קרואסון חמאתי כמו בפריז, שמלת הוט קוטור ביבוא מאיטליה ופלטת גבינות ויין הם חלק מהתחנות בסיור סטייל צרפתי בפריז הקטנה, הלוא היא נתניה.
5 צפייה בגלריה
"פטיסרי בוטיק". מאפים טריים
"פטיסרי בוטיק". מאפים טריים
"פטיסרי בוטיק". מאפים טריים
(צילום: אסף פרידמן)
עונת התיירות של קיץ 2020 ייחודית. בעוד שבשנים האחרונות פשטו על עיר היהלומים תיירים מרוסיה, צרפת ואפילו יפן, השנה, בחסות הקורונה, תיירות פנים היא שם המשחק.
אנג'לה ויינר, סטייליסטית שאוהבת את התרבות הצרפתית, לקחה את האהבות שלה צעד אחד קדימה ויצרה בשיתוף עם העירייה סיור של סטייל צרפתי בעיר נתניה, לו היא קוראת "בונז'ור נתניה".
"אני מאוהבת בתרבות ובאמנות הצרפתית", היא מסבירה מדוע בחרה בסיור הזה, "הייתי כמה פעמים בצרפת נורא שמחתי לראות שהרבה צרפתים החליטו להתמסד בנתניה. העיר שלנו התמלאה בהמון בוטיקים ובתי קפה בסגנון פריזאי. גם את אורח החיים שלהם הם מנהלים כמו בצרפת. מהתשוקה שלי לאופנה וסטייל והחיים היפים נולד הרעיון לסיורים שלי. גם מבחינה מקצועית היה חשוב לי שכל אישה תבין איך נראה שופינג עם יועצת תדמית".
בימים אלה מציעה עיריית נתניה לתיירים ישראלים שבאים להתארח במלונות העיר להירשם לסיור וליהנות מהפנינים שיש לעיר להציע, כחלק ממערך תוכן חדש. גם תושבי העיר יכולים להצטרף, בעלות סמלית.

החיים התהפכו

ויינר היתה רואת חשבון במשך 28 שנים, וקצת לפני גיל 50 החליטה לרדוף אחר חלומה ולעסוק בסטייל וביופי. "קצת לפני גיל 50, בני הצעיר בן ה־15 חלה בסרטן. החיים שלי עברו ל'שניידר'. הוא עבר השתלת מח עצם מתורם זר ולרגע היינו אופטימיים, אבל אחרי תשעה חודשים זה שוב חזר", היא מספרת. "אחר כך המחלה חזרה עוד שלוש פעמים, וכשהוא הגיע למשקל של 35 קילו הבנתי שאני צריכה לשנות משהו בחיים שלי כדי שיהיה לי כוח להילחם ולחיות. אני צריכה אור".
אנג'לה ויינר: "המחלה של הבן שלי חזרה שלוש פעמים, וכשהוא הגיע למשקל של 35 קילו הבנתי שאני צריכה לשנות משהו בחיים שלי, כדי שיהיה לי כוח להילחם ולחיות. אני צריכה אור"
ויינר אומרת שסביבתה ניסתה להניא אותה מההחלטה להחליף מקצוע: "כולם חשבו שהתחרפנתי, אמרו לי שזה לא הגיוני לעשות שינוי כזה כל כך קרוב לפנסיה. הייתי אצל פסיכולוגית, לקחתי 'ציפרלקס'. זה לא עזר. כדי להמשיך לחיות הייתי חייבת משהו לעצמי. שאלתי את עצמי, מה אני הכי אוהבת? וידעתי את התשובה. סטיילינג, הרי תמיד הלבשתי את החברות שלי לאירועים".
"אני שמעתי את אנג'לה ואמרתי לעצמי, איזו אישה עוצמתית היא. איך אני משתפת איתה פעולה?", אומרת מנכ"לית האגודה לעידוד התיירות בנתניה, אולגה לוריה.
שיתוף הפעולה הוביל לסיור שכולל 12 תחנות במרכז העיר נתניה, בתי קפה, חנויות בגדים ואקססוריז.

הסיור מתחיל

התחנה הראשונה היא "פטיסרי בוטיק", שמציג בכל יום מאפים טריים שנחטפים לדבריה של ויינר עד הצהריים. אחר כך שמנו פעמינו לבוטיק הראשון בסיור, וויינר כבר החלה להתאים לבנות בגדים לפי מבנה גופן והצבע שיחמיא להן. עברנו במדרחוב קראוזה, ליד הדוכנים של יריד האומנים ושוק הפשפשים של נתניה. דוכנים של בובות, ספרים ותכשיטים צבעוניים נפרשים למולנו. ויינר מאתרת בין טבעות הפלסטיק טבעת אר־דקו צבעונית, ומספרת שהיא עונדת על ידיה שתי טבעות: אחת יקרה, ואחת מהדוכן הזה, בעשרים שקלים.
5 צפייה בגלריה
יריד אמנים
יריד אמנים
יריד אמנים
(צילום: אסף פרידמן)
אנחנו עוברים בעוד בוטיקים, זולים יותר ופחות: "חשוב לי שהחנויות יתאימו לכל כיס, אז יש חנות עם שלוש שמלות במאה שקלים, ואחרת, מולה, מוכרת שמלה בייבוא אישי מאיטליה במחיר של כמה אלפי שקלים", אומרת ויינר. "כל אחת יכולה למצוא משהו שיתאים לה. אני לא חושבת שצריך לשלם ביוקר כדי להתלבש יפה, אבל את יודעת מה ההורים תמיד אמרו לי: 'אין לנו מספיק כסף כדי לקנות דברים זולים'".
היא אוחזת בידה שמלה אוורירית ומספרת על הטרנדים של הקיץ: "צבעי הפסטל הולכים עכשיו חזק. ירוק זה השחור החדש. צבעים רכים ועדינים כמו מנטה, פיסטוק ופודרה".

