תושב נתניה יקבל פיצוי בסך של כמעט 800 אלף שקל, לאחר שנפל מסולם במהלך עבודתו. לטענת התובע (39), הסולם נשבר בשל היותו פגום וחסר פינים, וכתוצאה מהנפילה הוא פצע באורח קשה את קרסולו השמאלי.
1 צפייה בגלריה
נפל ויפוצה
נפל ויפוצה
נפל ויפוצה
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
בתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בנתניה על ידי עו"ד שרון איילון נגד הביטוח הלאומי ונגד המעסיק שלו, טען התובע כי מעסיקו ידע על הסולם הפגום ולא טרח להחליפו חרף הפצרות העובדים וכן כי המעסיק פעל להחלפת הסולם מיד לאחר התאונה. כמו כן נטען כי המעסיק לא העביר הדרכות בטיחות לעבודה בגובה ולא דאג לרשיון עבודה בגובה שיהיה תקף למועד התאונה. מנגד טען המעסיק כי לא היה מדובר בעבודה בגובה ולכן הוא לא נדרש לרישיון מיוחד.
לטענתו, עבודה בגובה מוגדרת כעבודה בגובה של מעל שני מטרים ולצורך העבודה ניתן היה לעבוד עם סולם הנמוך משני מטרים. המעסיק טען גם כי מדובר בעובד מיומן שהוא עצמו ניהל את צוות העובדים שלו ועבד בתחום למעלה מ־14 שנים, וכי בעקבות התאונה הגדיל את הכנסתו בזכות פתיחת עסק עצמאי.
בסופו של דבר הגיעו הצדדים להסכמות כי בנוסף ל־600 אלף שקל שמקבל התובע מהביטוח הלאומי בתשלומים חודשיים הוא יקבל עוד 190 אלף שקל מהמעסיק. נוסף על כך קבע הביטוח הלאומי לתובע נכות בשיעור של 20 אחוז.
מעו"ד איילון נמסר: "אנו שמחים כי בית המשפט המליץ למעסיק לשאת בנזקי התובע ולפצותו מעבר לתגמולי המוסד לביטוח לאומי. אנו חשים כי בכך נעשה צדק עם התובע ונזקיו".