בעקבות ריבוי הדירות בבנייני מגורים גבוהים והעובדה שמרפסת הפכה לפריט חובה בכל דירה, עולה לא אחת השאלה האם מרפסת היא שטח פרטי בו יכול כל שכן לעשות ככל העולה על רוחו, או שעליו להתחשב בשכנים שעלולים להיפגע מהסמיכות.
1 צפייה בגלריה
ביקש מהשכנים לעשן פחות במרפסת אך ללא הצלחה
ביקש מהשכנים לעשן פחות במרפסת אך ללא הצלחה
ביקש מהשכנים לעשן פחות במרפסת אך ללא הצלחה
(המחשה: שאטרסוק)
קראו גם:
כעת יידרש בית המשפט להכריע בדיוק בשאלה זו, אחרי שתושב האזור, כבן 74, הגיש תביעה כנגד שכניו, אשר לטענתו מעשנים ללא הפסקה במרפסת שמתחת לדירתו והופכים את חייו לסיוט.
לדברי התובע, שכניו יוצאים כמעט בכל שעה למרפסת, יושבים בה זמן רב ומעשנים בשרשרת, סיגריה אחר סיגריה. לטענת האיש, כתוצאה מכך עולה עשן הסיגריות ונכנס אליו לבית וממלא את הסלון בעשן שלא רק שגורם לריח לא נעים בבית שנדבק לרהיטים ולריפוד אלא אף מסכן את בריאותו. בנוסף, גם חדר המשחקים שאליו מגיעים הנכדים שלו מתמלא בריח עשן הסיגריות, וכך, לדברי התובע, כל בני הבית נמצאים בסיכון.
לדברי הגבר, הוא אינו יכול להמשיך לחיות כך בתור מעשן פסיבי והוא מרגיש כיצד הדבר פוגע בבריאותו ואף חלה הידרדרות במצבו הבריאותי שכוללת שלל מחלות כמו סכרת, יתר לחץ דם ומיגרנות.
עוד ציין התובע כי הוא נאלץ לדווח על עצמו כמעשן בשאלונים רפואיים, שכן מדי יום הוא נושם עשן סיגריות באופן פסיבי.
לטענתו, הוא ביקש מהשכנים להפסיק לעשן בתדירות כזו גבוהה במרפסת, אך הם ממשיכים בשלהם ולתחושתו אף נדמה שעושים זאת בכוונה.
התובע מבקש מבית המשפט לדרוש מבני הזוג לבקר במחלקות אונוקולוגיות ובכך אולי לגרום להם לשנות את הרגלי החיים שלהם. עוד דורש הגבר ששכניו ישלמו לו כפיצוי 30 אלף שקלים, אותם בכוונתו לתרום לעמותה למלחמה בסרטן.