אישה חרדית התוודתה בפני הרב המגשר כי היא מנהלת רומן טלפוני עם מאהב – והוא פוצץ את הגישור ושכנע את בעלה לפנות לכפיית גט. הרב יעיד במשפט.
סכסוך גירושין מכוער בין בני זוג המשתייכים למגזר החרדי, פרץ לאחר שהרב המגשר בין השניים, אשר מונה על מנת להשיג ביניהם 'שלום בית', הבין מהאישה כי היא מנהלת רומן טלפוני עם מאהב.
2 צפייה בגלריה
"מעשי כיעור"
"מעשי כיעור"
"מעשי כיעור"
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
הרב לא היה מוכן כי עבירה כה חמורה על ההלכה תעבור בשתיקה, ועל אף היותו בתפקיד מגשר, פנה אל הבעל וחשף בפניו את המידע הבעייתי אותו חשפה בפניו האישה.
בתביעה לגירושין, אותה הגישה עו"ד עינבר לב, בשם הבעל, נחשפות התכתבויות ארוטיות בין האישה לבין המאהב. את ההתכתבויות הללו מכנה עו"ד לב "מעשי כיעור" – ביטוי השגור בפי הדיינים לסימנים המעידים על בגידה בין בני זוג.
לדברי עו"ד עינבר לב, תמלולי השיחות אותן סיפק הבעל מהמחשב המשפחתי ועדותו הצפויה של הרב במשפט עצמו, לא תותיר ספק בלב הדיינים כי מדובר באישה מורדת המצמיחה קרניים לבעלה.
לדברי עו"ד לב, משמעות ניאוף בין בני זוג בהלכה היהודית היא חמורה, קל וחומר כשהיא נעשית בחברה מסורתית ודתית.
2 צפייה בגלריה
עו"ד עינבר לב
עו"ד עינבר לב
עו"ד עינבר לב
(צילום: משה רון איילון)
לדבריה, אישה שהוכח כי בגדה בבעלה עלולה לאבד את מלוא כתובתה, ייתכן שייפסקו לה מזונות אישה מופחתים, ובית הדין אף עלול להפלות אותה בחלוקת הרכוש המשותף.
לדברי עוה"ד לב, "חלוקת רכוש מפלה בין בני זוג אמנם מנוגדת לפסיקת ביהמ"ש העליון, אך בתי הדין הרבניים מוצאים לעיתים קרובות דרכים מקוריות על מנת לפגוע כלכלית בצד אשר גרם לפירוק התא המשפחתי".
בימים אלה אמור להתכנס הרכב דיינים באחד מבתי הדין הרבניים האזוריים, ולפסוק האם ייכפה על האישה גט, ובאיזה אופן היא תיפגע כלכלית אם בכלל - בשל חשיפת בגידתה בבעלה.