ביום חמישי האחרון קיבלה אישה שהאכילה חתולים ברחבי העיר נתניה דו"ח על סך 738 שקלים. "הפקח ביקש ממני להביא צלחות לאוכל היבש, למרות שזה לא אקולוגי", היא אמרה, "אבל את הדו"ח קיבלתי כי פתחתי אוכל רטוב כדי להאכיל גור שרק התחיל לאכול וחתול זקן שצריך תרופה".
2 צפייה בגלריה
האכלת חתולי רחוב
האכלת חתולי רחוב
האכלת חתולי רחוב
(צילום: פרטי)
בתווך, חברי עמותת תשע נשמות, ששמו לעצמם כמטרה לטפל בחתולי ישראל, טוענים, פקחי עיריית נתניה מתנכלים להם דווקא בתקופה כלכלית קשה.
"משבר הקורונה הביא את המשק להאטה ואנחנו נכנסים למשבר כלכלי, שמשפיע על כולנו", אומרים חברי העמותה. "מספר שיא של מובטלים ומפוטרים, ואנשים נלחמים כדי לשרוד בעצמם. ומה עושים הפקחים של עיריית נתניה? ממשיכים לדפוק דוחות למאכילים שמוציאים מהפה שלהם, ונותנים לחתולי הרחוב כדי שגם הם יוכלו לשרוד. אותם מאכילים טובי לב, נתקלים בכפיות טובה, אדישות ואטימות לב של העירייה וראש העיר שלהם"
בעמותה טוענים שעיריית נתניה לא מבצעת מספיק עיקורים וסירוסים, מה שמגדיל את מספר הפיות של החתולים שסובלים ברחוב.
2 צפייה בגלריה
אחד מהדוחות שקיבלו המאכילים
אחד מהדוחות שקיבלו המאכילים
אחד מהדוחות שקיבלו המאכילים
(צילום: פרטי)
"פקחים חסרי רגישות וחסרי הבנה של המצב הקיים, אורבים למאכילים שקונים את האוכל מכספם הפרטי ומחפשים סיבה לתת להם קנסות. איזה מסר עובר הלאה? לדפוק אנשים טובים שעושים את המיטב להציל את הנשמות האבודות ברחובות?
"המגמה צריכה להיות הסברה ובשום פנים ואופן לא קנסות. מוסר וחמלה הם ערכים עליונים שאסור לרמוס"
מעיריית נתניה נמסר בתגובה:
המחלקה הווטרינרית פועלת למען חתולי הקהילה ובריאותם. בתוך כך, מתבצעים מבצעי עיקור וסירוס, כאשר השנה העיר זכתה העירייה בקול קורא ובתמיכת משרד החקלאות, עד סוף השנה יסורסו ויעוקרו למעלה מ-3500 חתולים. כמו כן, מטפלת המחלקה הווטרינרית בחתולי הקהילה שהינם חולים.
בנוסף, בתקופת הסגר הקצתה ראש העירייה תקציב מיוחד לרכישת שקי מזון לחתולי הקהילה.
עוד נדגיש כי נקבע כנס למאכילי החתולים בשיתוף ארגון נח, אשר נדחה בשל מגבלות נגיף הקורונה.
בהתייחס לדו"ח - האכלה של חתולים באוכל יבש מותרת, בכלים אשר יאספו בתום האכלה וזאת על מנת לשמור על ניקיון הרחוב למען כלל התושבים.
אזרח המקבל הודעת תשלום קנס רשאי על פי חוק סדר הדין הפלילי [נוסח משולב], התשמ"ב-1982, להגיש בקשה לביטול ו/או בקשה להישפט וכל מקרה נבחן לגופו של עניין".
פורסם לראשונה: 07:56, 06.07.20