בשל הסגר והעלייה במספר החולים בנגיף הקורונה, מאז סוף חודש דצמבר לא התקיימה בנתניה ישיבת מועצה אחת. עד לפני הכניסה לסגר השלישי, הישיבות היו מתקיימות בהתאם לשמירה על ההנחיות, באצטדיון העירוני של נתניה, אך כעת בשל הגבלות מחמירות והעלייה בתחלואה, הם אינן מתקיימות כלל.
1 צפייה בגלריה
(פיירברג-איכר (צילום: אסף פרידמן)
המשמעות של אי קיום ישיבות מועצה - לא התקיימו דיונים מהותיים בנוגע לתקציב העירוני, לא אושרו חוקי עזר שהיו על סדר היום ולא אושרו חוזי חכירה עם גופים שונים.
בניגוד לישיבות ועדות עירוניות כמו הועדה המקומית לתכנון ובניה, משרד הפנים לא מאשר לקיים ישיבות מועצה בזום או בצורה דיגיטלית. כך שגם אם מועצת העיר תקיים על דעת עצמה ישיבה בזום - ההחלטות לא תהיינה תקפות. המועצה המקומית מזכרת בתיה עתרה לאחרונה לבג"ץ בבקשה לקיים ישיבות מועצה בזום, והרשויות המקומיות עדיין ממתינות להחלטת בג"ץ.
התסכול על אי יכולת לקיים ישיבות מועצה מתבטא גם בקרב חברי המועצה עצמה. "אני יכול להבין את ההחלטה לא לקיים שלוש ישיבות מועצה ברצף מחשש לבריאות החברים, אבל ההוראות המשונות של משרד הפנים גורמות לדעתי לפגיעה באמון הציבור", אומר חבר המועצה והמשנה לראש העירייה אהרון אורגד, "זה גם משעשע וגם מביך שהממשלה יכולה להתכנס בזום אבל המועצה לא.
קראו גם:
"אנחנו בפתח שנה, התקציב המאתגר של 2021 על הפרק ויש עוד נושאים חשובים לדיון. לפחות ישיבות הועדות לרבות הכספים תוכלנה להתנהל ואני מקווה שגם מועצת העיר תכונס בהקדם האפשרי".
"אני אישית מתנגד לישיבות מועצה בזום, הישיבות של הועדה המקומית בזום הן לא הצלחה גדולה, זה מאוד מקשה על חברי הועדה לקיים דיון", אומר חבר המועצה אדיר בנימיני, "יש גם קושי גדול לשמוע מה נאמר. עד היום פתרנו את בעיית ישיבות המועצה באצטדיון העירוני. אפשר למצוא איזשהו פתרון, כמו שבכנסת אפשר להתכנס. צריך ללחוץ על שר הבריאות או על מי שקובע את הדבר הזה, ולהכניס לתקנות שעת החירום את האפשרות לקיים ישיבות מועצה בשמירת מרחק ותחת שמירה על הנהלים, ודווקא לא ללכת למקום של קיום ישיבות בזום".
מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "ישיבת המועצה שתוכננה לתחילת חודש ינואר נדחתה בשל בקשות חברי מועצת העיר מהאופוזיציה ומהקואליציה וזאת לאור נתוני התחלואה הגבוהים בעיר. ראש העיר נענתה לבקשה ודחתה את הישיבה.
ישיבה זו של חודש ינואר שתוכננה להתקיים בשבוע שעבר אוחדה עם ישיבת המועצה של חודש פברואר בעקבות הסגר שהוטל ע"י הממשלה.
לאור הארכת הסגר, נדחתה ישיבת המועצה שתוכננה לשבוע זה עד לתום הסגר הנוכחי, אשר צפוי להסתיים לכל המאוחר ביום ראשון הקרוב.
ראוי כי מועצת העיר תהווה דוגמא לכלל התושבים באשר לשמירה על הנחיות משרד הבריאות בדגש על איסור התקהלות. נדגיש כי ישיבות מועצת העיר שהתקיימו לפני כן, נערכו באוויר הפתוח כאשר מזג האוויר איפשר זאת ולאחר מכן באולם מרווח באצטדיון העירוני – ישיבות אלה התקיימו בתקופת הקורונה, אך לא בימי סגר".