לא נחו בכלא: חקירה משטרתית סמויה חושפת כי שניים מאסירי ההונאה והמרמה המסוכנים בארץ שיתפו פעולה, ויחד ביצעו מתוך כותלי כלא השרון שליד נתניה, את מה שכל מהם ביצע לחוד כבר בעבר – עוקץ עסקים.
2 צפייה בגלריה
הונאה מתוך הכלא
הונאה מתוך הכלא
הונאה מתוך הכלא
( אילוסטרציה: שאטרסטוק)
השניים הם אושרי אבוטבול (28) מבת ים ואילן ראובן (45) מיבנה, שמרצים עונשי מאסר על הונאות שביצעו. אתמול (שני) הגיעו אליהם, בעודם אסורים, חוקרי ההונאה של מחוז המרכז, והם "נעצרו" שוב. התברר שבעודם שותפים לתא הם יצרו גם קשרי עבודה ושיתפו פעולה בהונאה חדשה בשיטה ישנה.
השניים התחזו לקונים, ויצרו קשר באמצעות מכשירי הטלפון שבכלא, עם בעלי עסקים על מנת להוציא מהם סחורות במרמה תוך שהם שולחים נהגי מוניות ושליחים מטעמם לקחת את "ההזמנה". במקרים אחרים, התחזו לבעלי עסקים של רשתות ברחבי הארץ, וגרמו לעובדים לרוקן את קופות העסק ולמסור את המזומנים לנהגי מוניות, או אנשים מטעמם מחוץ לכלא, על מנת שיאספו את הכספים.
ההונאה החדשה התגלתה במהלך חקירה סמויה שמתנהלת כבר כחודשיים. כאשר התלונה הראשונה הגיעה בחודש מרץ האחרון לידי השוטרים. כעת קושרים חוקרי ההונאה את השניים לשמונה תלונות שהגיעו לידם עד עתה מרחבי הארץ, בעיקר מאזור המרכז, בשורת מעשי עוקץ שמסתכמים בכמה מאות אלפי שקלים.
"מדובר באסירים שביצעו במהלך החודשים האחרונים סדרת עבירות "עוקץ", במסגרתן הונו בתי עסק שונים וקיבלו תמורה שווי של מאות אלפי שקלים", ציין שופט המעצרים בראשון לציון גיא אבנון ואמר: "חלק מחומרי החקירה מוכרים לי מדיונים בבקשות היחידה החוקרת לצווים שונים. מדובר בעבירות מתוחכמות ומתוכננות, מסוג של מסוכנות כלכלית לרכוש הציבור"
2 צפייה בגלריה
(כלא השרון (צילום: עידו ארז))
מאיפה אתם מכירים אותם?
באפריל 2018 נחשף אושרי אבוטבול בתוכנית הטלוויזיה "יצאת צדיק", בפרשיה שכונתה "עוקץ האינסטלטורים" או "כנופיית המגנטים". הוא התחזה לעובד עירייה, או לעובד בשירות תאגיד מים/חברת חשמל, ורימה ועקץ קשישים שלבתיהם נכנס בשיטה הזאת. בדרך זאת קיבל במרמה מהקורבנות התמימים כספים וצ'קים בסכומים של אלפי שקלים כל אחד, ואף גנב מבתיהם תכשיטים מזומן ורכוש נוסף.
שנה לאחר מכן, בעודו אסיר בכלא, עקץ אבוטבול באמצעות הטלפון שבבית הסוהר, קשישים אליהם התקשר. גם הפעם התחזה לעובד של תאגיד מים, והוציא מהם עשרות אלפי שקלים במזומן, או ברכישות שביצע עם מספרי כרטיסי האשראי שלהם שהוא הוציא מהם.
אילן ראובן ביצע עוקץ של עסקים ואזרחים באמצעות הטלפון בכלא לא פחות משלוש פעמים בעבר. ב- 2013 הוא שלח חברות הובלה ונהגי מוניות לעסקים מהם הוציא במרמה מתוך בית הסוהר סחורות בשווי של 167 אלף שקלים.
ב-2016, בעודו אסיר בכלא, חזר שוב על התרמית ועקץ עובדים של בתי עסק. הוא התחזה לבעלים, והורה להם לרוקן את פדיון העסק בתירוץ של ביקורת מס שעומדת להתבצע בעסק, ולמסור את הכסף לידי נהג מונית שהגיע בשליחותו.
השניים אמנם מוגדרים בכלא השרון כ"מוגבלי טלפון", אך נראה שהצליחו למצוא שיטות לעקוף את איסור השימוש בטלפון באמצעות כרטיסים של אסירים אחרים או שיטות חדשות ומתוחכמות שפיתחו.
לחדשות נוספות היכנסו לחדשות נתניה