800 מיליון שקל. זה הסכום שמשקיעים משרד התחבורה, עיריית נתניה וחברת נתיבי איילון בפרויקט הקו האדום בנתניה העתיד לשנות ולשפר את התשתיות התחבורתיות והציבוריות בעיר. הוא כולל סלילת עשרות קילומטרים של נתיבי העדפה לתחבורה ציבורית (נת"צ) ושבילי אופניים רציפים, שייצרו קשר נוח ויעיל לכל אורכה של העיר.

2 צפייה בגלריה
הקו האדום
הקו האדום
הקו האדום
(הדמיה: נתיבי אילון)

על פי העירייה, תוואי נת"צ הקו האדום יחבר בין מוקדי הביקוש המשמעותיים ביותר בנתניה באמצעות נתיב תחבורה ציבורית שמאלי, יאפשר נגישות גבוהה יותר למוקדי עניין מרכזיים בעיר ויקדם את הפיתוח הכלכלי והחברתי של העיר.

2 צפייה בגלריה
הפתרון של מולנר: עמודי ביטחון בקדמת תחנות אוטובוס
הפתרון של מולנר: עמודי ביטחון בקדמת תחנות אוטובוס
תחבורה ציבורית בעיר
(צילום: טלי מולנר)

קראו גם:

לאורך התוואי, מדרום לצפון, יעבור הקו בסמוך למוקדים מרכזיים בעיר, ביניהם גם מוקדי תרבות ופנאי ושכונות מגורים. הוא יעבור בסמוך לחוף פולג וקניון עיר ימים, ימשיך דרך קריית הממשלה והתחנה המרכזית ועד למרכז העיר ורחוב הרצל, השוק העירוני והטיילת בנתניה, בית החולים לניאדו ושכונת קריית צאנז, אזור המלכים, השכונה החדשה חוף הזהב בצפון העיר וכן מחלף חבצלת.
ממערב למזרח יעבור הקו דרך נת"צ הרצל, בסמוך לתחנה המרכזית, קניון עופר השרון, היכל התרבות, המוסד לביטוח לאומי, כביש 2 וקריית אליעזר. פרויקט זה עתיד לחזק את הנגישות לכל אחד מהמוקדים הללו ולשפר את איכות החיים של תושבי העיר והמבקרים.
הפרויקט יכלול גם סלילת שבילי אופניים רחבים, דו-סטריים לאורך כל התוואי, שדרוג המרחב העירוני והציבורי ופיתוח נופי, חידוש תשתיות תת-קרקעיות, הצבת תחנות אוטובוס חדשות, והטמנת רשת החשמל בחלק מהמקטעים. זאת במטרה לשפר את איכות החיים של תושבי העיר.
נתיבי איילון אחראית לסלילת כ-24 קילומטר נת"צ של הקו האדום מתוך 90 הקילומטרים המתוכננים להיסלל בעיר, ולסלילת חלק משבילי האופניים.
העבודות, כך נמסר, צפויות להתחיל במהלך הרבעון השני של 2025 ולהימשך כארבע שנים.