ברחוב נתן יונתן בשכונת עיר ימים פועלים שני מתחמים ובהם שבעה גני ילדים. המתחם צמוד לאתר בנייה פעיל. סמיכות הגנים לאתר, והעובדה שנמצאים בו מדי יום פועלים רבים, העלו חשש בקרב ההורים שדרשו כי מתחמי הגנים יאובטחו. הגנים אכן אובטחו עד הפסקת הלימודים בשל התפרצות מגפת הקורונה.
1 צפייה בגלריה
מתחם הגנים. "לא ייתכן שיחסכו עלויות אבטחה על חשבון ילדינו"
מתחם הגנים. "לא ייתכן שיחסכו עלויות אבטחה על חשבון ילדינו"
מתחם הגנים. "לא ייתכן שיחסכו עלויות אבטחה על חשבון ילדינו"
(צילום: אלבום פרטי)
אולם, משחזרו גני הילדים לפעילות בשבוע שעבר, לא הסכימה העירייה להשיב את האבטחה. ההורים זועמים על ההחלטה. "נשארו פחות מחודשיים עד סיום הלימודים. מדוע להפסיק את האבטחה כשהאתר נשאר מסוכן כפי שהיה לפני הקורונה?", שואלת אחת האימהות. "עד החופשה הכפויה בשל המגפה היה מאבטח מטעם העירייה לכל מתחם. המאבטח נשאר במשך כל שעות יום הלימודים. לא ייתכן שייחסכו עלויות אבטחה על חשבון ילדינו. אנו מרגישים שהילדים לא בטוחים, במיוחד בתחילתו של היום ובסיומו, כאשר השערים נשארים פתוחים. מדובר במחדל אבטחה ובהפקרה של ביטחון הילדים. אנו משלמים ארנונה מהגבוהות שיש וגם אגרת שמירה, אך לא ניתן לנו מענה".
לדברי ההורים, הם פנו לגורמים בעירייה, אך לא קיבלו פתרון מספק. לטענתם, נאמר להם כי תהיה באזור ניידת פיקוח שתסייר בין הגנים. "זה רחוק מלהיות אפקטיבי", אומרת האם. "במשך כל השבוע שעבר לא ראינו אף ניידת שמסתובבת שם, וגם אם היתה בזמנים מסוימים, אסון עלול לקרות בכל דקה, בעיקר כשהשער פתוח. הניידת לא מייצרת הרתעה. אנו נסתפק בנוכחות ניידת רק אם יובטח לנו שבשעות בהן השערים פתוחים, הניידת לא תסייר במקומות אחרים בשכונה ושהפקחים יעמדו סמוך לשערים ולא ישבו ברכב. בנוסף, נבקש שלאורך שעות היום, תעמוד ניידת קבועה סמוך לגן".
מלבד היעדר האבטחה, מספרים ההורים על כשל בטיחותי נוסף. לטענתם, באחד המתחמים חסם הקבלן את שער המילוט שקיים בכל גן ילדים לצורך בניית בית כנסת צמוד. במקום שער זה, נפתח שער אלטרנטיבי, שלדברי ההורים, נראה לא תקין. "עד היום לא קיבלנו אישור מגורם עירוני לכך שהגן בטיחותי על אף שהשער הקודם נחסם", מתלוננת האם. "אם, חלילה, הילדים ייאלצו לצאת משער המילוט בשעת חירום, הם יצטרכו לטפס ולקפוץ מעבר למעקה הגבוה מהם בערך בחצי".
ההורים טוענים כי הם גם שלחו מכתב בשבוע שעבר לראש העירייה, מרים פיירברג־איכר, המתאר את מחדלי הבטיחות, אך טרם הוחזרה להם תשובה.
מעיריית נתניה נמסר: "בניגוד לנטען, מכתב הפונים לראש העירייה נענה במכתב תגובה שנשלח בדואר אלקטרוני. יש לציין כי כלל גני הילדים מאובטחים באמצעות לחצני מצוקה, גידור ואינטרקום אשר מחובר למוקד העירוני, כמתחייב מחוזר מנכ"ל משרד החינוך בעניין. יתרה מכך, פקחי השיטור העירוני והפיקוח העירוני הוצבו בכל בוקר במתחמי גני הילדים, כאשר במתחם הגנים הנ"ל הוצבה ניידת בכל יום משעה 07:45 עד 08:30, כדי לוודא שהילדים נכנסים בבטחה, וזאת אף מעבר לשעה שממילא מנהלת הגן מגיעה, קרי, מהשעה 07:55. החל מיום שלישי השבוע הניידת אף הוצבה במקום עד השעה 09:00 בבוקר. כמו כן, בכל שעה מתבצע סיור יזום במקום. מדובר בשיטת אבטחה הנהוגה בערים גדולות נוספות. יש לציין כי נערכה בדיקה של הפועלים העובדים באתר הבנייה ונמצא כי הם מועסקים כחוק, כאשר מתבצעות בדיקות שוטפות בנושא. החסימה, תיבדק".