נמשכת המחאה כנגד סגירת סניף בנק הפועלים בקריית נורדאו והעברתו לשכונת עיר ימים.
אתמול (שני) הגיעה ניידת שירות של הבנק לשעתיים והוצבה בחזית הסניף הקודם בנורדאו. הגעת הניידת פעם בשבועיים היא הפתרון אותו סיפק הבנק לתושבים המאוכזבים. תושבות קריית נורדאו הגיעו למקום ומחו באזני נציגי הבנק על מה שכינו כזלזול בהם. "מתייחסים אלינו כאזרחים סוג ב'", אמרו לנציגי ניידת השירות.
1 צפייה בגלריה
אורגד והתושבים. כועסים על הבנק
אורגד והתושבים. כועסים על הבנק
אורגד והתושבים. כועסים על הבנק
(צילום: פרטי)
כזכור, סגירת הסניף מעוררת כעס ותסכול רב בקרב תושבי קריית נורדאו, אחת השכונות הוותיקות והגדולות בעיר בה מתגוררים אזרחים מבוגרים רבים וקבוצות אוכלוסייה גדולות מקרב עולי אתיופיה ועולי חבר העמים.
התושבים נעזרים במחאתם במשנה לראש העיר נתניה, אהרון אורגד ובטלי מולנר. אורגד אף נכח אתמול בעת שהגיעה ניידת השירות לשכונה.
סימה דקל מקריית נורדאו העידה על עצמה שבשל מצב בריאותה לא תוכל לצעוד ברגל לסניף החדש המרוחק כקילומטר וחצי מביתה. "אני לקוחה של הבנק עשרות שנים. זה מבזה אותנו מה שעשו. למה עזבו אותנו? ראיתי בעיני אישה קשישה שביקשה כאן בניידת עזרה ושלחו אותה לסניף החדש. אמרו לה לקחת מונית. אני מזועזעת מהיחס".
(תושבים בנתניה כועסים על בנק הפועלים: "מזועזעים מהיחס". צילום: פרטי)
אורגד מסר: "יש סולידריות. תושבים רבים מרמת פולג ועיר ימים אמרו לי שהם תומכים בתושבי קריית נורדאו. בנק הפועלים רוצה לפתוח סניף בעיר ימים? אהלן וסהלן אבל מה אתם זונחים את הקשישים ומוגבלי הניידות של נורדאו? זה פשוט מקומם. חבל שהבנק הרווחי במדינה, עם רווח של 2.7 מיליארד בשנה הקודמת, לא מבין שלפעמים מעבר לשיקול כלכלי צר יש גם אחריות חברתית, ציבורית וגם כלכלית כי בסוף מדובר בלקוחות נאמנים שלהם שהלכו איתם שנים רבות. אני יודע שבפיקוח על הבנקים שוררת אי נוחות מהעניין הזה ואני מצפה מהם לפעול. יש בידיהם הכוח לשנות את המצב".
מבנק הפועלים נמסר: "סניף פולג בקרית נורדאו הועתק למיקומו החדש בשכונת עיר ימים בנתניה, הממוקם במרחק של כ-1.3 ק"מ ממיקומו הקודם. בשטח סניף פולג הושארו שני מכשירי בנקט שבהם ניתן להפקיד שיקים ואחת לשבועיים יוצב ברחבת הכניסה סניף נייד שיספק לאוכלוסייה שירותים בנקאיים, לרבות שירותי קופה.
"נזכיר כי לבנק הפועלים פריסת הסניפים הגדולה בישראל והוא מחזיק במספר המכשירים האוטומטיים הגבוה במערכת הבנקאית. הבנק ממשיך לעמוד לרשות לקוחותיו גם במוקד הטלפוני הייעודי שהוקם ללקוחותיו המבוגרים מעל גיל 70 ללא המתנה בטלפון 2403* וכן באתר ובאפליקציה".