בשבוע שעבר חזרו תלמידי כיתות א'־ג' ללימודים וביניהם גם תלמידי החינוך המיוחד המשולבים בכיתות החינוך הרגילות. לילדים אלה מוצמדת סייעת אישית קבועה המועסקת על ידי העירייה. היא מלווה אותם בזמן השיעורים בכיתה ובהפסקות, יוצרת איתם קשר משמעותי ומסייעת להם מבחינה לימודית וחברתית.
1 צפייה בגלריה
"הילד בלי סייעת
"הילד בלי סייעת
"הבן שלי ללא סייעת"
(המחשה: shutterstock)
אולם, עם החזרה לבתי הספר לאחר ההסגר מסרה העירייה להורים כי רק הסייעות שיש להן קביעות חוזרות לעבוד, ואילו הסייעות שאינן מועסקות בקביעות נמצאות עדיין בחל"ת.
כתוצאה מכך, ילדים רבים נותרו ללא סייעת אישית קבועה. לדברי ההורים, הפתרון שניתן להם הוא לקחת, באופן זמני, סייעת עם קביעות המלווה ילדים מכיתות ד'־ו' שטרם חזרו ללמוד. "זה לא פתרון שנותן מענה לילד", אומרת טליה פינקלשטיין אברהם, שבנה לומד בכיתה ב' בבית הספר קמפוס דורה לאמנויות. "הרי עוד מעט יחזרו ללמוד גם תלמידי ד'־ו' ואז שוב יחליפו לבן שלי את הסייעת וזה יפגע בו. מכיתה א' הוחלפו לו כבר שלוש סייעות ואני לא רוצה שתהיה לו שוב סייעת זמנית".
לדברי פינקלשטיין אברהם, ילדי החינוך המיוחד שלא היתה להם סייעת עם קביעות נפלו בין הכיסאות. "העירייה מנווטת סייעות עם קביעות שהילדים שהן מלוות טרם חזרו לבית הספר, וכך 'סותמת חורים'", היא מספרת. "בסופו של דבר, הבן שלי נמצא בבית הספר מיום ראשון שעבר ללא סייעת. פניתי לאגף החינוך המיוחד וגם שלחתי מייל עם חוות דעת מהפסיכולוג לפיה סייעת זמנית תגרום נזק נפשי לילד, אך לא ניתנו לי תשובות מספקות. אומרים לנו שזוהי שעת חירום ושהעירייה פועלת לפי ההנחיות. אני רוצה להגיד על זה שאני עובדת בטיפול נמרץ קורונה ויותר חירום מזה אין. כמו שאי אפשר להגיד לחולה שהוא יכול לקבל רק מנשם זמני, כך גם אי אפשר להגיד לילד שזקוק לסייעת כמו אוויר לנשימה, שהוא יכול לקבל רק סייעת זמנית. מהטיפול של העירייה בנושא נראה כי היא לא מבינה את הצורך של הילדים האלה בסייעת".
מעיריית נתניה נמסר: "הסייעות שאינן קבועות בעירייה הוצאו לחל"ת עם תחילת משבר הקורונה כמו כל עובדי העירייה הזמניים. עד עתה לא הוחזר לעבודה שום עובד זמני שהוצא לחל"ת. עדיין נותרו עובדים קבועים, ביניהם סייעות רבות, שלא שבו לעבודה בשל חזרה חלקית של מערכת החינוך. לכל ילד שהסייעת שלו בחל"ת מוצע שיבוץ של סייעת אישית אחרת הפנויה לעבודה. לכשתאושר החזרת עובדים מחל"ת, ישוב המצב לקדמותו".