תושבי שכונת אגמים בנתניה דורשים מעיריית נתניה לפתור לאלתר את סוגיית הקצאת הקרקע להקמת בית כנסת בשכונה. זאת, עקב בקשתן של שתי עמותות שפועלות בשכונה להקים בית כנסת.
1 צפייה בגלריה
האוהל בו מתפללים התושבים
האוהל בו מתפללים התושבים
האוהל בו מתפללים התושבים
(צילום פרטי)
קראו גם >>
שכונת אגמים שהוקמה לפני כ-11 שנים בדרום מערב העיר היא שכונה חדשה יחסית בה מתגוררים כ-6,000 תושבים שרובם מסורתיים. מאז הקמת השכונה, העירייה לא הקצתה קרקע ציבורית להקמת בית כנסת כמו שאר השכונות בעיר ולטענת התושבים בתכנון של השכונה לא הוקצתה קרקע להקמת בית כנסת. בשנים האחרונות יצאו תושבי השכונה למאבק בו דרשו קרקע לטובת הקמת בית כנסת. לפני כשנה נענתה העירייה לדרישה והקצתה קרקע למטרה זו.
לאחר שהעירייה הקצתה קרקע הגישו שתי עמותות שפועלות בשכונה בקשות להקמת בית כנסת. מאז, כך מספרים בשכונה, שתי העמותות דורשות כל אחת לקבל את הקרקע לטובת הקמת בית כנסת. "מזה כשנה שתי העמותות דורשות את הקרקע והעירייה טרם הכריעה לאן תלך הקרקע ומי משתי העמותות תקבל את הקרקע. בינתיים הכל תקוע ובית הכנסת טרם נבנה ואפילו טרם נקבע תאריך לכינוס ועדת ההקצאות", אומרים בשכונה.
תושב השכונה ליאור לנציצקי, שהקים לאחרונה ועד פעולה לטיפול בנושא מבקש שהעירייה תסדיר במהירות את הקצאת הקרקע ותפעל למצוא קרקע נוספת במקום לסכסך בין העמותות. "הואיל והשכונה גדלה וצומחת ויש בה בנייה מואצת וצפויים להתאכלס בה בשנים הקרובות עוד אלפי משפחות, יש צורך בשתי בתי כנסת בשכונה. העירייה פרסמה מודעה בעיתון בעניין זה ואז שתי עמותות הגישו בקשות".
לנציצקי מספר כי חלק מתושבי השכונה נאלצים להתפלל באוהל שהקימו וחלק אחר מתפללים במבנה מסחרי שהשכירה עמותת חב"ד בתרומות של התושבים שעולה כ-15 אלף שקל בחודש.
"במקום הזה אין פתרון להכנסת נשים. לפני כן היינו מתפללים בגן ילדים ובבית ספר ובגלל הקורונה עברנו למקומות אחרים. לא יכול להיות שהעירייה מושכת את הנושא הזה לזמן רבל".
לדבריו, בשכונה קיים מבנה ציבור דו שימושי בן שלוש קומות שעומד כבר שנתיים ריק ובהיתר חלק ממנו מיועד להית בית כנסת. “במקום שהעירייה תיתן את אחת הקומות לאחת העמותות הוא עומד ריק".
מעיריית נתניה נמסר: "העירייה נמצאת בעיצומו של הליך הקצאת קרקע בשכונת אגמים, על פי נוהל משרד הפנים, למטרת הקמת בית כנסת בשכונה. "עם סיומו של ההליך, יוקם בית הכנסת על ידי העמותה שתזכה בהקצאה".
לכל העדכונים - חדשות נתניה