דו"ח מבקר עיריית נתניה לשנת 2019, שפורסם השבוע לעיון הציבור, חושף התנהלות פסולה ובעייתית בכל הנוגע לכספי הורים במספר בתי ספר בעיר. במסגרת הביקורת, נבדקו שמונה בתי ספר יסודיים, ושני בתי ספר על יסודיים.
2 צפייה בגלריה
עיריית נתניה
עיריית נתניה
עיריית נתניה
(צילום: נמרוד גליקמן)
דו"ח הביקורת מצא כי בבית הספר דבורה עומר, כספי ההורים מימנו ריהוט לחדר המורים וחדר המנהלת בסכום של כ-9,992 שקלים, כאשר על מנת "לטשטש" את סוג ההוצאה האסור, נרשם בחשבונית "עזרי לימוד", ולא סוג ההוצאה האמיתי.
קראו גם:
במקרה אחר, מצא דו"ח הביקורת כי בבית הספר ברקאי, בו מעסיקים רב שמדריך את התלמידים, נרכשו מכספי ההורים ספרים מההוצאה לאור של אותו הרב בסך של 15,470 שקלים. זאת למרות שמדובר בסעיף פדגוגי, שאינו קיים בתשלומי הורים. באותו בית הספר, במקרה אחר, נרכשו וילונות בסך 20,500 שקלים מכספי ההורים.
הדו"ח מצא כי בחלק מהמקרים הגבייה של תשלומי ההורים נעשית שלא כדין והכספים מועברים לחשבונות בנק פרטיים של עמותות פרטיות כמו בבית הספר "הדר ישראל", ובמקרים מסוימים נגבים סכומים גבוהים יותר מהסכומים המאושרים על ידי משרד החינוך, כמו בבית הספר "ברקאי". כמו כן במחצית מבתי הספר שנבדקו, התרחשו פריצות, כאשר לא טרחו להציב באותם בתי הספר כספות בהתאם לנהלים, אלא רק לאחר הפריצות.
2 צפייה בגלריה
מנקה בבית הספר
מנקה בבית הספר
הדוח מצא כי לא נבדק היעדר עבירות מין בקרב עובדי הניקיון בבתי הספר
(צילום המחשה: shutterstock)
במקרה אחר, נמצא כי בבית הספר ש"י עגנון, מנהל המוסד פנה להורים בבקשה לתרום כספים לבית הספר "ככל יכולתם", זאת בניגוד לחוזר מנכ"ל משרד החינוך, הקובע כי מנהל מוסד חינוך אינו רשאי לפנות להורים באף בקשת תרומה.
בדו"ח אף מוצגת ביקורת על נושא האכיפה בבתי הספר, כאשר נמצא כי בשבעה מתוך שמונה בתי ספר שנבדקו, אין פיקוח מטעם העירייה או מוסד חינוכי בנוגע לזהות עובדי הניקיון של חברת הניקיון בבתי הספר, ולא נבדקה אצל אותם העובדים תעודה מתאימה מטעם משטרת ישראל המעידה על היעדר עבירות מין.