חבריו של רס''ן בר פלח ז"ל מנתניה, שנהרג בחודש שעבר מחילופי אש בהתקלות עם מחבלים סמוך למעבר ג'למה שליד ג'נין, הקימו יחד עם משפחתו סוכה לזכרו בביתם ברחוב ברכה שמעון 12 בנתניה. בסוכה הייחודית מגישים שלוש ארוחות חמות, מעשי ידיהם של שפים מוכרים ממסעדות מובילות שהתנדבו למיזם, ואמנים שמגיעים בימי חול המועד לנגן בהתנדבות, מושכת חברים, חיילים בודדים ואורחים מכל רחבי הארץ שבאים לכבד את זכרו של פלח.
2 צפייה בגלריה
הסוכה לזכרו של בר פלח
הסוכה לזכרו של בר פלח
הסוכה לזכרו של בר פלח
(צילום: פרטי)
"הסוכה הזו היא עוד חלק מהעשייה שאנחנו נמשיך לעשות לזכרו של בר. כל מי שהכיר אותו ידע כמה בר הוא כל כולו נתינה, שעשה הרבה למען האחרים: מניצולי שואה וחיילים בודדים שהוא היה מזמין מדי שנה לסוכה אצלהם בבית ועד שיירת אופנועים שהוא ארגן כחלק ממחאה על אלימות נגד נשים, כי הוא האמין שגברים אמיתיים לא מרימים ידים. בזכותו החלה שיירה חברתית של אלף רוכבי אופנועים מכל הארץ ומנתניה, שרכבו יחד. מתוך המקום הזה של הנתינה והגלישה הפכנו לחברים טובים עוד יותר, ולכן הדבר הטבעי ביותר היה להמשיך את העשייה שלו יחד עם המשפחה שלו, אחיו עמוס וההורים'', מספר מיקאל כהן חברו הטוב של פלח ז''ל.

הסוכה לזכרו של בר פלח ז"ל
(צילום: פרטי)

לדבריו, "הסוכה היא שלוחה של העשייה שלו, ואנחנו נמשיך במה שבר היה עושה בחייו. מבחינתנו יש לנו פה מיזם שהוא רק ההתחלה של יוזמות שאנחנו עוד נוציא לפועל כחלק מהמורשת של בר. אחיו עמוס כל הזמן אומר, "גיבורים היו לפני בר ויהיו אחריו", ואנחנו חייבים להמשיך את דרכו".

2 צפייה בגלריה
"ממשיכים את העשייה שלו"
"ממשיכים את העשייה שלו"
"ממשיכים את העשייה שלו"
(צילום: פרטי)


יש תכנון לאירוע נוסף?
ב- 17/11 מתוכננת שיירת רוכבי אופנועים נוספת, הפעם לזכרו של בר. השיירה תחצה את כל המדינה ותתחיל מהצפון בחיפה, דרך המרכז ועד הדרום, כשבמצפה רמון אנחנו נישן לילה אחד, כי זה משהו שבר מאוד אהב לעשות והשם שלו כל כך מתחבר למדבר. בנוסף, נמשיך משם לבאר שבע לרכיבה בשקיעה. האירוע יסתיים במופע אקוסטי עם אמנים מוכרים שכבר הסכימו להגיע ולהיות חלק מהאירוע הזה, שיתקיים תחת כיפת השמיים ויחבר את כולם, גם אחד לשני וגם לעשייה של בר שהיה איש עסוק מאוד, שהספיק מעבר לקריירה צבאית מפוארת לעשות כל כך הרבה עבור האחר, כולל השכנים בשכונה בה חי בעיר נתניה, רמת הרצל".