נ' בת ה-13.5, תלמידת כיתה ט' בנתניה, לא ציפתה שבילוי עם חברה ביום חמישי בערב יסתיים בבית החולים לניאדו.
2 צפייה בגלריה
תיעוד התקיפה של נויה בדיחי מהרשתות החברתיות
תיעוד התקיפה של נויה בדיחי מהרשתות החברתיות
תיעוד התקיפה של נ' מהרשתות החברתיות
(צילום: מהרשתות החברתיות)
"הבת שלי בילתה עם חברה בקניון עזריאלי בתל אביב ובדרכה הביתה, בתחנת הרכבת השלום, היא חטפה מכות רצח. ממש עשו בה לינץ' וגם תיעדו את זה ברשתות החברתיות'', מספר אביה של נ', שטרם התאושש מהאירוע החריג, בו, לדבריו, בתו הצעירה חזרה חבולה בראשה ובפניה לאחר שקבוצה של עשר בנות "פוצצו אותה במכות" בתחנת הרכבת השלום בתל אביב, לקחו לה את התיק והשאירו אותה חבולה ברציף התחנה.
"הבת שלי בסך הכל רצתה לחזור ברכבת מעזריאלי לתחנת ספיר בנתניה ביום חמישי בערב לאחר בילוי כיפי עם חברה בקניון", אומר אביה. "זה לא נורמלי שבמקום שהיא תחזור הביתה היא תגיע לבית החולים ותסבול עד עכשיו מכאבי ראש, חבלות ובעיקר מפחד, פחד אמיתי להסתובב לבד ברחוב. ככל הנראה התוקפות היו נערות וילדות ממוצא אריתראי. אני לא מתבייש להגיד שצריך לטפל בהן ביד קשה. מצדי שיגרשו אותן ואת המשפחות שלהן מפה. אני עד עכשיו מזועזע מהמראה של הבת שלי מגיעה לאוטו שלי בתחנת ספיר, חבולה כולה ובוכייה לאחר שעשו בה לינץ'".


למה הן החליטו להרביץ דווקא לה?
"אין שום סיבה. זו בדיוק הזעקה שלי. הן הרביצו לה בלי סיבה, תיעדו את זה והעלו לאינסטגרם בלייב. הן לא התביישו שהן הרביצו לילדה שלי סתם בלי סיבה. הבת שלי ישבה בתחנת הרכבת וחיכתה לרכבת שתיקח אותה הביתה. היא היתה עסוקה בטלפון שלה. היא רצתה לבדוק את זמן הגעה של הרכבת כשלפתע ניגשה אליה נערה ואמרה לה 'מה אמרת? קראת לי שחורה'. ומכאן זה פשוט הסלים תוך שניות.
"הן הרביצו לה ולקחו את התיק שלה. הדבר הכי גרוע זה שהן צילמו את זה. מזל שחברה שלה רצה לקרוא לעזרה, אחרת לא בטוח שהילדה שלי היתה פה לספר מה קרה לה. גם העובדה שזה קרה במקום ציבורי שיש בו מצלמות, זה משהו שיעזור למשטרה להגיע לאשמים, כי רואים ממש את הפנים שלהן. הן תקפו באכזריות ילדה בלי סיבה. הן צריכות לקבל על זה עונש. אסור לוותר להן.

קראו גם:

"זאת לא מקריות, זה משהו שהן עשו בכוונה, קטע של להרביץ ולהכאיב. אכזריות של ממש. המדינה חייבת להתעורר, זה לא נורמלי שמקרה כזה קורה במרכז הארץ, שלילדה שלי אין ביטחון ושלי בתור הורה אין ביטחון לשלוח את הילדה שלי לבלות לבד. כמובן שהגשתי תלונה במשטרה. בעיניי זה היה לינץ' לכל דבר. היא לא דיברה איתן והן פתאום תקפו אותה".

2 צפייה בגלריה
תיעוד התקיפה של נויה בדיחי מהרשתות החברתיות
תיעוד התקיפה של נויה בדיחי מהרשתות החברתיות
תיעוד התקיפה של נ' מהרשתות החברתיות
(צילום: מהרשתות החברתיות)

איך היא עכשיו?
"היא ממש בהלם מהמקרה הזה. יש לה הרבה מכות יבשות והפגיעה שלה היא בעיקר נפשית. היא בשוק וגם אני. כשהיא חזרה לנתניה אספתי אותה מהרכבת והייתי המום מאיך שהיא נראתה. מיד לקחתי אותה ללניאדו לבדיקה. היא עד עכשיו סובלת מכאבים והיינו הבוקר שוב בבדיקות".
יו"ר ועד ההורים העירוני בנתניה שי בראון: "מדובר בעוד אירוע אלימות מזעזע בקרב בני הנוער שחושף היעדר מוסר ובעיקר חוסר פחד ומעצורים בכל הקשור לפגיעה באחר. זו אלימות אכזרית, קשה ומשפילה של חבורת בנות, שפגעה קשות בילדה שבסך הכל ענתה להן. אני דורש מרשויות החוק לטפל ביד נחושה בתוקפים, לערב משטרה ורכזי בטיחות ומוגנות. לטפל בנושא ביד קשה ולא לוותר כי אסור להתפשר על ביטחון ילדינו".
מהמשטרה נמסר בתגובה: "נפתחה חקירה עם קבלת התלונה והיא עודנה מתנהלת. במסגרת החקירה נעשות פעולות רבות שלא ניתן לפרטן".
מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "אנו מגנים מכל וכל שימוש באלימות כלשהיא והרכבת תסייע למשטרה ככל שתידרש".