"מצבתו של המלחין נחום היימן לא נגנבה אלא הוחלפה", כך אומרים בני משפחתו של המלחין, חתן פרס ישראל לזמר העברי, נחום (נחצ'ה) היימן ז"ל, שהשבוע מלאו 8 שנים לפטירתו.
2 צפייה בגלריה
סי היימן והמצבה החדשה
סי היימן והמצבה החדשה
סי היימן והמצבה החדשה
(צילומים: אילן בשור, פרטי)
כזכור, אתמול (שני) פרסמנו כי מצבתו של היימן ז"ל נגנבה מבית העלמין מנוחה נכונה בכפר סבא זאת לאחר עדותו של יו"ר ההסתדרות הוד השרון וכפר סבא שאול דור, שסעד את היימן ז"ל בשנים האחרונות לפני מותו והיה פוקד את קברו אחת לשבועיים כדי לנקותו. דור טען כי "בכל שבועיים אני מגיע לבית העלמין מנוחה נכונה כפר סבא לסדר לנקות את המצבה של היימן, חתן פרס ישראל לזמר העברי. פתאום אני מגלה, אלוהים ישמור, שהמצבה נעלמה. חיפשתי בכל מקום אפשרי ולא מצאתי להיכן נעלמה המצבה".

קראו גם:

2 צפייה בגלריה
נחום היימן ז"ל ושאול דור
נחום היימן ז"ל ושאול דור
נחום היימן ז"ל ושאול דור
(צילומים: שאולי דור)

כעת מתברר שהיא הוחלפה. אלמנתו של נחום, ורד היימן הבהירה את הנושא ל"מיינט": "המצבה לא נגנבה, אלא פשוט הוחלפה. לא אהבנו במצבה הראשונה כמה דברים, ובזמנו לא היה את היכולת לעשות מצבה חדשה והיא נותרה כפי שהיא במשך שמונה שנים. למשל התאריך בחודש העברי היה שגוי, גם בהתחלה הייתה תמונה של נחצ'ה עם סיגריה, אחר כך הוחלפה לתמונה אחרת, ואנחנו לא רצינו בכלל תמונות במצבה.
"המצבה הוחלפה בחודש יולי, לקחנו את המצבה ההיא, ושמנו אותה איפה ששמים מצבות ישנות. אחרי שהיא הוחלפה, ביקשתי לשנות את הכיתוב לאותיות ברזל, והיא נלקחה ולא הייתה מספר ימים, ואולי בזמן הזה הגיע שאולי דור, וראה שהמצבה נעלמה. הוא יכול היה כמובן לברר, ואני מבינה שהוא חשב שהיא נגנבה, חבל שהוא לא בירר. אבל זה מאחרינו. זה סיפור משעשע למדיי.
"אם נחצ'קה היה חי עכשיו והיה שומע עלהסיפור הוא היה מתגלגל מצחוק, הוא היה פותח עם זה את כל ההופעות שלו על הבמה".
גם בתו של נחום ז"ל המוזיקאית סי היימן הגיבה לכתב וואלה תרבות, שגיא בן נון, על הנושא: "אנחנו, כמשפחה, בחרנו לעשות מצבה חדשה ומדויקת. כפי שהייתה באמת בקשתו, כתבנו על המצבה החדשה והיפהפייה 'נולד כמו צמח בר, חי כמו צמח בר, מת כמו צמח בר', והטבענו עליה מפתח סול מברזל.
"מה זאת אומרת נגנבה? אנחנו, המשפחה, ורד היימן, אני, בניי תומר ויהלי, אחותי בילי ובנה שון, החלטנו ביחד, בפורום משפחתי, לעשות חסד לאבא במלאת שמונה השנים למותו, ושהמצבה החדשה תהיה כמו שהוא רצה".