הורי גן ''שרקרק'' בנאות גולדה שבקריית נורדאו, הופתעו לגלות כי על פי החלטת עיריית נתניה ומנהל החינוך בעיר, הגן בו לומדים ילדיהם, עתיד להיסגר בסוף השנה ולא ייפתח בשנה הבאה. ההורים טוענים כי נאמר להם שהסיבה לסגירה היא שיפוץ המבנה.
1 צפייה בגלריה
גן שרקרק. הילדים יעברו
גן שרקרק. הילדים יעברו
גן שרקרק. הילדים יעברו
(צילום: פרטי)
סברינה אמינוב אמא לילדה בגן, מספרת כי הופתעה מהסגירה: ''גם בשנה שעברה הילדה שלי נאלצה לעבור גן כי סגרו אותו. והנה שוב זה קורה. בהתחלה אלה היו שמועות, אבל עכשיו זה כבר ידוע לכולם שגן העירייה הזה נסגר, למרות שההרשמה לגן הייתה רגילה".
אמינוב מוסיפה: "מדובר בילדים בני 4-5 שקשה להם להסתגל כל שנה למסגרת חדשה. הם לא חפץ. הם צריכים בטחון. גננת שתמשיך איתם, וזו גננת מצוינת שהם רגילים אליה ואוהבים אותה. אבל מסתבר שלעירייה יש תוכניות אחרות. הילדים האלו עברו הרבה בשנתיים האחרונות. סגרים, קורונה והחלפת גננות וסייעות. למה הם צריכים לעבור גם את זה?".
קראו עוד>>>
"לאחר פרסום הפוסט שלנו בנושא סגירת הגן, גילינו שעוד גנים עתידים להיסגר", מספרת אם אחרת לילד בגן. "בנוסף, פנו אלינו מהוועד של הגן והזמינו את כל ההורים לשיחה בתחילת השבוע.
"הם עדכנו אותנו שסופית הגן נסגר בגלל שיש בו מעט ילדים והחליטו להעביר את כל הילדים לגן אחר סמוך, גן סמדר בקריית נורדאו. אמרו לנו, שזה קורה בעוד גנים בעיר, וזו החלטת העירייה והיא סופית".
כעת מסתבר שלפחות עוד שמונה גנים עתידים להיסגר בנתניה, בנימוק כי הרישום לגנים השנה הוא נמוך ולכן חלק מהגנים יאוחדו.
לטענת בכיר בעירייה, ''אכן ישנה החלטה לסגור גנים בעיר, מדובר בשבעה עד תשעה גנים, אבל סביר להניח שהוא ישתנה בהתאם לרישום סופי ומעברי דירות של תושבים במהלך חופשת הקיץ. השנה יש מחזור רישום קטן משנים קודמות. הילדים יעברו כמקשה אחת ולא יפוצלו''.
שי בראון, יו"ר ועד ההורים העירוני מאשר את הדברים. לדבריו, ייסגרו מספר גנים. גן בקריית נורדאו, גן נוסף בצפון העיר והשאר בקריית השרון. "המחזור הנוכחי שנכנס לגני הילדים קטן ב- 300 תלמידים, ולכן נסגרים גנים בחינוך הרגיל, שאין צורך בהם'', הוא מסביר.
מהעירייה נמסר: "המחזור הנוכחי שייכנס בשנת הלימודים הבאה לגני הילדים, קטן ב-300 תלמידים ולכן נסגרים גנים בחינוך הרגיל. לעומת זאת נפתחים שישה גנים חדשים בחינוך המיוחד, עבור לקויות שהיו מטופלות קודם לכן מחוץ לנתניה, לרווחת תלמידים והורים".
לעדכונים: חדשות נתניה