מהומה פרצה בקרב הורים לילדים, בגן ילדים במרכז העיר נתניה, לאחר שגילו שאחת מילדי הגן חזרה למוסד כיממה לאחר שנחתה יחד עם משפחתה מביקור ברומא. האם שחזרה לארץ עם שלוש בנותיה, צלצלה עוד כשהיתה באיטליה למשרד הבריאות והתעניינה אם ישנן הנחיות כלשהן שעליה למלא, בעת שיחתה עוד לא היו כאלה. ההנחיות של משרד הבריאות על פיהן כל מי שחוזר מאיטליה מחוייב בבידוד של 14 ימים התקבלו ביום למחרת (רביעי).
1 צפייה בגלריה
אנשי מד"א לקראת קליטת נשאי קורונה
אנשי מד"א לקראת קליטת נשאי קורונה
אנשי מד"א לקראת קליטת נשאי קורונה
(צילום: דוברות מד"א)
האם הביאה את ילדותיה למוסדות הלימוד, ביניהן את ילדתה בת ה- 3 לגן. סייעת הגן דרשה מהאם לקחת את ביתה. "בהתחלה הגננת ניסתה להרגיע את הסייעת," אומרת קרובת משפחה של האם, "אך ככל שנמשכה השיחה בצעקות רמות גם הגננת תפסה את הצד של הסייעת ודרשה שהאם תסלק את הילדה מהגן. עוד לא היתה באותו זמן הנחייה רשמית ולא שום דבר. הן עשו סרט מול הילדה שראתה איך הגננת ואמא שלה צעקו זו על זו. היא יצאה עליה מול כל הילדים. זה לא הגיוני. והכל למה? כי אותה סייעת נכנסה לפאניקה. חשוב לי לציין שהם היו גם אצל הרופא משפחה, ובאמת פעלו לפי ההנחיות שהיו באותו הזמן, אבל הבהלה של צוות הגן היתה חסרת פרופורציות. הם סה"כ נסעו לשלושה ארבעה ימים לאירוע משפחתי. בבתי הספר של הבנות הגדולות לא קרה דבר כזה".
בזמן שהתנהלה השיחה בין האם לגננת פשטה בהלה בקרב ההורים שהיו במקום. ההורים משכו את ילדיהם מחברתם שחזרה מאיטליה, והחלו לצעוק על האם שהיא מסכנת את ילדיהם. ההורים אף הזמינו משטרה לגן הילדים. בשלב זה האם לקחה את ביתה מהגן, אבל הבהלה לא פסקה. למחרת היום, (חמישי), כל צוות הגן לא הופיע ולמקום זומן צוות חלופי שלא הסכים להישאר בגן. מתוך שלוש סייעות רק אחת נשארה, וכך גם ביום שישי, ההורים שהגיעו לגן הופתעו לגלות במקום סייעת זרה, ורובם לקחו את ילדיהם איתם.
"נוצר בלגן גדול, וכבר יומיים הגן לא מתפקד", מספר אב של אחת הבנות שלומדות בגן המדובר, "יום למחרת הגעתה של הילדה הגיעו סייעות מחליפות לגן, אבל לא הסכימו להישאר. ביום שישי הגננת לא הגיעה מסיבות אישיות, ואני כבר לא יודע אם להביא את הילדה לגן... לגן הגיעו מעט ילדים, וגם אותם ההורים הוציאו מהגן באמצע יום הלימודים, אחרי שעתיים שלוש".
לפי הנחיות משרד הפנים הילדה ומשפחתה כעת בבידוד.
תגובת עיריית נתניה: "עיריית נתניה בקשר עם משרד הבריאות ופועלת על פי הנחיות המשרד".
פורסם לראשונה: 13:16, 01.03.20