תושב נתניה, העובד כסוכן ביטוח עצמאי, חשוד כי ניסה להתחמק מתשלום מס אמת. על-פי רשות המסים הסכום המדובר היו 2.6 מיליון שקלים בגין הכנסות. זאת, על ידי כך שהקים חברה בע"מ על שמו. בהמשך, דיווח לרשות המסים כי שילם את הכסף לחברה בתמורה לשירותים שסיפקה עבורו.
2 צפייה בגלריה
העלמות מס של מיליונים
העלמות מס של מיליונים
העלמות מס של מיליונים
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
על פי החשד, סוכן הביטוח ניסה להקטין את חבות המס שלו על ידי הסבת הכנסותיו כעוסק מורשה. כידוע, הכנסות עוסק מורשה חייבות במס הכנסה שולי. לעומת זאת, החברה בבעלותו חייבת במס חברות בשיעור של 23%.
סוכן הביטוח, א.ו., נעצר ושוחרר בתנאים מגבילים בשבוע שעבר. יחד עימו נעצר רואה החשבון שלו, רו"ח י.א. ברשות המסים חושדים, כי רואה החשבון היה, לכאורה, מודע לפעולות שביצע לקוחו.

2 צפייה בגלריה
רשות המיסים
רשות המיסים
רשות המיסים
(צילום: יובל חן)

החשדות נגד השניים עלו, לראשונה, במסגרת ביקורת שערך משרד פקיד שומה נתניה. בעקבות החשדות שעלו בביקורת, פתח פקיד שומה בחקירה. מהחקירה עלה, כי החשוד הוציא את החשבוניות החשודות בדיעבד בגין שנת 2019 (בה התקבלו ההכנסות שביקש להסית). למרות, שהחברה הוקמה רק בשנת 2021. עוד התברר, כי עבור חשבוניות אלה לא העביר החשוד כל תמורה. בפועל, לא התבצע חיוב ולא הייתה הוצאה.

קראו גם:

בית משפט השלום בראשון לציון שחרר את השניים בתנאים מגבילים תמורת ערבות של 250 אלף שקלים כל אחד. בנוסף, ערבות צד ג' בסך 100 אלף ש"ח כל אחד. השופט גיל גבאי דחה את בקשתם לאיסור פרסום שמם. אולם, עיכב את ביצוע ההחלטה עד יום שישי ב-10:00 בבוקר.