ועדת המשנה של המועצה הארצית לתכנון ובניה (הולנת"ע) המליצה למועצה הארצית על הקמת מרינה חדשה אחת בלבד בנהריה, ועל ייעול והרחבת המרינות הקיימות.
1 צפייה בגלריה
(חוף סירונית (צילום: אסף פרידמן))
קראו עוד:
משמעות ההמלצה: המרינות בחדרה ובנתניה שאותן קידמו ראשי העיריות באזור: צביקה גנדלמן בחדרה ומרים פיירברג איכר בנתניה, לפחות בשלב זה, מקבלות כתף קרה מנציגים בוועדת המשנה. עם זאת יש להדגיש שלא מדובר בסוף פסוק וכי סוגיית המרינה תידון גם במועצה הארצית.
הוועדה דנה ביום שלישי, במשך שעות ארוכות בתוכנית להקמת שש מרינות חדשות לאורך חופי ישראל ובין היתר בנתניה ובחדרה. נציגי הוועדה שהצביעו נגד ההחלטה הם נציג עיריית תל אביב ונציג משרד התחבורה וזאת, מול רוב של שמונה שתמכו בהחלטה.
במהלך הדיון, הסבירה נציגת החברה להגנת הטבע על הפגיעה שנגרמת לחופים בעקבות המרינות הקיימות והרחיבה על הפגיעה הצפויה לחופים ולמצוקים, אם יוקמו המרינות המתוכננות. גם נציג רשות הטבע והגנים הביע את עמדת הרשות המתנגדת לתוכנית לאור המשמעויות השליליות שלה על הציבור וגם על ערכי הטבע וחיות הבר ובייחוד על אזורי ההטלה של צבי הים.
מהחברה להגנת הטבע שהובילה את הפעילות הציבורית והמקצועית נגד הקמת שש המרינות החדשות נמסר, כי תפעל גם לביטול ההחלטה להקים מרינה חדשה בנהריה: "אם זו תהיה החלטת המועצה הארצית אז בהחלט ניתן להגיד שביטול הכוונה להקים חמש מרינות על החופים של כולם, זה הישג ציבורי אדיר שממנו ירוויחו הציבור, הטבע והסביבה וכמובן החופים שימשיכו להישאר טבעיים, פתוחים ונגישים. עם זאת החברה להגנת הטבע תפעל בכלים העומדים לרשותה גם לביטול המרינה בנהריה".
מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "התוצאה הייתה ידועה מראש, במיוחד לנוכח העובדה שארגוני הסביבה מנעו אפשרות מחלק מהחברים שהשתתפו בישיבה באמצעות הזום, להצביע - מהלך לא דמוקרטי וחמור ביותר.
לצערנו דעתם זו של ארגונים ירוקים השתלטה על הדיון, למרות שמדובר בחוף "מופר" שאינו משמש לרחצה, אך אנו בטוחים כי טרם נאמרה המילה האחרונה וכי במועצה הארצית תתקבל החלטה הגיונית ומאוזנת בין הצרכים השונים: מחד שמירה על ערכי הטבע ומאידך - דאגה לכלכלה הישראלית.
אנו סבורים שלנתניה שהוגדרה מיום היווסדה כעיר תיירות חובה לאשר מעגנה, כפי שקיימת בכל עיר תיירות בעולם. חשיבות המעגנה היא במיצובה של נתניה כעיר תיירות וכעוגן לבניית בתי מלון עתידיים וכמובן להגדלת היצע התעסוקה בעיר, וכן לחינוך הימי של בני הנוער בעיר.
עמדה זו אינה עומדת בסתירה לפעילות הנרחבת אותה מקדמת העירייה בכל נושא הקיימות ושימור ערכי הטבע והנוף ולראייה – הקמת הגנות ימיות למניעת תהליכי הבלאי של מצוקי החוף ופינוי אתר האשפה שפעל בסמיכות לחוף, שני מהלכים שקודמו תודות למאבקה של ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר אל מול משרדי הממשלה השונים"
לעדכונים: חדשות נתניה