את קרלוס (83) וגניה טננבאום כנראה שכל נתנייתי אמיתי מכיר – ואם לא, זה מפתיע. השניים הקימו את פיצה דון פדרו שהיתה מוסד נתנייתי והם ביחד 62 שנים. היום הם חיים יחד בדיור המוגן ב'לב גנים', בעיר. לכבוד יום האהבה, הם מספרים לנו על הנוסחה שלהם, לזוגיות רבת שנים.
הם נולדו באורוגוואי ונפגשו לראשונה במועדון ריקודים כשהיה בן 18 והיא בת 16, "הסתכלתי עליה במועדון וידעתי שהיא תהיה שלי לעד", הוא אומר בחיוך מתוק ומאוהב כאילו וזה היום הראשון להיכרותם.
4 צפייה בגלריה
מימין: סרניק וונדל, וקרלוס וגניה טננבאום
מימין: סרניק וונדל, וקרלוס וגניה טננבאום
מימין: סרניק וונדל, וקרלוס וגניה טננבאום
(צילום: דיור מוגן 'לב גנים')
הם מספרים שקבעו להיפגש למחרת על שפת הים אך ברקים רעמים וגשם החליטו אחרת עבורם. ובכל זאת, כמו בסיפור מהאגדות לאחר תקופה מה נפגשו בשנית במקרה – ומאז, הם ביחד.
"התחתנו צעירים כי אמי היתה חולה ורצינו שהיא תספיק לראות את החתונה", אומר קרלוס בעודו מפליג אחורה למחוזות של זיכרונות. "שנה אחרי החתונה ססיליה שלנו נולדה וחיינו כולנו בחנות קטנה כי כסף לדירה לא היה", הוא אומר.
עם הזמן הגיח גם זאב בני הקטן והם החליטו לסגור את חנות המפעל שהייתה להם ולעלות לישראל ובהמשך הגיעו לנתניה – פה פתחו את פיצת דון פדרו הידועה. ומאז, הכל היסטוריה.
4 צפייה בגלריה
הזוג טננבאום ביום חתונתם
הזוג טננבאום ביום חתונתם
הזוג טננבאום ביום חתונתם
(צילום: דיור מוגן 'לב גנים')
"אני אוהב אותה יותר בכל יום", אומר צביקה סרניק על בת הזוג ורג'יניה ונדל, אותה הכיר בדיור המוגן לב גנים נתניה שם הם גרים.
סרניק (91) וונדל (86) הינם בזוגיות של פרק ב'. כששואלים אותם מה הסוד הם לא מתבלבלים וישר שולפים עצות. "איזון זו מילת המפתח", אומרת גניה, "צריך לעשות דברים במשותף – וגם לחוד. אמנם אנחנו גרים באותו מקום אז אנחנו הרבה ביחד אבל אנחנו מקפידים גם לתחזק תחביבים משל עצמנו וגרים בדירות נפרדות.
אנחנו מלאים בעשיה שמפרה את שנינו וזה דבר שחשוב לכל זוג בכל גיל – בני הזוג צריכים להיות בעשיה שמייצרת להם אושר משל עצמם, כששניים מאושרים לבד – הם יהיו מאושרים גם ביחד", היא אומרת. "אנחנו כל הזמן בעשיה, אנחנו בחוג קרמיקה, ציור, עושים ספורט, ונהנים מהרצאות ועוד. אנחנו מקשקשים ממלאים תשבצים ועוד. שעתיים ביום אנחנו נחים בצהריים".
"אנחנו עסוקים גם בעוד דברים", אומר סרניק בקריצה שובבה וזוכה למבט שובב ומתוק בחזרה. "כן, זה נכון. אל תתבלבלו, אינטימיות לא נעלמת עם הגיל. אנחנו מלאי ניסיון וידע וכשיש בסיס טוב לאהבה – היא תמיד הופכת לנעימה יותר"
4 צפייה בגלריה
סרניק וונדל
סרניק וונדל
סרניק וונדל
(צילום: דיור מוגן 'לב גנים')
קרלוס וגניה מסכימים. "היא המלכה שלי", הוא אומר. "האור של חיי". "הוא צודק", אומרת גניה. "אני באמת המלכה שלו ו62 שנים הוא נותן לי להרגיש כך. מה הטיפים לתחזק זוגיות כזו אתם שואלים, ראשית צריך כמובן מזל זה ברור אבל הכי חשוב זה שאחרי שמכירים – מתחזקים. זוגיות זה משהו שצריך לעבוד בשבילו מדי יום – אז הטיפ שלי – תעבדו. ואם בסוף היום ובתחילתו אתם מרגישים שלווה – אז זה הסימן שלכם שהעבודה משתלמת".
4 צפייה בגלריה
קפלן
קפלן
קפלן. גרונטולוג ומנכ"ל 'לב גנים' נתניה
(צילום פרטי)
"גם לי יש משהו לומר לך על זוגיות", אומר הגרונטולוג (חקר הזיקנה) ומנכ"ל 'לב גנים', יוסי קפלן. "אנחנו בעידן של קורונה וכל זמני מושקע בדאגה לזוגות בבניין שהם כמו אמא ואבא בשבילי. ברוך השם דיירים עם קורונה אין פה ובמקביל אנחנו דואגים להמון פעילויות, זו תקופה שדורשת ממני המון אנרגיה ואת פסח ביליתי פה, וגם את יום הולדתי.
"זה בא על חשבון הזמן של המשפחה כמובן וכדי לעשות את כל זה בלב שקט – צריך בת זוג תומכת. אז הטיפ שלי הוא שאם כבר יש לך הזדמנות לומר תודה לאישה של חייך – אתה חייב לחבוק את ההזדמנות הזו בשתי ידיים. אשתי, אני אוהב אותך".