בערב החג הגיע למשרדי מפעל הפיס הזוכה בפרס הראשון בדאבל לוטו, בהגרלה שהתקיימה ב־11.03.2023. במפעל הפיס חיכו בקוצר רוח לזוכה, שלקח את הזמן. הזוכה, בשנות השישים לחייו, מתגורר באחד מיישובי השרון, נשוי באושר ולו מספר ילדים ונכדים.
2 צפייה בגלריה
הזוכה המאושר עם הצ'ק
הזוכה המאושר עם הצ'ק
הזוכה המאושר עם הצ'ק
(צילום: מפעל הפיס)
בזמן שהגיע הזוכה המאושר לאסוף את הפרס הוא נשאל מדוע הגיע רק לאחר שלושה וחצי שבועות. תשובתו הפתיעה את אנשי מפעל הפיס: "אחד לחודש אני רוכש טופס לוטו רב־הגרלתי, המשמש אותי להגרלות של אותו חודש. אני בוחר חלק מהמספרים באופן אקראי, ואת היתר אני מאפשר למכונת הלוטומט לבחור עבורי. הטבלה שזכתה הכילה את המספרים שאני בחרתי".
מתברר כי רק יום קודם, כשהגיע הזוכה לאחת מנקודות המכירה של מפעל הפיס, הוא הבין שבידו טופס ששווה לא מעט כסף.
"הזכיין אמר לי שיש לי כאן זכייה גדולה ולכן הוא לא יכול לפדות את הפרס ועליי להגיע לאחד ממשרדי המשווקים המורשים של הפיס. לא הזכיין ולא אני ידענו מה סכום הזכייה, והזכיין המליץ לי להתקין את היישומון של מפעל הפיס לצורך סריקת הטופס, וכך עשיתי.
כאן הגיעה ההפתעה הגדולה: "סרקתי את הטופס וסכום הזכייה הוצג בפניי. מרוב האפסים התבלבלתי והייתי משוכנע ב-100% שזכיתי בסכום של 16,000 שקל ולא 16,000,000 שקל. שלושה אפסים, כל כך משמעותיים, לא צדו את העיניים שלי".

2 צפייה בגלריה
דוכן מפעל הפיס
דוכן מפעל הפיס
דוכן מפעל הפיס
(צילום: פרטי)

קראו גם:

מכאן, הדרך אל משרד המשווק היתה קצרה. גם שם הופתעו לפגוש את הזוכה, שכן אף הם לא יכלו היו לשלם לו את הזכייה והסבו את תשומת לבו לטעותו. זאת מכיוון סכום הזכייה גדול פי 1,000 ממה שחשב בתחילה.
כך הוא מסביר: "הייתי כל כך בטוח שזכיתי רק ב־16,000 שקל והתעקשתי על כך. יחד עם אנשי משרד המשווק הפעלתי שוב את יישומון מפעל הפיס, סרקתי שוב את הטופס ורק אז הבנתי בוודאות שטעיתי בסכום. השעה כבר היתה לקראת הערב, ולכן לא הגעתי מיד משם לבית מפעל הפיס, אלא המתנתי יום".
בשלב זה הזוכה לאיש על זכייתו, והוא יידע את אישתו ומשפחתו על הזכייה בהכנות לארוחות החג: "אני ואשתי מאוד אוהבים לבשל ביחד. והתכנון שלי שבזמן שאני ואשתי מתחילים להכין את ארוחת החג, בין לבין אספר לה. בראש שלי אני כבר מדמיין את הסצנה, בה אני מכין את מרק הקניידלעך, והיא את הגפילטע פיש, ואני אומר לה, כבדרך אגב: 'זכינו בפרס הראשון בדאבל לוטו - ובקיץ הקרוב אנחנו הולכים להגשים חלום מאוד ישן – טיול ארוך בדרום אמריקה, כאילו זה עתה השתחררנו שנינו מהצבא וזהו הטיול הגדול שלנו!".
הזוכה, שעתיד בהמשך לצאת לפנסיה, סיפר עוד: "לפני 40 שנה, כשמלאתי לראשונה טופס לוטו, השתעשעתי במחשבה שיגיע היום ואזכה ואני כל כך שמח שזה קרה. את חיינו נמשיך כרגיל. אנחנו זוג מאוד פעיל. יוצאים הרבה לטיולים ומאוד אוהבים לעשות ספורט. עכשיו נוכל לצאת לגמלאות, ללא דאגות כלכליות וגם נוכל לעזור יותר לילדים המדהימים שלנו".
אין ספק, שאת חג הפסח הזה הזוכה המאושר והמעושר לעולם לא ישכח.