פגע וברח: הנהג שדרס למוות הולכת רגל בנתניה לפני שבועיים היה שיכור, ובעברו כבר שני מאסרים של נהיגה בשכרות ובאור אדום. כך עולה מכתב אישום שהוגש נגדו בבית המשפט המחוזי בלוד.
1 צפייה בגלריה
ניידת משטרה לילה, מכבי אש לילה
ניידת משטרה לילה, מכבי אש לילה
נייידת משטרה
(צילום: לירן תמרי)
האירוע התרחש סמוך לאחת בלילה שבין שני לשלישי לפני שבועיים. אז חצתה ציפורה גבאי (66) ז"ל, את הכביש במעבר חציה באור ירוק להולכי הרגל בצומת הרחובות רזיאל-ששת הימים בנתניה.
באותו הרגע, עקף נהג שני רכבים שעמדו באור אדום בכיוון נסיעתו, חצה את הצומת במהירות של 80 קמ"ש בתוך העיר, פגע בה פגיעה קטלנית ונמלט מהמקום.
מותה של הולכת הרגל נקבע זמן קצר לאחר מכן בבית החולים. ארבע שעות לאחר הגיעו השוטרים לביתו של הנהג, לאחר שהרכב זוהה במצלמות האבטחה.
בכתב האישום שהוגש נגדו התברר שאין זו פעם ראשונה שהנהג הדורס ביצע עבירות תנועה חמורות. מתוך 22 הרשעות תעבורה, נמנות גם עבירות של נהיגה בשכרות, ונהיגה באור אדום, עבירות עליהן ריצה כבר שני מאסרים בפועל. זאת מלבד עבירות פליליות נוספות, עליהן ריצה מאסר של שנתיים ועבירות אלימות נוספות.
על רכבו נמצאו סימני פגיעה ברורים לתאונה, למרות שבחקירתו אמר כי הוא לא זוכר כלום. כתוצאה מהתאונה נגרמו לרכב פגיעה קשה בחזית לרבות עיוות בפח וניפוץ השמשה הקדמית בשתי מקומות. "הוא נהג כשהוא שיכור תוך שחוצה צומת באור אדום, דורס הולכת רגל למוות ונמלט ממקום התאונה", הסבירה הפרקליטות בבית המשפט את האירוע.
לתאונה הטראגית היו עדות שתי נהגות, אלה שעמדו בצומת המרומזר באור האדום ואותן עקף מהנתיב השמאלי. אחותו של הנהג אמרה לשוטרים כי הוא היה הנהג היחיד ברכב שדרס את המנוחה, וכי הוא אכן הגיע לבית בסמוך לשעת התאונה, כשהוא "מסטול", לדבריה.
כעת ניצב הפוגע מול אישום הכולל ביצוע עבירות של המתה בקלות דעת, הפקרה אחרי פגיעה, נהיגה בשכרות ואי ציות לרמזור אדום.