לקראת הסגר שהחל ביום שישי האחרון, סוחרים בשוק נתניה חששו שיאלצו להשבית לשלושה שבועות לפחות את מקור הפרנסה היחיד שלהם. אך לשמחתם, ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, הודיעה לקראת סוף השבוע שעבר כי השוק יישאר פתוח תחת הסגר. למרות זאת, בשיחות עם הסוחרים בשוק, הם מדווחים על ירידה משמעותית בהכנסות וחוששים מהידוק הסגר שיוביל לסגירת השוק.
2 צפייה בגלריה
פיני בוקרה. אנשים יסגרו
פיני בוקרה. אנשים יסגרו
פיני בוקרה
(צילום: אסף פרידמן)
קראו גם:
"אנשים כנראה לא יודעים שהשוק פתוח בזמן הסגר", אומר פיני בוקרה, יו"ר ועד סוחרי השוק. "יש לקוחות, אבל לא כמו בימים לפני הסגר. יש ירידה חזקה מאוד של הקליינטים, לא באים. אני הבנתי בחדשות שיש מצב שיחמירו את הסגר, ויסגרו את השווקים, וזה מן הסתם עוד יותר גרוע. אני יודע שמבקשים להחמיר אותו. ואם עכשיו יחליטו לקיים סגר הדוק יותר עם סגירת השווקים עד סוכות, זו מכה שלא נקום ממנה".
"כרגע המצב הוא על הפנים", מוסיף רפי זוארץ, הבעלים של "פיצוחי ותבליני זוארץ" בשוק נתניה. "אנשים קודם אחרי החג, אין להם כסף. דבר שני, מפחידים את האנשים לא לצאת יותר ממרחק מסוים מהבית, ונתניה היא עיר אדומה, אנשים מפחדים לצאת מהבתים. אני מרגיש ירידה של שבעים אחוז לעומת מה שהיה לפני החג. מה שטוב לקליינטים, זה שהם יכולים להסתמך גם על השוק, לא כמו מה שהיה בסגר הראשון, וככה הסופרים לא יכולים לנצל אותם".
2 צפייה בגלריה
אלי דלל בביקור בשוק
אלי דלל בביקור בשוק
אלי דלל בביקור בשוק
(צילום: פרטי)
השבוע, ביקר סגן ומ"מ ראש העירייה אלי דלל בשוק, בניסיון למשוך תושבים נוספים לקנות במקום. "למרות הסגר, השוק פתוח, ואני קורא לכם, תושבות ותושבי נתניה, לערוך את הקניות בשוק שלנו", אומר דלל, "כמובן תוך שמירה על ההנחיות - ליהנות מהמצרכים ולחזק את הסוחרים ואת הכלכלה בעירנו".
לכל העדכונים - חדשות נתניה