בסטודיו לתכשיטים של אווה

זינגר בוחנות הנשים תכשיטים עתיקים שיובאו מכל העולם. "אני מלמדת נשים להדגיש אינדיבידואליות וטעם אישי", אומרת "אנג'ליק", "פעם אחת עשיתי סיור עם כמה נשים והתעקשתי שאחת מהן תקנה פריט מעוצב. אחרי כמה חודשים קיבלתי תמונה של האישה הזאת שהייתה לבושה בפריט הזה. על התמונה היה כתוב, "אנג'לה יקרה! תודה בשם הילדים, בעלי וקרובי משפחה על זה ששכנעת אותי לקנות פריט זה, אני נראית יותר צעירה, יותר רזה ואני מאושרת!"
5 צפייה בגלריה
אנג'לה ויינר עם אווה זינגר והתכשיטים
אנג'לה ויינר עם אווה זינגר והתכשיטים
אנג'לה ויינר עם אווה זינגר והתכשיטים
(צילום: אסף פרידמן)
נראה שוויינר קורנת כשהיא מדברת על הייעוד החדש שמצאה לעצמה, והיא מצליחה להעביר את התרגשותה המידבקת לנשים שבסיור. אנחנו צועדים באותם הרחובות המוכרים לי ממרכז העיר נתניה, ובכל זאת אני מוצאת שאני מופתעת לגלות מקומות שאף פעם לא שמתי לב לקיומם. חנות צעצועים עם מתנות מיוחדות מכל העולם, חנות של שמלות ססגוניות עם תקרה מצוירת שממנה משתלשל שנדליר מרשים, והמון חנויות בניחוח צרפתי.
הניחוח הכי חזק, אגב, הגיע ממעדניית גבינות ויין "La fromagerie". הם מציעים שם פלטת גבינות וכוס יין, קישים שהם מכינים לפי תערובת גבינות סודיות, ועוד. הבעלים מסביר שיש דרך לאכול את הגבינות שעל הפלטה, לפי כיוון השעון ולפי הטעמים המדויקים של כל גבינה. "הישראלים לפעמים לא מכירים את זה, אבל יש סדר והיגיון... ובין גבינה לגבינה רצוי לנקות את החך עם יין טוב".
5 צפייה בגלריה
התחנה האחרונה בסיור - גבינות ויין
התחנה האחרונה בסיור - גבינות ויין
התחנה האחרונה בסיור - גבינות ויין
(צילום: אסף פרידמן)

"הצלתי את חיי"

בימים אלה, מספרת ויינר, בנה נמצא בקו הבריאות, והיא מודה על כל יום שכזה. היא טוענת שהסטייל והיופי הצילו אותה, וכנראה שגם אותו: "חודש לפני סיום לימודיי בבית ספר בוטיק אצל סטייליסטית ותיקה, המחלה של בני חזרה. אמרתי לו, אל תדאג, אני אסיים את לימודיי, ואכן עשיתי זאת. הגעתי למחלקה האונקולוגית והעברתי שיעורים וייעוצים לאחיות ולילדים בחינם. העיניים שלהם נדלקו, ואני הבנתי שזה המקום שלי, וככה אני יכולה לתרום ולשמח לא רק את הנפש שלי אלא גם אחרים".
אפרים בולמש: "נתניה הייתה צריכה להמציא עצמה מחדש לישראלים, לכן ערכנו מבצעים ופעילות שיווק מיוחדת. זה מאוד מאתגר לחשב מסלול מחדש. אבל אני בטוח שכל זה יגרום לישראלים לחזור אליה"
היא מסיימת בטיפ הכי חשוב שלה לסטייל נכון: "תהיו מאושרות! רק אישה מאושרת היא יפה במלואה!"
אפרים בולמש, סגן ראש העיר הממונה על התיירות אומר: "נתניה בנתה את עצמה בשנים האחרונות על תיירות נכנסת מחו"ל וכך גם שיווקה עצמה בעלות גבוהה בחוץ לארץ, והמלונות התבססו ברובם על תיירות זו. עקב סגירת השמיים נוצר צורך מיידי לפנות לשוק תיירות הפנים ולחדש את ההיכרות בין הישראלים לפוטנציאל התיירותי בנתניה. נתניה היתה צריכה להמציא את עצמה מחדש לישראלים בנושא תיירות פנים, לכן ערכנו מבצעים ופעילות מיוחדת לתייר הישראלי, תוך שיווק נתניה בכל הארץ. זה מאוד מאתגר לחשב מסלול מחדש. אבל נתניה עיר מקסימה ובטוחני שפעילות השיווק והצעות הפעילות לתיירים יגרמו לישראלים לחזור אליה".
5 צפייה בגלריה
כאן מתחילים את הסיור
כאן מתחילים את הסיור
סיור עם טעם. אחת התחנות
(צילום: אסף פרידמן)

12 התחנות בסיור

  • "פטיסרי בוטיק"
  • בוטיק צרפתי "Allure"
  • יריד האומנים ושוק הפשפשים נתניה
  • בוטיק "טטיאנה"
  • בוטיק "אנאיס", מותגים מאיטליה
  • "נעלי סטפן"
  • בוטיק "Miss Martin"
  • סטודיו לתכשיטים "אווה זינגר"
  • בוטיק "אניטה"
  • בוטיק "לילי"
  • חנות מתנות ודברי נוי, הרצל 15
  • מעדנייה של גבינות ויין, כריכים וקישים "La fromagerie"