תושבים המתגוררים ברחובות איתמר בן אב"י, שדרות בנימין, סמילנסקי, פולג ועיר ימים בנתניה מתלוננים על הפסקות חשמל מרובות, שפוגעות באיכות החיים וגורמות נזקים למוצרי חשמל.
"אנחנו מתלוננים על הפסקות חשמל מרובות למעלה משנתיים'', מספרת תושבת האזור. "בהתחלה אמרו לנו שמדובר בשנאי ואחרי זה שמדובר בהפרעות חולפות שייפתרו. בכל פעם זה משהו חדש. בינתיים מי שסובל זה אנחנו התושבים. התרגלנו למציאות בה כל יומיים-שלושה יש הפסקת חשמל".
2 צפייה בגלריה
שדרות בנימין. הפסקות החשמל נמשכות
שדרות בנימין. הפסקות החשמל נמשכות
שדרות בנימין. הפסקות החשמל נמשכות
( צילום: מור כוכבי)
"יש כאן שכונות שלמות שסובלות מהפסקות חשמל", מספרת תושבת רמת פולג. אנחנו פונים לחברת החשמל ויש להם תשובה קבועה: הם יודעים שיש תקלה והיא תטופל במהרה. אחר כך כשחוזר החשמל אנחנו מגלים שנפגעו לנו מכשירים כמו המזגן או המחשב הנייד. יש אנשים מבוגרים שגרים בבניין שלי והם לא יכולים לצאת מהבית כשיש הפסקת חשמל כי המעלית לא עובדת. גם התריסים החשמליים נתקעים".
"אני גרה בעיר ימים ויש אצלנו כל הזמן הפסקות חשמל", מספרת קרין ארצי אם חד הורית המטפלת בילד על הרצף האוטיסטי. "בהפסקת חשמל הקודמת ביום חמישי התקלקלה לי הטלוויזיה. בנוסף, בדיוק חזרתי עם הילדים שלי מהים והם לא יכלו לאכול וגם לא להתקלח כי בגלל הפסקת החשמל לא היו מים. זה הכי נורא בחודשי יולי-אוגוסט שהחום בלתי נסבל והמזגן לא עובד. גם מוצרים במקרר מתקלקלים. פניתי כבר כמה פעמים לחברת החשמל והם שלחו לי טופס למלא לגבי הטלוויזיה שנהרסה. אבל הם לא מתקנים אלא מבקשים שאני אטפל בהכל ואביא להם חשבוניות. כאם חד הורית אין לי זמן ורצון להתעסק עם זה. יש לי מספיק על הראש''.

2 צפייה בגלריה
"מתלונים למעלה משנתיים"
"מתלונים למעלה משנתיים"
"מתלונים למעלה משנתיים"
(צילום אילוסטרציה: איתמר רותם)

"לאחרונה, לאחר הבטחות רבות מצד חברת חשמל בעיקר והעירייה, החלו הפסקות החשמל לחזור", אומר רז משולם חבר ועד מרכז העיר. "מוצרי חשמל רבים נהרסו ולא ניתן החזר מחברת החשמל. למשל: מטען למחשב נייד, ציוד חשמלי. על מנת לנסות לקבל החזר צריך למלא טופס ולהוכיח שזה בעקבות הפסקת החשמל וזה מצב אבסורדי. תושבים רבים נתקעים במעלית. חברת החשמל צריכה לעשות בדיקה מעמיקה ולהגיע לשורש הבעיה ולא לשים פלסטר"
מחברת החשמל נמסר: "מבדיקה שנערכה נמצא כי במרכז העיר ארעה הפרעת מתח גבוה בחודש אוגוסט בעקבות חוט קרוע ושתי הפסקות מתוכננות, האחת לצורך החלפת רכיב רשת והשנייה לצורך גיזום עצים. על מנת להבטיח את אמינות האספקה בקו, חברת החשמל מבצעת עבודות תחזוקה שוטפות. בנוגע לנזקים למכשירי חשמל, הזכאות לפיצוי נבדקת על פי אמות המידה של רשות החשמל ובהתאם לכך יקבע האם הלקוח זכאי לפיצוי".