מקרה חריג התרחש לאחרונה בחניון קניון עיר ימים בנתניה, כאשר נער עם תסמונת דאון הלך לאיבוד בחניון, וחזר לחיק משפחתו תודות לערנות של עוברת אורח ושימוש באפליקציית Hazilu.com, אפליקציה עם טכנולוגיית זיהוי פנים המשמשת לאיתור נעדרים.
3 צפייה בגלריה
ילד עצוב
ילד עצוב
אותר בזכות עירנות של עוברת אורח
(צילום: shutterstock)
קראו גם >>
האישה הבחינה בנער יושב לבדו בפינה מאחורי קיר גדול בחניון הפתוח ומדבר לעצמו. האישה המתינה מספר דקות כדי שהנער ירים את הראש ואז צילמה אותו באמצעות אפליקציית Hazilu.com, לשמחתה, הוריו של הנער הזינו מבעוד מועד את פרטיו באפליקציה, טכנולוגיית זיהוי הפנים זיהתה את הנער, ומיד הופיעו על הצג פרטי הקשר של משפחתו, אליהם האישה חייגה.
"הודות לעוברת אורח ערנית שביקרה בקניון עיר ימים, המקרה הסתיים בצורה הטובה ביותר", אומר אסף בר, יזם ממשק Hazilu.com, "זו המטרה לשמה הקמנו את המיזם, להגן על אזרחים באמצעות שיתוף הציבור ואני מזמין את כולם לפתוח עוד היום חשבון חינמי באפליקציה, העשוי להגן על יקיריהם".
3 צפייה בגלריה
מייסד האפליקציה, אסף בר
מייסד האפליקציה, אסף בר
מייסד האפליקציה, אסף בר
(צילום: רמי זרנגר)
המקרה שאירע בחניון הקניון, אינו האירוע הראשון בו תושבים משתמשים באפליקציה לזיהוי נעדרים. בשנה האחרונה היו מספר רב של מקרי איתור באמצעות האפליקציה בעיר נתניה. רק לפני מספר חודשים אדם מבוגר בשנות ה 80 לחייו חולה בדמנציה המתגורר בבית אבות, יצא בבוקר לטיול בגפו כאשר הבחינה בו עוברת אורח שהוא יושב על ספסל, יחף ומדבר לעצמו. עוברת האורח ניסתה לדובב אותו ללא הצלחה והסיטואציה העלתה בה חשש שהאדם הלך לאיבוד. היא צילמה אותו וזיהתה באמצעות Hazilu.com, ובגלל שאותו הקשיש היה מתועד באפליקציה, הוא הוחזר אל המשפחה שהוא בריא ושלם .
באירוע אחר שהתקיים בנתניה לפני מספר חודשים, אותר ילד בן 6 עם צרכים מיוחדים. הילד שהיה עם מטפלו האישי ניתק ממנו ויצא לסיבוב ברחבי העיר. ערנותו של מאבטח שסיים משמרת באחד הקניונים סיימה את האירוע לאחר כשעה של חיפושים, בזכות שימוש באפליקציית Hazilu.com.
משה קראדי, מפכ"ל המשטרה לשעבר, השותף באפליקציה: "כ-12 אלף אזרחים הולכים לאיבוד בישראל מדי שנה ועד כה לא פותח פיתרון אולטימטיבי לצמצום ממדי התופעה. Hazilu.com מביאה בשורה אמיתית לציבור, טכנולוגיה חכמה, הגנה על אנשים ופתיחת חשבון חינמי ומאובטח. אנו מצויים בהליך פריסה נרחב של הטכנולוגיה ברשויות המקומיות וקוראים לאזרחים לגלות ערנות ולסייע לאנשים הנראים במצוקה, באמצעות כמה הקלקות בודדות במכשיר הסלולרי".
3 צפייה בגלריה
איך זה עובד?
איך זה עובד?
איך זה עובד?
(צילום: אפליקציית הצילו)
אפליקציית Hazilu.com הוקמה לפני כשנה וחצי בעקבות היעלמותה של נגה יצחק, תושבת ר"ג, מביתה. יצחק, 34, אישה נורמטיבית, נעלמה ולא אותרה היום, ומקרה זה הוביל את היזם אסף בר להקים את האפליקציה, אליו הצטרף באחרונה כשותף, גם מפכ"ל המשטרה לשעבר משה קראדי.
למעלה מ-200 אלף משפחות כבר פתחו חשבון חינמי ב- Hazilu.com במטרה להגן על בני משפחותיהם ובהם ילדים קטנים, חולי דמנציה, אנשים עם מוגבלויות ונוער בסיכון, ועד כה היא הצליחה לאתר מאות מקרים של אנשים שהלכו לאיבוד ולחבר אותם עם משפחתם. האפליקציה פועלת על בסיס טכנולוגיית זיהוי פנים, ומאפשרת לשלב רק תמונת פנים של בן משפחה עליו מעוניינים להגן ופרטי קשר של קרוביו. בחברה מתחייבים כי התמונה נשמרת באופן דיסקרטי ומאובטח והיא אינה חשופה לאף אחד.
כפי שהתרחש במקרים בנתניה ובכל המקרים האחרים ברחבי הארץ, האדם שהוזן במערכת Hazilu.com מוגן, וכעת הפעילות עוברת לציבור. במידה ואזרח נתקל במרחב הציבורי באדם מבולבל, משוטט או בעל מראה דומה לנעדר אליו הוא נחשף בפרסומים שונים, הוא יכול לגלוש לממשק Hazilu.com ולצלם אותו. במידה וקיים חשבון במערכת כפי שקרה במקרה הנ"ל, טכנולוגיית זיהוי הפנים תבצע התאמה מוחלטת וקישור מהיר עם בני משפחתו.