הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל), בראשות הרב נתן אלנתן, אישרה להפקדה אתמול (רביעי) את תוכנית משרד הבינוי והשיכון להקמת שכונת מגורים חדשה בכפר יונה. התוכנית, ממוקמת בדרום העיר כפר יונה בשטח של כ-630 דונם.
2 צפייה בגלריה
כפר יונה מתרחבת
כפר יונה מתרחבת
כפר יונה מתרחבת
(צילום: מרכז הנדל"ן)
התוכנית כוללת 1,821 יחידות דיור שיוקמו במבני מגורים שמרביתם בני 4-7 קומות, וב-3 מגדלים של עד 15 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, 25%-20 דירות קטנות וקטנות מאוד, שייתנו מענה למשקי בית צעירים ולמגוון רחב של קבוצות אוכלוסייה, וכן 100 דיוריות.
בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת שטחי מסחר ותעסוקה לאורך שדרה עירונית חדשה ורחוב דן הקיים, שישולבו בקומת הקרקע של מבני המגורים הפונים לשדרה. כמו כן, התוכנית מציעה כ-99,000 מ"ר עבור שטחי ציבור, וכ-27 דונם של שטחים פתוחים.
התכנון שם דגש על המרחב הציבורי, וזאת באמצעות הקמת רחובות נעימים להליכה וקישוריות מיטבית לעיר ולמוקדים בשכונה.

2 צפייה בגלריה
כפר יונה מתרחבת
כפר יונה מתרחבת
כפר יונה מתרחבת
(צילום: אוראל כהן)

בהיבט התחבורתי, התוכנית נסמכת על תחבורה ציבורית וכוללת נתיבי תחבורה ציבורית, לצד פתרונות תחבורתיים לחיבוריות מערכת הכבישים למערכת האזורית.
יו"ר מטה התכנון הלאומי ויו"ר הותמ"ל, הרב נתן אלנתן: "הותמ"ל מוכיחה שוב את מעלותיה ביצירת תכנון בלתי מתפשר באיכות ותוך הכללת פתרונות נרחבים לתשתיות שיאפשרו את הקמת השכונה וכן יסייעו לעיר בראייה רחבה".

קראו גם:

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יהודה מורגנשטרן: "משרדנו עובד בשיתוף פעולה עם עיריית כפר יונה לקידום ופיתוח העיר. התוכנית שאושרה להפקדה היא חלק ממהלך כולל. תכנית זאת ייחודית במאפייניה המקדמת בנייה מגוונת בעיר, שתתן מענה לסוגים שונים של אוכלוסיות, צעירות וותיקות. יישום התכנית יביא גם לשיפור משמעותית ברווחת תושבי העיר לאור שטחי המסחר והתעסוקה הרבים".