הרצל אליהו, תושב נתניה ודייר לשעבר במעון הנכים ברחוב הנביאים בעיר, דורש מהמעון פיצויים כספיים של 150 אלף שקל לאחר שטוען כי נאלץ לעזוב את המעון, ולהתגורר ברחוב בגפו בלית ברירה, לאחר שבמעון נמנע ממנו לצאת לטיפולים רפואיים חיוניים עקב התפרצות נגיף הקורונה. את הפיצויים דורש אליהו באמצעות מכתב התראה בטרם נקיטת הליכים משפטיים, שנשלח למעון הנכים בנתניה לפני מספר ימים על ידי משרד עורכי הדין KR. המשרד התגייס לייצג את אליהו ללא תשלום.
1 צפייה בגלריה
הרצל אליהו
הרצל אליהו
הרצל אליהו
(צילום: פרטי)
קראו עוד:
במכתב טוענת עו"ד שני אליה עשור המייצגת את אליהו בן ה-66, אשר סובל מ-100 אחוזי נכות בשל מום מולד של חוסר גפיים, כי אליהו התגורר במעון עשרות שנים כדרך קבע לפני שנאלץ לעזוב אותו. "בחודש מרץ האחרון, ולאור המצב העולמי ומגיפת הקורונה", כותבת עו"ד אליה עשור במכתב ההתראה שנשלח למעון, "הודעתם לדיירי המעון כי המדינה עתידה להיכנס לסגר לפרק זמן שאינו ידוע, וכך גם מעונכם, ומרגע הודעתכם אין נכנס ואין יוצא מהמעון. מרשי, אשר נזקק לטיפולי עיניים תכופים, בירר האם יוכל לצאת לטיפולים בתקופת ההסגר, ובתגובה נמסר לו שהמצב לא יאפשר זאת בצורה שאינה משתמעת לשני פנים.
"החשש הגדול של מרשי מפני ההסגר ונזקי העיניים האפשריים והצפויים בגין חוסר טיפול ראוי, הביאו אותו לצאת מהמעון לתקופת הקורונה אשר נכון לעת הרלוונטית לא ניתן היה לשער את אורכה, וסבר כי היא תסתיים בתוך שבוע או שבועיים לכל היותר. מרשי אדם ערירי וחסר כל. מכיוון שלא היה למרשי לאן ללכת, מצא את עצמו חי בכל שעות היממה בתוך הרכב הפרטי שלו, ללא כל קרוב משפחה או רע, ללא מזון, בגדים, כלים סניטרים, ללא כל תנאים אנושיים ובחרפת רעב".
במכתב מוסיפה וטוענת עו"ד אליה עשור, כי רק כעבור חודש יצר קשר נציג מהמעון עם אליהו, ושאל לשלומו. כאשר ביקש לחזור למעונו, טוענת עו"ד אליה עשור במכתב ההתראה כי במעון השיבו לאליהו כי הוא אינו יכול לחזור לחדרו כי אינו עוד מיועד למגורים. מהמעון הוצע לאליהו לחזור לחדר אחר, אך זה סירב מכיוון שטען כי חי את רוב חייו הבוגרים בחדרו, יחד עם אשתו, עד שנפטרה, וטען כי קיימת משמעות סימבולית למגורים בחדר וכי אין בכוונתו לעבור לחדר אחר.
"מרשי ניזון מעוברי אורח אשר תורמים לו מזון, עושה את צרכיו ברחובות וחי את היומיום בתנאים מחפירים וללא כל התעניינות או סיוע מצדכם וזאת במשך כשישה חודשים", טוענת עו"ד אליה עשור. מלבד פיצויים בסך 150 אלף שקלים, דורש אליהו גם סכום של 14 אלף שקלים בעבור קיזוז קצבת המגורים שלו לאורך התקופה בה לא התגורר במעון.
"החלטנו לטפל בתיק פרו-בונו, בגלל שהתגלתה לנו אזלת היד של משרד הרווחה", אומרת עו"ד ענת כפיר, בעלת חברת KR שמייצגת את אליהו, "גם לפנינו פנו אליהם מספר רב של פעמים אנשים שנתקלו בהרצל ברחוב, ונחשפו לסיפור האישי שלו שהוא קורע לב. והסיפור שלו נפל על אוזניים ערלות. שום דבר לא נעשה בעניינו. יותר מזה, נחשפתי לאיזשהו פוסט בפייסבוק שנוגע לעניינו של הרצל שפרסמו לפני בערך חודשיים, ויש לפוסט הזה 1,200 שיתופים והמון תיוגים ותגובות. וזה קורע לב, שאף אחד לא עושה שום דבר. אף אחד לא מרים את הכפפה. ולכן החלטנו לערב את התקשורת בנושא. לצערי הרב, זאת הדרך היחידה לעורר מישהו בדרגים הגבוהים".
ממשרד העבודה והרווחה נמסר בתגובה: "מערך המעונות הממשלתיים משרת דיירים עם מוגבלות או נכות כשטובתם, איכות חייהם ושמירה על בריאותם עומדת לנגד עיננו. המעון נתן מענה מפורט, מכובד, מתחשב ונדיב לכל אחת מהטענות שמעלה הפונה וצוות המעון עומד בכל עת לרשותו של הדייר".
כל העדכונים - חדשות נתניה
פורסם לראשונה: 07:42, 12.10.20