, שכנראה נובעת מחוסר השקעה בחופים, החל מתאורת לילה בחופים, יותר מקומות חניה, ובחודשים האחרונים גם הפקקים משפיעים על כך שפחות ופחות תיירים בוחרים להגיע לחופי נתניה. נכון שמרים פיירברג-איכר, ראש העירייה, כן עושה דברים בכל הקשור לתיירות, אבל זה לא מה שיעזור לתיירים להגיע בהמוניהם לעיר שלנו, הריביירה של ישראל".

על הפקקים

טלי לוי, תושבת מרכז העיר
7 צפייה בגלריה
פקקי תנועה בנתניה. התושבים סובלים
פקקי תנועה בנתניה. התושבים סובלים
פקקי תנועה בנתניה. התושבים סובלים
(צילום: יאיר שגיא)
"כל מי שקשור למחדל הזה של הפקקי ענק במחלף פולג בכל בוקר ואחר הצהריים, צריכים להגיד לתושבי נתניה סליחה. הפקקים האלו מפריעים לכולם. לי אישית הם מפריעים כי אני עדיין לוקחת את הבת שלי לבית הספר כל בוקר כי אחרת היא תאחר לשיעור ותישאר מחוץ לשער בית הספר. אם אני לא מספיקה לעשות את זה, אז בעלי צריך לאחר לעבודה ולעמוד זמן ארוך בפקקים, שזה גם בזבוז של זמן ושל דלק. אי אפשר להמשיך ככה! כל העיר הזו פקוקה. במיוחד, כל הדרך החוצה מהעיר! צריך לצאת בשש בבוקר בשביל לא להיתקע בפקקים ביציאה לכביש החוף או לכיוון פולג. הפקקים האלו פוגעים בכולם, לא רק בתושבים שרוצים לנסוע לעבודה, אלא גם בבעלי עסקים שהלקוחות לא יכולים להגיע אליהם אל אזור התעשייה וגם בהורים שחוזרים מהעבודה ומאחרים לאסוף את הילדים''.

על גובה הארנונה

יובל ילין, ממובילי "המאבק נגד עושק ארנונה"
7 צפייה בגלריה
ארנונה
ארנונה
"חוסר שיוויון בחלוקה לאזורים". ארנונה
(צילום: mynet)
"עיריית נתניה צריכה להגיד לכל תושבי העיר סליחה על גובה הארנונה בעיר הזו וחוסר שיוויון הגיוני בחלוקה לאזורים. לא להאמין שאנחנו צריכים לשלם כל כך הרבה כסף על ארנונה, אבל בפועל מקבלים רחובות מלוכלכים, בעיות בתחבורה, פקקים נוראיים ועוד שלל בעיות שלא מצדיקות את גובה הארנונה הזו. אזורי א' לא נראים כמו אזור א' אלא ד'. למשל אזור פולג הוא אזור א' אבל יש בו הרבה בעיות. אני מסתובב בארץ ויכול להשוות בין ערים ואזורים, כמו למשל אזור א' ברעננה או כפר סבא שם הכול נקי".

על הפסקות החשמל

רז משולם, ועד מרכז העיר
7 צפייה בגלריה
הפסקת חשמל נרחבת
הפסקת חשמל נרחבת
הפסקות חשמל נרחבות
(צילום ארכיון: דוברות חברת החשמל)
"צריכים לבקש מאיתנו, תושבי מרכז העיר, סליחה, כי אנחנו סובלים מזה שנתיים מהפסקות חשמל חוזרות ונשנות כולל ניתוקים בלתי צפויים ואפילו ימים שלמים בלי חשמל, מצב שפוגע בתושבים לא רק בקטע של הרס מכשירים שמתקלקלים בגלל הניתוקים התכופים האלו, אלא בגלל שקשישים ואנשים נכים נשארים תקועים בבית בלי מעלית ובלי מזגן, ואפילו בלי מקלחת כי הכל היום עובד על חשמל אפילו הדוד לחימום המים. מישהו חייב לעשות משהו בנידון ולפנות לחברת חשמל ולפתור את המצב הבלתי אפשרי הזה. אנחנו פונים למוקד של העירייה וחברת חשמל אבל בפועל יותר משנתיים אנחנו במצב הזה".