איתי ישייב, תושב נתניה, קיבל לאחרונה שני דוחות לביתו בגין השלכת פסולת והקמת רעש בשעות אסורות, כאשר לטענתו כלל לא היה בזמן ובמקום שצוינו בדוח, וטוען כי הוא קיבל את הדוחות באופן סתמי וללא כל סיבה. הדוחות, שנושאים ריבית והצמדה, מסתכמים בסך של 2,275 שקלים.
1 צפייה בגלריה
דו"ח חניה בירושלים
דו"ח חניה בירושלים
(המחשה: לירן תמרי)
"אחי קיבל בדואר מכתב שבו רשומים שני דוחות עם כפל קנס, שבדיעבד הדוחות האלה לא קשורים אליו", מספרת אחותו של איתי, אתי, "דוח אחד על לכלוך ודוח שני על רעש בהפרש של כמה דקות שניתנו על ידי אותו הפקח. אח שלי לא יודע במה מדובר. פנינו לעירייה כמה פעמים, אמרו שנשלח ערעור, ושישלחו את זה לתובע המשפטי, וכל פעם הוא דוחה אותנו על הסף. הייתה החלטה להגיע להסדר שיבוטל דוח אחד, ונשלם את הדוח השני, ונגמר הסיפור. אבל אח שלי מסביר, אם הוא לא אשם מלכתחילה, למה להגיע להסכמה של לשלם דוח בכלל?".
קראו גם:
איך אחיך מרגיש?
"אח שלי כועס מאוד בגלל זה. הוא יוצא בארבע בבוקר לעבוד, וחוזר ממש בערב. כשדיברתי עם המוקד העירוני, הם ציטטו את המזכר של הפקח שתיאר את אח שלי כ-"עבריין מוכר", ואמר במזכר שבגלל שהוא כל פעם בורח אי אפשר לתת לו את הדוח ביד. מדובר פה על ילד בן 23 שהשתחרר מיחידה קרבית, ועובד מבוקר עד לילה כדי לפרנס את המשפחה, הוא עוזר לאמא שלי, איך מתייחסים אליו ככה? יותר מעצבן אותי שקראו לו עבריין מאשר הדוח עצמו".
ישייב פנה מספר פעמים לעיריית נתניה, בבקשה להישפט ודרש להוכיח מהפקח שהוא אכן היה במקום ובשעה המצוינים בדוח. "האם הפקחים שומרים לעצמם בכיסיהם מספרי זהות של תושבים ושולפים ממותניהם?", כתב ישייב לעירייה, "אני באמת לא מבין את מבוקשכם מחיי. אני אזרח שומר חוק ואתם מנסים לגרום לי לעוולות רבות".
מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "בתאריך 12/1/19 נרשם לחובת הפונה דו"ח בגין השלכת פסולת ולכלוך ברחוב פנחס לבון 10. (גן אילן) כחמישה חודשים לאחר מכן, הגיעו פקחים לגן אילן בעקבות קריאת מוקד, הפקחים הבחינו בפונה במקום ונרשמו לחובתו דו"חות בגין הקמת רעש (ב-3 בלילה) ולכלוך. ביום 29/10/19 הפונה הגיש בקשה לביטול בה נטען, בין היתר, כי הוא לא שהה במקום. הבקשה נדחתה. חרף האמור ולפנים משורת הדין ניתנה לפונה אפשרות לשלם דו"ח אחד וככל שהיה עושה כן, הדו"ח הנוסף היה מבוטל.
"משעה שהוא לא עשה כן ולא הוגשה בקשה להישפט, הדו"חות עברו לגבייה. הוגשו מספר בקשות בגבייה ולפנים משורת הדין ניתנה לפונה אפשרות לשלם ע"פ החלטת התובע שניתנה בעבר או לחילופין לפנות לבית המשפט לענייני מקומיים בבקשה להארכת המועד להישפט והיא תידון על פי הכללים המשפטיים הנהוגים. לגבי האמירה המיוחסת לנציגה במוקד- לא מצוין במזכר של הפקחים שנכחו במקום אמירה שכזו. מצוינת התייחסות לגבי העובדה שהפונה מוכר לפקחים מאירועים קודמים".
לכל העדכונים – חדשות נתניה