בית משפט השלום בנתניה, גזר בשבוע שעבר שלושה חודשי מאסר, שירוצו באמצעות עבודות שירות בלבד, על תושב נתניה כבן 24, שהורשע בעבירות של הטרדה מינית והתנכלות, לאחר שצילם נערה מבצעת בו אקט מיני ושלח את הסרטון לקבוצות וואטסאפ ללא הסכמתה.
2 צפייה בגלריה
חייה של הנערה נהרסו, אבל העונש פעוט
חייה של הנערה נהרסו, אבל העונש פעוט
חייה של הנערה נהרסו, אבל העונש פעוט
(אילוסטרציה: shutterstock)
קראו עוד:
המקרה אירע ב- 2016, כאשר באותו הזמן התקיים קשר רומנטי בין הנאשם שהיה באותו הזמן בן 20, למתלוננת, שהייתה אז בת 15 וחצי. על פי גזר הדין, במועד שאינו ידוע במדויק, צילם הנאשם את הנערה הקטינה מקיימת עמו מין אוראלי באמצעות מכשיר הטלפון שלו, תוך שניתן להבחין בגופה ללא בגדים. בהמשך, שלח את הסרטון ב"וואטסאפ" לקבוצות המכילות מספר רב של אנשים, ובכך פרסם אותו ברבים ללא הסכמתה.
גזר הדין מתאר את ההשפעה ההרסנית של הסרטון על חייה של המתלוננת, שמתארת כי אנשים שונים ראו את הסרטון בווטסאפ או באתר פורונגרפי ופנו אליה בעקבות כך. המתלוננת לא רצתה ללכת לבית הספר נוכח הידיעה שתשמש מטרה ללעג וניסתה להתחמק מלהגיע ללימודים. כשהגיעה לבית הספר בתקופת הבגרויות, ספגה הערות מיניות ופוגעניות מתלמידי בית הספר על רקע הסרטון. גזר הדין ממשיך ומתאר כי המתלוננת הייתה במצוקה נפשית ניכרת, בכתה יום וליל, איבדה את התיאבון והתביישה לצאת מהבית לזמן ממושך.
לאחר שהתגייסה, קיוותה המתלוננת לשים את הפרשה מאחוריה, אולם גילתה שגם גברים שהכירה בצבא וניסתה לפתח איתם מערכת יחסים, נחשפו לסרטון וניתקו איתה קשר. המתלוננת אף נמנעה מלהסתובב בבסיס מפאת חשש מתגובות לסרטון. גבר בו התאהבה המתלוננת לאחר הצבא, ועמו פתחה מערכת יחסים חיובית וטובה, ניתק עמה קשר לאחר שהסרטון הגיע אליו. המתלוננת מביעה חשש שלעולם לא תצליח להתנער מן הסרטון, והוא ילווה אותה ויפגע בה בהמשך חייה.
בתסקיר שירות המבחן אליו נשלח הנאשם, הוא תיאר כי הוא והמתלוננת נהגו להסריט את עצמם במהלך ביצוע אקטים מיניים כאשר לדבריו הצילום היה על דעת שניהם והם היו שולחים האחד לשני את הסרטונים שצילמו. לדברי הנאשם, הוא שלח את הסרטון נושא כתב האישום בקבוצת הווטסאפ שהכילה משתתפים רבים ללא כוונה. לאחר מכן, כאשר נודע לו שהסרטון הועלה על ידי אחרים גם לאתרים פורנוגרפיים, הנאשם ביטא תחושות אשמה על מעשיו, כמו גם חרטה ואמפתיה כלפי המתלוננת ואף ציין כי התנצל בפניה מספר פעמים וניסה לתקן את הנזק שנגרם.
על פי תסקיר שירות המבחן, הנאשם אינו בשל, תלותי רגשית, בעל דימוי עצמי נמוך הממוקד בעצמו ובסיפוק צרכיו. עם זאת, על פי התסקיר, הנאשם אינו מחזיק בדפוסי התנהגות עברייניים מושרשים ונראה וכי העבירה בוצעה על רקע מאפייניו הבלתי בשלים והעדר יכולת לבחון את תוצאות מעשיו והשלכותיהם הפוגעניות. גם כיום, על פי התסקיר, מתקשה הנאשם להכיר באופן מלא באחריותו לביצוע העבירה, אם כי מצר על הפגיעה שהסב למתלוננת. על פי גזר הדין, שירות המבחן אף היה סבור שניתן לשקול בחיוב את ביטול הרשעתו של הנאשם.
2 צפייה בגלריה
טלפון מאיים
טלפון מאיים
הסרטון הועבר בוואטסאפ למספר רב של אנשים
(צילום המחשה: pixabay)
בהמשך למסקנות שירות המבחן, סנגורו של הנאשם ביקש לבטל את ההרשעה כדי שלא תפגע בעתידו של הנאשם.
השופטת הדס רוזנברג שיינרט דחתה את הבקשה לבטל את ההרשעה, והוסיפה לכתוב בגזר הדין: "חרף פער הגילים בין הנאשם למתלוננת, שהייתה עמו בקשר רומנטי, לא גילה הנאשם כל אחריות או אכפתיות לפרטיותה או לכבודה של המתלוננת והוא הפיץ את הסרטון המיני באמצעות אפליקציית 'וואטסאפ' לקבוצות המכילות מספר רב של אנשים. כעולה מתצהיר נפגעת העבירה, הנזק שנגרם למתלוננת היה נרחב, קשה ונמשך לאורך שנים ארוכות. קיים אינטרס ציבורי ראשון במעלה למגר את התופעה של הפצת סרטונים מיניים ברבים, ללא הסכמת המצולם, תוך פגיעה בכבודו ובזכויותיו".
השופטת מפרטת בנימוקי גזר הדין כי שקלה את גילו הצעיר של הנאשם, את היותו נטול עבר פלילי, את חרטתו על המעשה ואת התרשמות שירות המבחן, לפיה הנאשם אינו מחזיק בדפוסי התנהגות עבריינים מושרשים. כאמור, על הנאשם נגזרו שלושה חודשי מאסר שירוצו בדרך של עבודות שירות, ארבעה חודשי מאסר על תנאי ופיצויים בסך של 12 אלף שקלים למתלוננת.
כל העדכונים - חדשות נתניה