בימים אלה מחברת רכבת ישראל את המסילה המזרחית העתידית למסילות קו החוף הקיימות ומנצלת את הסגירה גם לעבודות תשתית פיתוח ותחזוקה. העבודות מתקיימות 24 שעות ביממה ולכן נסגר המקטע שבין תחנת נתניה- חדרה לבנימינה. תושבי העיר מעידים בימים האחרונים על כבישים פקוקים במיוחד, אולם ברכבת מסבירים כי העבודות חיוניות ביותר, דווקא כדי להגדיל את כמות ותדירות הרכבות, ולאפשר נסיעה יותר נוחה לציבור הנוסעים.
1 צפייה בגלריה
תנועת הרכבות נעצרה לטובת עבודות, הפקקים מורגשים
תנועת הרכבות נעצרה לטובת עבודות, הפקקים מורגשים
תנועת הרכבות נעצרה לטובת עבודות, הפקקים מורגשים
(צילום: דוברות רכבת ישראל)
פרויקט המסילה המזרחית יהווה ציר רכבתי נוסף בין אזור הצפון למרכז ולדרום, מה שצפוי לאפשר צמצום העומסים בצוואר הבקבוק של מרכז הארץ, הגדלת תדירות רכבות הנוסעים לצד הגדלה משמעותית של הובלת מטענים. ברכבת אף מבטיחים שהדבר יוביל לצמצום בזיהום האוויר ולהגברת הבטיחות של כלל משתמשי הדרך.
"העבודות ההנדסיות המורכבות, מצריכות סגירה של מקטע הרכבות שבין תחנת בינימינה לנתניה (כולל תחנת חדרה), מקטע שבשעות השיא עוברות בו עשרות רכבות. אין עיתוי אידיאלי לסגירה כזו", אמר יניב כהן, מנהל אגף מסילה בחטיבת התשתיות ברכבת. "אנו מבינים את הקושי של הנוסעים ולכן תכננו את המבצע בתקופת הקיץ שמתאפיינת במיעוט נסיעות יחסי. זאת, בכדי לגרום לפגיעה מינימלית ככל הניתן בנוסעים".
ברכבת ישראל הבהירו, שבכדי למקסם את שבוע הסגירה של תנועת הרכבות באזור, הם מנצלים את הזמן גם לעבודות תחזוקה ובדיקות תחזוקה על התוואי.
"העבודות מתבצעות במספר מוקדים: באזור כפר ויתקין ביצענו התקנה של ארבעה מפלגים חדשים וחידשנו 300 מטר מסילה; בצומת רמז' המוקד המאסיבי ביותר של העבודות, אנו בונים את החיבר של מסילת החוף הקיימת למסילה המזרחית העתידית", הוסיף כהן. "בין השאר נניח בצומת זו חמישה מפלגים חדשים ונתקין כקילומטר שלם של מסילה חדשה. גם בתחנת חדרה אנו מבצעים מספר שדרוגים".
תנועת הרכבות במקטע האמור, צפויה להתחדש ביום ראשון, 31 ביולי, לפנות בוקר.
כל העדכונים - חדשות נתניה