זמני כניסת ויציאת שבת

זמני כניסת ויציאת שבת בנתניה: השבת של ה-21 בספטמבר בנתניה, י"ח באלול התשפ"ד, תיכנס ביום שישי בשעה 18:19 ותצא למחרת בשעה 19:15. השבוע אנו קוראים את פרשת: כי תבוא.


"ויתן לנו את הארץ הזאת ארץ זבת חלב ודבש" (פרק כ"ו, פסוק ט)


הרב יצחק זילברשטיין מספר בספרו 'טובך יביעו' כי פעם פגש אותו אדם ושאל אותו איך יתכן שארץ ישראל היא ארץ זבת חלב ודבש? הרי כל המדינות מסביבנו נתברכו באוצרות נפט ובמעיינות טבע שמעשירים אותם בהון רב ואילו אצלינו - אין. השיב לו הרב כי בבוא העת יתגלו כל אוצרות החלב והדבש.
ומעשה בספינה אחת ששטה בים הגדול ובא נחשול אחד וטלטל אותה. היה בספינה נער עברי. נגלה אליו אליהו הנביא ואמר לו: אם תעשה את שליחותי אציל את האוניה הזו בזכותך. השיב הנער בחיוב. הביא לו אליהו הנביא אבני כדכד (סוג של אבנים יקרות) ואמר לו ללכת לרבי יהושע בן לוי שישב אז בעיר לוד, לקחת אותו למערה של לוד ושם להראות לו אותם. וכך עשה. כשהיו במערה הראה לו הנער את אבני הכדכד וכל העיר לוד הבהיקה מהאור שלהם. נבהל רבי יהושע וגנז אותם.
סיפר הרב זילברשטיין את הסיפור הזה לאותו יהודי ואמר לו: "אתה רואה איזה עושר יהיה מצוי בידינו באחרית הימים? כך מתוך שיאן של הצרות ומתוך העלטה הנוראה השוררת בחוצות יזריח לנו אור גדול, אורו של משיח. וינהיר לנו את עולמנו באלפי ניצוצות. צריך רק להחזיק מעמד ברגעים האחרונים, לפני עת מיוחלת זו, שלא נימוט בצוקת העתים"
השבוע במסגרת 'קבלה לשבוע' אחד בלבד, נקבל על עצמנו להחזיק מעמד ולהאמין להאמין להאמין בבבורא עולם ובטוב שממש עוד רגע יגיע. למרות הקושי, למרות הכל. ובע"ה זכות הקבלה הטובה הזו תעמוד לאיתן אברהם בן אפרת (מור) והוא ישוב הביתה במהרה. שבת שלום.