קבוצת כדורגל הנשים העירונית "בנות נתניה", הגישה בתחילת השבוע עתירה לבית המשפט המחוזי בלוד נגד עיריית נתניה, ראש העירייה מרים פיירברג-איכר ומועדון הכדורגל מכבי נתניה.
בעתירה, שהוגשה על ידי עורכי הדין אורי כהנא וחן שופן, נכתב כי קבוצת כדורגל הנשים העירונית, המשחקת בליגת העל, זוכה ליחס משפיל ומבזה מהעירייה ומקבלת במסגרת חלוקת כספי התמיכות הציבוריים סכום זעום בלבד המהווה 1:18 מהתקציב שמועבר לקבוצת הגברים המקבילה. עולה כי בשנת 2019 זכתה מכבי נתניה ל-95% מהתמיכה הציבורית של העירייה לענף הכדורגל בסך של 3,639,347 ש"ח, ואילו העותרת זכתה ל-5% בסך של 196,653 ש"ח.
2 צפייה בגלריה
בנות נתניה
בנות נתניה
בנות נתניה
(צילום: זוהר פופל)
עוד נטען בעתירה כי מדובר בהתנהלות שיטתית מצד העירייה המעוניינת לקדם את קבוצת הגברים העירונית של מכבי נתניה, גם במחיר של חריגה מהכללים שנקבעו על ידי משרד הפנים לחלוקת תמיכות כספיות על ידי רשויות מקומיות. קבוצת הנשים טוענת כי העירייה יוצרת אפליה מגדרית קיצונית כלפי קבוצת כדורגל הנשים בעיר, וכך משמרת את המצב הקיים בו נשים מודרות מנוף הספורט המקצועי בישראל.
מעו"ד כהנא, המייצג את "בנות נתניה" נמסר: "על פי החוק, על העירייה לחלק את כספי התמיכות בהתאם לקריטריונים שוויוניים, ללא אפליה בין נשים לגברים. רק לאחרונה הבהיר זאת בג"צ בעתירה שהגשנו בשם כל קבוצות כדורגל הנשים נגד משרד התרבות והספורט, ובעקבותיה השווה משרד הספורט את התמיכות לגברים ולנשים. במשך שנים העירייה נימקה את הפערים בכך שקיימות רק שתי ליגות מקצועניות לכדורגל נשים בישראל וקבעה כי עד שתקום ליגה שלישית, יועבר 80% מתקציב הנשים לליגת הגברים.
2 צפייה בגלריה
בנות נתניה
בנות נתניה
בנות נתניה
(צילום: זוהר פופל)
"לאחרונה, הוקמה ליגה שלישית ואז העירייה שינתה את הקריטריון ברגע האחרון וקבעה שצריך ליגה רביעית. מבחינת הקבוצה שבנתה על תקציב של 900 אלף שקל ותקבל 190 אלף, מדובר באסון של ממש. חלוקה של 95% לגברים ורק 5% לנשים היא אפליה ברורה, בפרט כאשר אין שוני רלוונטי בין הקבוצות המשחקות שתיהן בליגת העל. העובדה שגם בסעיף אפליה מגדרית, מעבירה העירייה את רוב הכסף לגברים ולא לנשים, פשוט מדהימה. חשוב להגיד, שבסופו של דבר אנו לא מחפשים אשמים, אלא את תיקון המצב הקיים".
מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "תבחיני עיריית נתניה לחלוקת תמיכות הינם עניינים, שוויוניים, מתחשבים בצורכי אוכלוסיית העיר ואין בהם כל אפליה מגדרית".