יום הבחירות במועצת תל מונד עבר היום (שלישי) ללא אירועים חריגים, למעט מספר טענות כלפי חלק מהמועמדים. תוצאות האמת יתקבלו במהלך הלילה.
2 צפייה בגלריה
הבחירות בתל מונד
הבחירות בתל מונד
הבחירות בתל מונד
(צילום: משרד הפנים)
על פי נתוני משרד הפנים, נכון לשעה 19:00 הצביעו כ-50 אחוז מבעלי זכות ההצבעה, שהם 4,990 איש.
נזכיר כי בבחירות מתמודדים ארבעה מועמדים לראשות המועצה: דוד חיות, רותם ריעני, לין קפלן ואבי אליהו. בתל מונד ישנם כ-9,974 בעלי זכות בחירה, שיכולים לממש את הצבעתם ב-16 קלפיות.
קראו גם:
בפעם הראשונה בבחירות לרשות מקומית, הוקמה היום קלפי ייעודי לחולים בנגיף הקורונה או מבודדים בעלי תסמינים, שממוקם ברחוב הפרדס בחניית האוטובוסים של בית החינוך רבין, ויהיה פתוח להצבעה עד השעה 20:00. על פי נתוני משרד הבריאות, קיימים חמישה חולים מאומתים ביישוב.
2 צפייה בגלריה
הבחירות בתל מונד
הבחירות בתל מונד
הבחירות בתל מונד
(צילום: משרד הפנים)
ההגעה לקלפי לחולים, היא באמבולנס בלבד, ובליווי נהג אמבולנס מפתח הבית. החולים ממתינים לתורם בתוך האמבולנס, ואילו המבודדים בעלי התסמינים מחכים מחוץ למקום הקלפי תוך שמירת מרחק.
יום הבחירות בתל מונד עבר כאמור ללא אירועים חריגים יחסית, אך הודעה ששלח המועמד דוד חיות לתושבים במועצה עוררה ביקורת מצד מועמד אחר, אבי אליהו. בהודעתו, צירף חיות הודעה קולית. "אנחנו עוקבים אחרי ההצבעה, ויכולים לדווח לכם שהקרב ביני לבין לין צמוד, ממש צמוד", אומר חיות בהודעה, "כל קול חשוב ומשפיע. בואו נמשיך במומנטום, צאו להצביע".
"מאחר וברור שאין לדוד חיות שום ידיעה מה קורה בקלפי כל תכליתה של ההודעה היא לשחק לאנשים בדעת הקהל", אמר אליהו על הודעתו של חיות, "מדובר במעשה לא מכובד ולא ראוי וטוב ללא לא היה בא לעולם. אני בטוח כי התנועה הרבה של המצביעים שלנו יצרה אצלהם לחץ מתוך ההבנה שהם לא מצליחים לשכנע אנשים אבל אני בטוח כי הבוחרים שלנו חכמים ואינני מוטרד מהנושא". באירוע אחר, אחד המועמדים התלונן כי ישנה תעמולת בחירות מצד חלק מהמועמדים אחרים באזורי הקלפיות.
המועמד ויו"ר סניף הליכוד בתל מונד, רותם ריעני, זכה בשעות האחרונות לחיזוק אישי משר החינוך, יואב גלנט, שפרסם סרטון תמיכה בו ברשתות החברתיות. "תושבי תל מונד היקרים, נא להצביע לרותם ריעני", אומר גלנט בסרטון, "הוא האיש הראוי ביותר. אני מבקש ממכם, לכו להצביע".
קלפיות הבחירות צפויות להיסגר בשעה 22:00, ותוצאות הבחירות צפויות להתפרסם במהלך הלילה.