החל מיום ראשון הקרוב, עיריית נתניה תתחיל לגבות תשלום על "חניון איקאה", חניון ענק הנמצא סמוך לחנות הרהיטים באזור התעשייה פולג, ומשמש גם את לקוחות החנות וגם את הקונים במרכזים המסחריים הסמוכים. החניון, למרות שצמוד לאיקאה, הוא למעשה בבעלות העירייה.
1 צפייה בגלריה
(איקאה נתניה (צילום: עידו ארז))
קראו עוד:
העירייה תאפשר חנייה ללא תשלום למשך שלוש שעות ראשונות, ולאחר מכן תחל לגבות תשלום של חמישה שקלים לשעה. לדברי העירייה, ההחלטה להפוך את החניון לחניון בתשלום התקבלה בעקבות מצוקת חנייה באזור, וכי מבדיקה שערכה העירייה, עלה כי החניון הפך למקום להעמדת כלי רכב למכירה.
סניף איקאה בנתניה הוא אחד משישה סניפים ברחבי הארץ, של ענקית הרהיטים השוודית, והראשון שמגרש החנייה הצמוד אליו יהפוך לחניון בתשלום.
מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "העירייה קיבלה תלונות מבעלי עסקים אודות מצוקת חנייה באזור זה. מבדיקה שערכנו עלה כי המקום הפך לחניון להעמדת כלי רכב למכירה. כמו כן, בשל הקירבה לתחנת הרכבת, נהגו עובדים רבים להחנות במקום את כלי הרכב שלהם שעות רבות וימים ארוכים עד לחזרתם מהעבודה, מה שמנע תחלופה מאוזנת של כלי הרכב. במטרה לפתור את מצוקת החנייה ולאפשר תחלופת כלי רכב, הוחלט על גבייה סמלית של דמי חנייה, במסגרתן ניתנו 3 שעות ראשונות כחניית חינם, ומשעה רביעית ואילך, ייגבו דמי חנייה של 5 שקלים. כמו כן, ניתנה אפשרות לרכישת מינויים במחיר סמלי. יש לציין כי עד כה הוגשו עשרות בקשות לרכישת מינוי לחניון במקום".
כל העדכונים - חדשות נתניה