כארבעים בעלי מספרות ומעצבי שיער צפויים לפתוח מחר (רביעי) את דלתות העסק שלהם למשך שעתיים, בין השעות 12:00-10:00, ללא קבלת קהל, כחלק ממחאה ארצית של חבריהם למקצוע. במהלך זמן זה, בעלי העסקים צפויים לתלות שלטי מחאה על בתי העסק. מחאתם של בעלי המספרות מתקיימת בעקבות שתי סיבות: סגירת המספרות כבר כמעט חודש לאור הגבלות משרד הבריאות ופרסום מתווה היציאה מהסגר, לפיו המספרות לא צפויות להיות בין העסקים הראשונים שייפתחו.
2 צפייה בגלריה
("מוות כלכלי". המספרות ייפתחו מחר לשעתיים | צילום אילוסטרציה: Pixabay)
קראו עוד:
"פנו אליי מהתאחדות מעצבי השיער הארצית, והחלטתי להרים את הכפפה", אומר מנחם אילוז, יו"ר התאחדות העסקים בנתניה. "גם אשתי מעצבת שיער ויש לנו בית ספר לעיצוב שיער, ומה שאנחנו אומרים בגדול זה - אנחנו בין המקומות היחידים ברישיון עסק שמחויבים לקבל גם רישיון עסק ממשרד הבריאות. זאת אומרת שאנחנו חייבים להיות מאוד היגיינים, ויש לנו חומרי ניקוי. אנחנו בסופו של דבר עובדים תחת התו הסגול עם לקוחות של אחד על אחד כשגם הלקוח וגם הספר עוטים מסכה. אז אין סיבה שלא נהיה פתוחים.
2 צפייה בגלריה
(אילוז. "אין היגיון" | צילום: אלבום פרטי)
"אנחנו רואים מנגד בסופרים, התקהלות המוניות בלי חיטוי ובלי כלום. לעומתנו, שאנחנו מקבלים קליינטים אחד אחד. אין פה היגיון".
אילוז מוסיף כי מחאה נוספת צפויה להתקיים גם בקרב בעלי חנויות הרחוב בנתניה, שלא מוגדרים כחיוניים, ועדיין לא מורשים לפתוח את בתי העסק. "אנחנו קוראים מכאן לראש הממשלה ולפרויקטור הקורונה, לפעול בשיקול דעת נכון. עסקים ברחוב ועסקים כמו מספרות ומכוני יופי, אלה עסקים שנמצאים תחת הנחיות התו הסגול. אין סיבה שהם לא ייפתחו בהקדם. מבחינתנו שמירה על בריאות הציבור זה חיים או מוות, אבל לסגור עסק זה מוות כלכלי. אין סיבה שלא נשמור על בריאות הציבור תוך כדי פתיחת עסקים תחת ההנחיות. חשוב לי גם ממקום זה להביע את הערכתי לעסקים הקטנים החיוניים שפתוחים גם במהלך הקורונה, ומסכנים את החיים שלהם למען ציבור התושבים בנתניה כדי לתת להם שירות".
כל העדכונים - חדשות נתניה