היום (רביעי) תתקיים שביתה במערכת הבריאות ברחבי הארץ בין השעות 08:30 בבוקר ל-10:30, עליה הכריזה ההסתדרות הרפואית אתמול כמחאה נגד ביטול עילת הסבירות. לפי מתווה השביתה, הרופאים יעבדו במתכונת חירום למשך שעתיים וכלל השירותים שאינם דחופים יופסקו.
3 צפייה בגלריה
רופאים
רופאים
הרופאים ישבתו?
(המחשה: Shutterstock)
בעקבות זאת, תושבים מנתניה הביעו חשש כי תורים שנקבעו מראש, בעיקר תורים לרופאים מומחים בבית החולים לניאדו בקרית צאנז בנתניה, יבוטלו.
"קבעתי תור למחלקת הנשים בלניאדו לפני למעלה מחודש", מספרת תושבת שכונת אגמים. "עבורי לשנות את מועד התור זה בעייתי כי אני אמא לחמישה ילדים ולא כולם במסגרות''.
זוג נוסף איתו שוחחנו מספר שהם גרים בנורדיה וקבעו בדיקות בשבוע שעבר בלניאדו, תוך שהם לקחו חופש מהעבודה מאחר שהם חוששים כי הפרוצדורה הרפואית תיקח זמן רב. "התקשרתי מספר פעמים לברר מה קורה עם התור שלי מחר. למרות שניסיתי להגיע למענה אנושי תמיד הגעתי למוקד קבלת הודעות שלא יכלו לתת לי מענה מדויק אפילו שהסברתי להם שיש לי תור מחר. בסוף החלטתי להתקשר למיון בבית החולים, שם תמיד יש מענה אנושי, והם הרגיעו אותי שככל הידוע להם מדובר בבית חולים פרטי שאינו לוקח חלק בשביתות. זה מאוד הרגיע אותי''.

3 צפייה בגלריה
בית חולים לניאדו
בית חולים לניאדו
בית חולים לניאדו. ככל הנראה יפעל כרגיל
(צילום: אסף פרידמן)

מבירור טלפוני שעשינו עם עובדי לניאדו עולה כי ככל הנראה לא תהיה שביתה בבית החולים. "בלניאדו בחיים לא היתה שביתה" - כך מסר גורם רשמי בבית החולים לכשפנינו לברר אם ניתן להגיע לקבלת שירות בבית החולים נוכח השביתה. "אנחנו בית חולים פרטי ולכן לא תהיה אצלנו שביתה. תושבים שנקבע להם תור יכולים להירגע ולהגיע כרגיל".
מדוברות בית החולים לא התקבלה תגובה עד לפרסום הכתבה.

3 צפייה בגלריה
בית חולים
בית חולים
המטופלים חוששים שהתורים יבוטלו
(המחשה: Shutterstock)


קראו גם:

מקופת חולים כללית נמסר: "אנחנו נפעל בהתאם למתווה של הר"י (ההסתדרות הרפואית בישראל)".
מקופת חולים מאוחדת נמסר: "רוב רופאי הקופה הם רופאים עצמאיים ולא חברים בהסתדרות הרפואית ולכן בכלל לא שובתים. אנחנו מכבדים את זכותו של כל עובדת או עובד לשבות, אבל בהתאם להנחיות הממונה על השכר באוצר, כגוף ציבורי לא נוכל לשלם על שעות שצוות רפואי בוחר לשבות. המצב דומה בכל הקופות מבחינת ההנחיות, ואף קופה לא תוכל לחרוג מהם. חלק מהכותרות שפורסמו שגויות והן מתוקנות ברגעים אלה".
מקופת חולים מכבי נמסר: "כלל שירותי המרפאות בתוכם שירותי אחיות, מעבדה ושירותים רפואיים נוספים יפעלו מחר כסדרם. רופאים עצמאיים שיבחרו לשבות מחר - יעשו זאת באופן פרטני ויעדכנו מראש את מטופליהם".
מקופת חולים לאומית נמסר: "הרופאים שלנו יגיעו מחר כרגיל למרפאות ויטפלו במקרים דחופים בלבד. נשלחה הודעה ללקוחות על ביטול תורים בין השעות 08:00 ל-10:00".